۹۶۹۶۹۹
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

آیا رویای قهرمانی برای آبی‌ها تمام شده؟

با گسترده شدن شیوع ویروس کرونا، سرنوشت فوتبال باشگاهی و ملی در ایران مبهم‌تر از همیشه شده.

ایران ورزشی: با گسترده شدن شیوع ویروس کرونا، سرنوشت فوتبال باشگاهی و ملی در ایران مبهم‌تر از همیشه شده.

بعد از تعویق بازی‌های ملی و لیگ قهرمانان آسیا، لیگ برتر ایران هم که قرار بود با حداکثر فشردگی دنبال شود تا ۱۴ فروردین تعطیل شده و اگر این بیماری کنترل نشود، چه بسا این تعطیلی تا اردیبهشت ماه تمدید شود.

در چنین شرایط مبهمی، تنظیم برنامه تمرینی و حفظ سطح آمادگی بازیکنان برای یک تیم از همیشه سخت‌تر می‌شود. بازیکنانی که مثل بقیه اقشار جامعه طبعاً به لحاظ روحی روانی هم تحت تأثیر ابعاد این بیماری قرار گرفته‌اند و این روزها بیشتر از اینکه به فوتبال فکر کنند، ذهن شان مشغول کرونا است.

در روزهای گذشته، برخی از اهالی فوتبال پیشنهاد کرده‌اند لیگ نوزدهم در همین جا خاتمه یابد و سال آینده، لیگ با حضور ۱۸ تیم (دو تیم صعود کننده از لیگ آزادگان) دنبال شود. این پیشنهادی است که اغلب تیم‌ها با آن موافق هستند اما پرسپولیس که فاصله ۱۰ امتیازی با سایر رقبا ایجاد کرده، به شدت با آن مخالف است.

هر تیم دیگری هم جای پرسپولیس بود، همین رویه را پیش می‌گرفت اما پیشنهاد ناتمام ماندن لیگ برتر، از آن دسته ایده‌هایی است که از سوی استقلال نباید مطرح شود.

استقلال یک تیم با سابقه‌ای دیرینه و افتخارات فراوان است؛ دو بار قهرمان آسیا شده و بارها قهرمانی در لیگ و جام حذفی را جشن گرفته. آبی‌ها اگرچه شش فصل است که قهرمان لیگ نشده‌اند اما به طور طبیعی همیشه مدعی بالقوه قهرمانی هستند و پیشینه این باشگاه، بزرگتر از آن است که حتی در شرایط غیرطبیعی لیگ امسال و حواشی فراوانی که با شیوع کرونا تکمیل شد، بخواهد برای قهرمان نشدن در یک فصل به دنبال روش‌های غیرمعمول مثل تعطیلی لیگ باشد.

فرهاد مجیدی باید در این شرایط سخت هم روحیه برتری‌جویی را به تیمش تزریق کند و به بازیکنان تیمش یادآوری کند در فوتبال هیچ چیز غیرممکن نیست. استقلال اگر در بازی عقب افتاده مقابل فولاد پیروز شود، به ۸ امتیازی پرسپولیس می‌رسد و جبران این فاصله در ۹ هفته، اگرچه سخت اما غیرممکن نیست. به یاد بیاوریم که فصل گذشته، پرسپولیس در هفته‌های پایانی و درست در همان روزهایی که همه فکر می‌کردند این تیم به سادگی قهرمان می‌شود چطور با ۴ مساوی پیاپی، لغزید و چیزی نمانده بود که با همه اطمینانی که به این تیم می‌رفت، قهرمانی را به سپاهان واگذار کند. رها کردن لیگ، آن هم در حالی که هنوز یک سوم راه باقی مانده، هیچ توجیهی ندارد و «رقابت تا لحظه آخر» کاری است که استقلال باید در ادامه لیگ انجام دهد.

در لیگی که هنوز مشخص نیست چه زمانی از سر گرفته می‌شود و چه سرنوشتی خواهد داشت، هیچ بازی ساده‌ای وجود ندارد. پرسپولیس هم احتمالاً در هفته‌های آینده امتیازهای بیشتری از دست خواهد داد و اینجاست که فرهاد مجیدی باید به عنوان یک مربی جوان، عطش پیروزی را همچنان در تیمش زنده نگه دارد. استقلال در هفته‌های باقی مانده، به بازیکنانی احتیاج خواهد داشت که باور داشته باشند «بازی هنوز تمام نشده».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ح_ ن

      کاملا در سته،،یک مربی انرژیک بابدبه بازیکنانش ،روحیه قهرمانی بده ،اگرهم قهرمان نشد مهم نیست،لااقل برای ادامه زندگیش مفیده، یادرلیگهای بعدی ازروزاول برای قهرمانی میجنگه ،خلاصه روحیه مبارزه طلبی همیشه خوبه،،تسلیم نبایدشد،،درصورت عقب ماندن بازهم باید بجنگی،،

    • بدون نام

      البته مصدوم های استقلال وسپاهان هم میرسن دیگه ازخداو
      وزارت ورزش وفدراسیون چی میخوان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج