۹۶۹۶۸۷
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

برانکو: پرسپولیس فقط برای من پول نداشت

برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم ملی عمان که به شدت فعالیت مربیگری‌اش تحت نظر فوتبالدوستان ایرانی قرار دارد هنوز هم نسبت به فوتبال کشورمان و تحرکات انجام شده در آن حساسیت دارد.

ایران ورزشی: برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم ملی عمان که به شدت فعالیت مربیگری‌اش تحت نظر فوتبالدوستان ایرانی قرار دارد هنوز هم نسبت به فوتبال کشورمان و تحرکات انجام شده در آن حساسیت دارد. برانکو از حضور دستیار سابقش در تیم ملی ایران، برنامه‌هایش برای تیم ملی عمان و سایر مسائل صحبت می‌کند و به سؤالات پاسخ می‌دهد.

بالاخره تکلیف بازی‌های تدارکاتی‌تان چه شد که بازی با تیم ملی ایران هم جزو برنامه‌هایتان قرار داشت؟

به خاطر کرونا بعضی از برنامه‌ها و بازی‌های دوستانه‌ای که مدنظر داشتم منتفی شد که یکی از آنها هم دیدار با تیم ملی ایران بود اما ۲۶ مارس (اواخر اسفندماه جاری) با تیم ملی نیوزیلند بازی تدارکاتی را برگزار خواهیم کرد و در این زمینه هماهنگی‌ها و توافقات کامل انجام شده است.

اما چند بازی تدارکاتی مدنظرتان قرار داشت!

بله چند بازی تدارکاتی مدنظرمان بود و با چند کشور هم گفت‌وگو و توافقات خوبی هم انجام داده بودیم اما تا این لحظه که حرف می‌زنم فعلاً بازی‌مان با نیوزیلند قطعی شده و با کشور دیگری برای بازی با تیم ملی عمان توافق نشده است.

با چند بازیکن تیم ملی عمان کارتان را ادامه می‌دهید؟

فعلاً که من ۱۵ بازیکن را انتخاب کرده‌ام و در نظر دارم به لحاظ فنی تاکتیکی با این عده کار را جلو ببرم تا در بازی‌های تدارکاتی نفرات مدنظرم را هماهنگ و با مسائل مدنظرم آدابته کنم.

درخصوص مربیگری هموطن‌تان اسکوچیچ که جایگزین ویلموتس ناموفق شد چه نظری دارید، به نظرتان هموطن‌تان در مربیگری تیم ملی ایران موفق می‌شود؟

من در مورد ویلموتس حرفی ندارم چون اصولاً عادت ندارم در مورد نفرات دیگر خیلی حرف بزنم اما در مورد اسکوچیچ باید بگویم او مربی خوبی است و من فکر می‌کنم او یکی از بهترین تیم‌های آسیا را در اختیار دارد بنابراین انتظار دیگری جز موفقیت از اسکوچیچ وجود ندارد و من هم امیدوارم این مربی کروات با تیم خوبی که در اختیار دارد در آینده به نتایج دلخواه دست یابد و انتظارات را برآورده سازد.

کریم باقری دستیار سابق‌تان در پرسپولیس هم دستیار اسکوچیچ شد، او را گزینه خوبی برای مربیگری تیم ملی ایران می‌دانید؟

کریم باقری مربی قابل، باتجربه و کسی است که سال‌ها در سطح اول فوتبال ایران و آسیا بازی کرده و سال‌ها در پرسپولیس تجربه مربیگری اندوخته و با چند مربی کار کرده و از همه مهم‌تر کریم باقری با بازیکنان ایرانی و شرایط فوتبال ایران آشنایی خیلی خوبی دارد و به همین دلیل من فکر می‌کنم اسکوچیچ با انتخاب باقری، به خودش و تیم ملی ایران برای موفقیت بیشترش کمک شایانی کرد. کریم باقری شخصیت خوبی دارد و من همواره از او به نیکی یاد کرده و برایش در تیم ملی ایران آرزوی موفقیت دارم.

بازی دینامو مقابل هایدوک اشپیلت را دیدی که با برد دینامو تیمی که در آن سابقه مربیگری دارید همراه بود.

بله خوشحالم که دینامو نمایشی در خور تحسین مقابل هایدوک ارائه داد و البته در این دیدار صادق محرمی بازیکن سابق پرسپولیس هم درخشش خیلی خوبی داشت که از این مسأله خیلی خوشحال شدم. محرمی بازیکن خوبی است و من فکر می‌کنم صادق می‌تواند حتی در تیم‌های بزرگ اروپایی هم بازی کند و بیشتر بدرخشد به همین دلیل امیدوارم او همچنان به شرایط خوب خودش ادامه دهد.

چند روز پیش از طریق یکی از سایت‌ها در رابطه با مبارزه با بیماری کرونا حتی پیغام مثبتی هم به مردم ایران داده بودید؟

من هم از بیماری اخیر که موجب نگرانی بسیاری از مردم جهان شده ناراحت شدم اما در آن پیام هم از مردم خواستم تا با بیماری کرونا به صورت منطقی مقابله کنند و راه نفوذ آن را ببندند و درواقع با روحیه و آگاهی بالا اجازه ندهند کرونا زندگی‌شان را با مشکلات جدی‌تر مواجه سازد. امیدوارم مشکل بیماری کرونا هرچه زودتر در تمام کشورها برطرف شود و مردم زندگی عادی خودشان را از سر بگیرند.

پرسپولیس بابت شکایت شما به‌شدت جریمه شد واقعاً نمی‌شد با باشگاه پرسپولیس بیشتر مدارا می‌کردید تا آنها با مشکل اخیر مواجه نشوند؟

من تمام تلاشم را کردم و حتی وکلایم با نماینده پرسپولیس صحبت داشتند تا این موضوع حل و فصل شود اما باشگاه پرسپولیس هر بار سعی کرد برای حل مشکل زمان بخرد به همین دلیل کار به شکایت کشید و دیگر کار از دست من خارج شده، پرسپولیس نخواست و اینطور شد. به غیر از سه سال سختی که منجر به یک نایب‌قهرمانی و دو قهرمانی لیگ برتر شده، مطالبات من برای فصل گذشته است که بابت آن شکایت کرده‌ام. مجدداً یادآوری می‌کنم که تیم ما تحت شرایط بسیار استثنایی و با شرایط دشوار به موفقیت رسید. البته حرف دیگری هم دارم.

بفرمایید.

با وجود این همه افتخارات فقط حق و حقوق فصل آخر را می‌خواستم. حتی پس از جدایی از باشگاه با وجود سه‌بار نامه‌نگاری رسمی در خلال سه ماه آخر فعالیتم و همچنین برگزاری جلسات در استانبول ترکیه و مجدداً چندین جلسه پی‌درپی در زاگرب در محیط سفارت ایران، باشگاه و مسئولان وقت و همچنین مسئولان بالادست آنها حق‌الزحمه من و همکارانم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پرداخت نکردند. برای کسب عنوان قهرمانی جام حذفی هیچ پاداشی در قراردادهای بازیکنان و کادر فنی لحاظ نشده بود و جالب است مردم بدانند من از جیب خودم هزینه کرده و پاداش ارزی را به بازیکنان در محل تمرین پرداخت کردم.

انتظار داشتم باشگاه پرسپولیس مطالبات من را که از طریق مراجع قضایی به اثبات رسیده پرداخت کند و حتی اگر به قصد تشویق هم شده بعد از کسب عنوان قهرمانی جام حذفی پاداشی را برای کادر فنی و بازیکنان در نظر بگیرد، اما هیچ‌یک از مسئولان هیأت‌مدیره و مدیریت باشگاه و تأکید می‌کنم مدیران بالادست مسئولان باشگاه پرسپولیس نه‌تنها پاداشی را پرداخت نکردند، بلکه حتی یک تبریک خشک و خالی نیز به ما نگفتند.

پس بشدت از مسئولان ناراحتید.

صددرصد. شنیدم مسئولان باشگاه مدام می‌گویند ما پول نداشتیم که به برانکو بدهیم، اما از بنده و مربی بعدی (کالدرون) درخواست تخفیف می‌کنند. استخدام بازیکنان خارجی جدید و حضور یک بازیکن برزیلی که فقط دو ماه در پرسپولیس بود و همچنین جذب نفراتی مثل استوکس و اوساگونا خودش اظهارات مسئولان باشگاه پرسپولیس را تکذیب می‌کند. اگر پولی وجود داشته که این بازیکنان را جذب کردند چرا حق‌الزحمه ما در موعد مقرر پرداخت نشده است؟ متأسفانه به‌جای پیگیری این موضوع و پرداخت مطالبات من، مسئولان ذی‌ربط امور باشگاهی دست به وقت‌کشی و پیگیری‌های بی‌نتیجه زدند و جلسات متعددی را برگزار کردند، اما همانطور که شاهد هستید فیفا به این اعتراض‌ها توجهی نکرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      تو همیشه در قلب مردم ایران جای خواهی داشت!!!!!!

    • حمید موحد

      اقای برانکو حق با شماست تو قلب ما جا داری یک ریال از طلبت را نبخش تا دینار اخر بگیر چون ما ملت خوش استقبال و بد بدرقه هستیم حتی شده باشگاه درش بسته بشه باز شما هیچ گناهی نداری مدیران و سازمان ورزش باید پاسخکو باشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج