۹۶۹۸۹۵
۱ نظر
۵۰۲۶
۱ نظر
۵۰۲۶
پ

۱۰ نکته برای صحبت با کودکان درباره‌ی کرونا

از آن جا که این روز‌ها اخبار کرونا همه جا به گوش می‌رسد، فرزند شما هم ممکن است از دوستانش یا از طریق رسانه‌ها خبر‌هایی شنیده باشد. پیشنهاد ما این است که با رعایت این نکات با او گفت‌وگو کنید.

روزنامه خراسان: از آن جا که این روز‌ها اخبار کرونا همه جا به گوش می‌رسد، فرزند شما هم ممکن است از دوستانش یا از طریق رسانه‌ها خبر‌هایی شنیده باشد. پیشنهاد ما این است که با رعایت این نکات با او گفتگو کنید:

۱۰ نکته برای صحبت با کودکان درباره‌ی کرونا

۱. اضطراب‌تان را مدیریت و سعی کنید از سوالات کودکان دستپاچه نشوید. اگر کودک‌تان هنگام گفتگو متوجه اضطراب شما شود ممکن است تصور کند دنیا چقدر ترسناک است و این موضوع جلوی کنجکاوی و درگیر شدنش با متغیر‌های جدید را می‌گیرد.

۲. توجه داشته باشید اگر فرزندتان زیر شش سال دارد و از این بحران مطلع نشده، بهتر است موضوع را برایش توضیح ندهید، چون باعث اضطراب بی‌مورد در کودک می‌شود.

۳. به هیچ وجه ترس کودک‌تان را نادیده نگیرید، شاید فرزندتان از دوستان یا اعضای خانواده شنیده باشد که ممکن است بمیرد. این یک ترس واقعی برای کودک است و باید احساساتش را جدی بگیرید. جملاتی مثل «هیچ مشکلی پیش نمی‌آید» یا «شوخی می‌کنند» را هرگز به کار نبرید، زیرا کودک‌تان فکر می‌کند شنیده نشده است.

۴. هنگام صحبت از ترس‌هایش جملاتی مثل «به نظر خیلی وحشتناک می‌رسد» یا «من می‌توانم نگرانی را در صورتت ببینم» را به او بگویید.

۵. خاطره‌ای از دوران کودکی خودتان و زمانی را که ترسیده بودید برایش تعریف کنید. سن و سطح اطلاعات کودک‌تان را حتما در نظر بگیرید.

۱۰ نکته برای صحبت با کودکان درباره‌ی کرونا

۶. برای دادن اطلاعات می‌توانید از این جملات استفاده کنید: «ویروس‌های مختلفی وجود دارند، مثل ویروس‌هایی که باعث دل‌درد یا سرماخوردگی می‌شوند. کرونا هم یک ویروس است با این تفاوت که تازه به دنیا آمده و همه متخصصان تلاش می‌کنند تا انسان‌های بیشتری درگیر این بیماری نشوند.

۷. بعد از دادن هر اطلاعاتی به کودک‌تان اضافه کنید: «اگر سوالی داری بگو».

۸. مسائل بهداشتی را به بازی تبدیل کنید، می‌توانید بگویید آهنگ تولدت مبارک را دو بار بخواند تا ۲۰ ثانیه تمام شود یا با هم مسابقه دهید که چه کسی طولانی‌تر دست‌هایش را می‌شوید یا کف صابون بیشتری درست می‌کند.

۹. سعی کنید در خانه ماندن را اتفاقی مثبت و فرصتی برای وقت گذرانی با هم نشان دهید، نه یک اجبار یا زندانی شدن. مثلا بگویید: بیرون از خانه اشکالاتی پیش آمده که دارند برطرف می‌کنند، بهتر است جایی نرویم تا بتوانند کارشان را انجام دهند.

۱۰. به کمک فرزندتان یک دفتر با عنوان «مجله تعطیلات» درست کنید و در آن از فعالیت‌های روزانه تان بنویسید یا ترسیم کنید.

۱۰ نکته برای صحبت با کودکان درباره‌ی کرونا

منبع: نیویورک تایمز

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سلام وقت بخیر لطفا دوخت ماسک را آموزش دهید با الگو
      با سپاس فراوان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج