جاباما
۹۶۹۸۹۴
۸ نظر
۵۰۰۷
۸ نظر
۵۰۰۷
پ

پر‌سر‌و‌صداترین آلبوم‌های موسیقی ۹۸

پرونده موسیقی سال ۹۸ را با توجه به شیوع ویروس کرونا، می‌توان بسته شده دانست. امسال، آلبوم‌های مختلفی از خواننده‌های پاپ، کلاسیک و سبک‌های دیگر موسیقی منتشر شد که برخی از آن‌ها بی سر‌و‌صدا راه خودشان را رفتند و برخی دیگربه دلایلی با واکنش‌های فراوانی رو‌به‌رو شدند.

روزنامه خراسان - نسترن کاشف: پرونده موسیقی سال ۹۸ را با توجه به شیوع ویروس کرونا، می‌توان بسته شده دانست. امسال، آلبوم‌های مختلفی از خواننده‌های پاپ، کلاسیک و سبک‌های دیگر موسیقی منتشر شد که برخی از آن‌ها بی سر‌و‌صدا راه خودشان را رفتند و برخی دیگربه دلایلی با واکنش‌های فراوانی رو‌به‌رو شدند. با توجه به این که بعید است در روز‌های پایانی اسفند، آلبوم تازه‌ای منتشر شود، امروز مروری بر آلبوم‌های منتشر شده امسال داشتیم. هرچند ممکن است آلبوم‌های دیگری هم در دسته بندی ما قرار بگیرند، اما سعی کردیم در این نوشتار به سراغ «ترین»‌ها برویم.

پرحاشیه‌ترین

«بی‌نام»؛ محسن چاوشی

پر‌سر‌و‌صداترین آلبوم‌های موسیقی ۹۸

بعید است نام محسن چاوشی بیاید و خبری از حاشیه نباشد. اوایل امسال قرار بود دهمین آلبوم این خواننده، با نام «قمارباز» منتشر شود، اما چنین نشد. نام آلبوم و همچنین برخی اشعار آن که برگرفته از آثار مولانا، سعدی، وحشی بافقی و فصیح‌الزمان شیرازی بود، برای مجوز به مشکل خورد و وعده چاوشی برای انتشار آلبوم در زمان مقرر، محقق نشد. تاریخ بعدی انتشار آلبوم هم به دلیل آماده نبودن نسخه‌های فیزیکی آن، به زمان دیگری موکول و سرانجام این آلبوم، دی ماه امسال منتشر شد. هرچند بعد از انتشار آن مشخص شد تغییرات زیادی در ابیات مورد استفاده اتفاق نیفتاده است. «قمارباز» که قبل از انتشار توسط چاوشی به «بی‌نام» تغییر نام داد، هم‌اکنون در رده پرفروش‌ترین آلبوم‌های سال نیز قرار دارد.

خاص‌ترین

«افسانه چشم‌هایت»؛ همایون شجریان و علیرضا قربانی

پر‌سر‌و‌صداترین آلبوم‌های موسیقی ۹۸

از سال ۹۳ که خبر همکاری همایون شجریان و علیرضا قربانی در قالب یک آلبوم مشترک به آهنگ سازی مهیار علیزاده منتشر شد، خیلی‌ها چشم به راه این آلبوم بودند. بالاخره نوزدهم آبان امسال، این انتظار به سرآمد و آلبوم منتشر شد. واکنش‌ها به «افسانه چشم هایت» که اولین آلبوم مشترک بین دو خواننده کلاسیک، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی محسوب می‌شد، متفاوت بود، اما آن چه از این واکنش‌ها برمی‌آمد، نشان می‌داد که توقع‌ها را برآورده نکرده است. البته قطعه «افسوس» که در مشخصات آلبوم، از هوشنگ ابتهاج به عنوان شاعر آن یاد شده بود نیز، حاشیه‌هایی به همراه داشت. بعد از انتشار آلبوم، یلدا ابتهاج در صفحه شخصی خود نوشت این شعر جعلی و بهتر است برای استفاده از اشعار ابتهاج، به سراغ کتاب‌های او رفت.

لاکچری‌ترین

«نام من عشق است»؛ فرهاد مدیری

پر‌سر‌و‌صداترین آلبوم‌های موسیقی ۹۸

صدای مهران مدیری را روی بیشتر آثاری که خودش کارگردانی یا اجرا کرده است، شنیده‌ایم. پسر او، فرهاد مدیری نیز امسال با انتشار آلبوم «نام من عشق است»، به طور رسمی وارد مارکت موسیقی شد. او گفت می‌خواهد مستقل از اعتبار هنری پدرش باشد و نام «فرواگ» را برای فعالیت‌های موسیقی خود انتخاب کرد؛ اما کمتر هنرمندی در کشور ما توانسته از زیر سایه نام پدرش بیرون بیاید. به هر حال، این آلبوم از این جهت سوال‌برانگیز شد که با قیمت ۲۰ هزار تومان برای نسخه الکترونیکی و ۲۵ هزار تومان برای نسخه فیزیکی، در دسترس قرار گرفت و تنها شامل بازخوانی ۹ قطعه فولکلور بود! مراسم رونمایی این آلبوم نیز متفاوت از دیگر آلبوم‌ها در یک گالری با حضور ستاره‌های سینما و البته مهران مدیری برگزار شد.

غیرمعمولی‌ترین

«فرشته زمینی»؛ حامد هاکان

پر‌سر‌و‌صداترین آلبوم‌های موسیقی ۹۸

هر خواننده‌ای آثار ناتمامی دارد که گاه در پستو می‌ماند و گاه بنا به صلاحدید خانواده‌اش منتشر می‌شوند. زنده‌یاد مرتضی پاشایی جزو خواننده‌هایی بود که چندین قطعه ناتمام او بعد از مرگ تکمیل و منتشر شد. انتشار آلبوم بعد از مرگ پدیده عجیبی است که در سال جاری با آن مواجه بودیم. مرداد امسال آلبوم ۱۰ قطعه‌ای حامد ذاکری معروف به «حامد هاکان» به نام «فرشته زمینی» منتشر شد.

این در حالی بود که این خواننده مهر ماه سال ۹۶ بر اثر ایست قلبی درگذشت و مجوز آلبوم او یک سال بعد از درگذشتش صادر شد که اتفاقی معمول در روند صدور مجوز نیست. وی سال‌های زیادی مشغول فعالیت در دنیای موسیقی بود، اما در سال ۹۳ به صورت یک خواننده رسمی شناخته شد. هاکان طی سال‌های فعالیتش با محسن چاوشی و محسن یگانه همکاری داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ضحا

      برخلاف صدای محمدشجریان که خیلی بده وتن زنونه داره صدای همایون محشره!میشه گفت توستارهای موسیقی همایون شجریان ازاون دسته خوانندهایی هستش که کمیابه وتکرارنمیشه!

      پاسخ ها

      • Lou

        صدای استاد شجریان بده؟؟؟؟؟؟؟؟

      • Lou

        بادمجون هم رفت قاطی میوه ها؟

      • فائزه

        شما کی هستی ک همچین حرفی میزنی؟اصن درکی ار موسیقی سنتی دارین؟

      • ضحا

        به آقای همایون میگی بادمجون؟بادمجون توی بی ادبی که باهمون بادمجون پوره درست
        گردنم بلدنیستی بپزی!!!!!!سبک.صدا.ودستگاهایی که این آقا باهاش کارکرده ومیکنه بررسی کن بدش حرف الکی بزن!سوادموسیقی سنتی داری اصلا؟

      • ضحا

        نه علاف آومدن فائزه بودیم بیاددرک وسوادموسیقی سنتی به ماهایادبده!اصلا همه
        خوانندهای سنتی علاف کارآموزی این خانم هستن!!!!!!!!؟

    • تتلیتی

      برزخ تتلو هم هست به عنوان ی البوم طولانی و همین طور طولانی ترین البوم امسال ممنون

    • بدون نام

      واقعا قمارباز چه مشکلی داشت هرچند تو سیدی اون این اسم بود گیر و گورهای الکی میدین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج