۹۶۹۷۱
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

تازه‌های نشر موسیقی در روزهای پایانی سال ۹۲

آلبوم بیست و هشت با صدای زانیار خسروی از سوی انتشارات آوای فروهر منتشر شد. در این اثر اشعار از زانیار خسروی، امیرعلی بهادری، فرهاد جهانی است و آهنگسازی به عهده زانیار خسروی، سیروان خسروی، شهاب رمضان، امیرعلی بهادری و فرهاد جهانی بوده است.

روزنامه آرمان: آلبوم بیست و هشت با صدای زانیار خسروی از سوی انتشارات آوای فروهر منتشر شد. در این اثر اشعار از زانیار خسروی، امیرعلی بهادری، فرهاد جهانی است و آهنگسازی به عهده زانیار خسروی، سیروان خسروی، شهاب رمضان، امیرعلی بهادری و فرهاد جهانی بوده است. همچنین تنظیم قطعات توسط زانیار خسروی، امیرمیلاد نیکزاد و سیروان خسروی انجام شده است.در این اثر موسیقایی امیرمیلاد نیکزاد (پیانو و کیبورد)، زانیار خسروی (کیبورد)، نیما رمضان (گیتار آکوستیک و الکتریک)، یاشار خسروی (ساکسفون و دودوک) از اعضا و نوازندگان این گروه هستند. نام قطعات این آلبوم دستی دستی، امیدوارم هنوز، ریسک، گریه‌م گرفت و... است. میکس و مسترینگ این اثر موسیقایی توسط سیروان خسروی انجام شده است. همچنین تهیه‌کننده آلبوم بیست و هشت رامین بصیرت‌نیا است.

تازه‌های نشر موسیقی در روزهای پایانی سال 92

یه حالی دارم این روزا

علیرضا قرائی منش اولین آلبوم رسمی خود را با عنوان یه حالی دارم این روزا، روانه بازار موسیقی کرد. این آلبوم توسط قرائی‌منش آهنگسازی شده است و تنظیم قطعات به عهده علیرضا قرائی‌منش، علی ضیایی‌زاده، رضا تاجبخش و بهروز صفاریان بوده است.همچنین اشعار این اثر توسط سروش رادمهر، عرفان سلیمی، مهدیه عرب، پوریا ربیعی، سحر احمدی و پرسا مقدس سروده شده است.در این اثر موسیقایی کریم قربانی (ویولنسل)، علی جعفری‌پویان (ویولون)، فیروز ویسانلو (گیتار آکوستیک)، رضا تاجبخش (پیانو و گیتاربیس)، علیرضا قرائی‌منش (پیانو، گیتار الکتریک و کلاسیک)، هومن نامداری (ساکسفون سوپرانو)، میثم مروستی (ویولون)، احسان نی زن (ویولون) از اعضا و نوازندگان این گروه هستند.همچنین این آلبوم از سوی انتشارات سیما شهر منتشر شده است و ژانر آن پاپ است. این اثر شامل ۱۱ قطعه است و نام قطعات آن بهت قول می‌دم، احساس، یه حالی دارم این روزا، چقدر از دور زیبایی، به فکرم باش، کلید مهتاب، فردا، باورش سخته، سهم من، زیبای خفته و همین‌جوری است.

آلبوم خیام و مینی‎مال

آلبوم خیام و مینی‎مال برگرفته از اشعار عرفانی خیام شاعر نامدار ایرانی با فضایی نسبی در فرم مینی‌مال که آهنگساز آن ادعای خاصی روی آن ندارد و صرفا تحت تاثیر این نوع فرم موسیقایی قرار گرفته است.آهنگساز اثر پوریا شیوافرد در تلاش گشودن راه تفکری است که خیام را می‌تواند به دلیل کوتاهی قالب شعری‌اش و سادگی کلام او نسبت به هم عصرانش و تزیینات کم و درعین حال بیان کردن اندیشه جامع و کامل درتمام این چارچوب‌ها و قواعد گفتاری او و تکرارهای زیاد چه از لحاظ مطلب و کلمات و عبارات آغازگر تفکر مینی‌مال در ادبیات ایران تلقی کرد.در این اثر سهیل صادقی، صدف امینی، آفرین نظری، علیرضادریایی، راضیه نظری، یاسمین شاه حسینی، مسیح تحویلداری، نازنین غنی‌زاده و پوریا شیوافرد از اعضا و نوازندگان این گروه هستند.

آلبوم بن بست

آلبوم بن بست از سوی انتشارات نوای آویژه هنر روانه بازار موسیقی شد. خوانندگی این اثر موسیقایی به عهده راهی محتشمی‌کیا بوده است. همچنین آهنگسازی قطعات و سرودن اشعار توسط باربد خاکپور انجام شده است.این آلبوم شامل ۱۰ قطعه است و نام بعضی از قطعات آن بن بست، روزگار نفت و فانوس، درد چوپان، ایران زمین، فقط این بار و..... است.در این اثر راهی محتشمی‌کیا (خواننده)، کریم قربانی(ویولنسل)، میلاد درخشانی (تار)، بابک ریاحی‌پور (گیتار باس)، مهدی میرزاباقریان (گیتار الکتریک)، رضا بنایی‌نیا (درامز)، باربد خاکپور (گیتار/پیانو/آهنگساز)، کوروش بابایی (کمانچه) و.... از اعضا و نوازندگان این گروه هستند.

آلبوم‌های چهارسو و برافشان

دو اثر جدید از گروه موسیقی نقش به سرپرستی و آهنگسازی امیر شریفی و خوانندگی مهدی امامی با نام‌های چهارسو و برافشان توسط انتشارات ماهور منتشر شد.در ذهن مجریان این دو اثر استفاده از شیوه‌های اجرایی استادان برجسته نسل‌های قبل و بهره‌گیری از امکانات متداول مرسوم موسیقی دستگاهی ایران در کنار ایجاد ترکیبات بدیع و غیررایج با توجه به منطق ترکیب مد در نظام دستگاهی از اولویت ویژه‌ای برخوردار بوده است.از سویی دیگر بهره‌گیری از امکانات فرمال بالقوه که در بطن نظام موسیقی کلاسیک ایرانی وجود داشته اما امروزه تا اندازه‌ای فراموش شده است، از ویژگی‌های این دو اثر به شمار می‌رود.آلبوم برافشان شامل دو بخش مجزاست، بخش اول در دستگاه ماهور و با اجرای قطعاتی از استادان دوره قاجار و ابتدای دوره پهلوی و با محوریت اجرای ساز و آواز طراحی و اجرا شده است، بخش دوم نیز برافشان اما در آواز راک شامل قطعاتی آهنگسازی شده توسط امیر شریفی است که با نگاهی به مقوله فرم در رسالات قدیم موسیقی کلاسیک ایران ساخته شده است.شایان ذکر است که این اثر مزین به متنی تحلیلی از محمدرضا فیاض موسیقیدان و منتقد و جامعه‌شناس معتبر موسیقی ایران است.آلبوم چهارسو هم مجموعه مُدال مرکبی است با محوریت آواز افشاری که در این اثر قطعاتی از امیر شریفی و قطعاتی از استادان دوره قاجار اجرا شده است، متن دفترچه این آلبوم که شامل تجزیه و تحلیل فنی و جامعه‌شناسانه اثر است، به قلم ارزشمند موسیقی شناس معاصر، دکتر آرش محافظ نگاشته شده است.

آلبوم سه‌نوازی بداهه

آلبوم حبیب‌ساز، اجرای سه‌نوازی بداهه به یاد استادحبیب‌ا... بدیعی از سوی موسسه راوی آذرکیمیا منتشرشد.حبیب سازبا نوازندگی شهرام ابوعامری (ویلن)سیدشهرام میرجلالی (تار) و سعید رودباری (ضرب)در مایه‌های سه گاه و اصفهان وبیات ترک با فضا و حالاتی کاملا ایرانی برگرفته ازمیراث معنوی و فرهنگی هنری است.فرهنگ شریف در یادداشتی در بروشور آلبوم حبیب سازچنین با دست خط خود نگاشته است: با توجه دقیق به قطعاتی که در موسیقی ملی ما اجرامی‌گردد به بهترین وجه می‌توان به اهمیت ویلن پی برد.

آلبوم شورآفرین

محمد منتشری که از خوانندگان پیشکسوت موسیقی ایرانی و از شاگردان زنده‌یاد اسماعیل مهرتاش است آلبومی با عنوان «شور آفرین» را به یاد استاد فقیدش منتشر کرد.محمد منتشری ضمن اعلام این خبر گفت: چند سال قبل ما کنسرتی را با استفاده از قطعات ساخته شده استاد اسماعیل مهرتاش به روی صحنه بردیم که مورد توجه قرار گرفت و ما قطعات این اجرا را در قالب آلبوم«شور آفرین»ضبط و در این مقطع زمانی منتشر کردیم.این خواننده در ادامه افزود: البته سال‌ها قبل این آلبوم به صورت کاست منتشر شده بود اما توزیع مناسبی نداشت؛ پس از این سال‌ها با توجه به اینکه دوره استفاده از نوارهای کاست منسوخ شده تصمیم گرفتیم این آلبوم را با همکاری موسسه ماهور و در قالب سی دی منتشر کنیم.این ردیفدان درباره قطعات این آلبوم گفت: آلبوم«شور آفرین» شامل قطعات«پیش در آمد(بامشاد)»، «پادشه خوبان»، «جانان(کرشمه)»، «خوش آمد گل( شهناز)»، «نسیم بهار( شور)»، «تکنوازی سنتور(در آمد)»، «چهار مضراب(شور آفرین)»، «رنگ شهر آشوب» و ساز و آوازهایی در گوشه‌های حسینی، دوبیتی، بزرگ و کوچک، در آمد ترک، رضوی، شور، درآمد، خارا، شهناز، قرچه، فرود و شادلین است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج