۹۶۹۹۵۹
۳۰ نظر
۵۰۲۵
۳۰ نظر
۵۰۲۵
پ

پزشکان و پرستارانی که قربانی کرونا شدند

هر روز خبر تازه‌ای در مورد ابتلای کادر درمانی بیمارستان‌های مختلف به کرونا شنیده می‌شود و این‌طور که از آمار‌ها برمی‌آید، جامعه پزشکی تا الان ۱۰ نفر قربانی داده است.

روزنامه هفت صبح: هر روز خبر تازه‌ای در مورد ابتلای کادر درمانی بیمارستان‌های مختلف به کرونا شنیده می‌شود و این‌طور که از آمار‌ها برمی‌آید، جامعه پزشکی تا الان ۱۰ نفر قربانی داده است. از همان روز‌های اول ورود کرونا به ایران، تأمین تجهیزات مراقبتی برای پزشکان یکی از چالش‌های جدی وزارت بهداشت بود و حتی در بیمارستان‌های بزرگ تهران هم تجهیزات مراقبتی از همان اول به خوبی وجود نداشت، حتی در مواردی خبر می‌رسید که یک خیّر مسئولیت تهیه این تجهیزات را برای فلان بیمارستان به عهده گرفته است.

غیر از مسئله تأمین تجهیزات، مدیریت بیماران مبتلا هم یکی دیگر از مسائلی بود که از همان اول جامعه پزشکی را نگران می‌کرد. نگرانی‌ای که حالا با رسیدن تعداد قربانی جامعه پزشکی به ۱۰ نفر، منطقی به نظر می‌رسد.

پزشکان و پرستارانی که قربانی کرونا شدند

روز شنبه خبرگزاری ایلنا، خبر از فوت محمدعلی ربیعی ، پزشک عمومی شهرستان شفت استان گیلان داد و اعلام کرد که این پزشک به دلیل دبتلا به کرونا فوت کرده است. گویا او بعد از ابتلا به تهران منتقل شده و در بیمارستان مسیح دانشوری بستری بوده است. قبل از او هم پنج پزشک دیگر بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرده بودند.

پزشکانی که با مرگ بعضی‌های‌شان شبکه‌های اجتماعی پر شد از تصاویر و خاطره‌هایی که بیماران، همکاران و خانواده‌شان از آن‌ها نقل می‌کردند؛ مانند سیامک دیوشلی ، پزشک بیمارستان بندرانزلی که ۴۶ سال بیشتر نداشت و یکی از پزشکان شناخته شده شهرش بود.

حمید لطفی ، جراح استخوان و مفاصل صومعه‌سرا که در بیمارستان قائم رشت درگذشت هم پزشک دیگری بود که همکارانش از فوت او شوکه شدند، چون به گفته یکی از پزشکانی که با او در شیفت آخر همکار بود، حمید از نظر جسمی اوضاع خوبی داشت.

مصطفی صمدی ، پزشک خانواده بابلی هم پزشک دیگری بود که نه فقط چهره خندانش بلکه تصویری از آخرین فرم ارجاع بیمار کرونایی از سوی او، در شبکه‌های اجتماعی حسابی دست به دست شد، چون این بیمار کسی نبود غیر از خودش. رضا کوچکی‌نیا ، رئیس مرکز بهداشت شماره یک آستانه اشرفیه هم پزشک دیگری بود که بر اثر کرونا جان باخت. او ۵۲ ساله بود و گفته می‌شود که بیماری خاصی نداشته و احتمالاً بیماری را از مراجعان به درمانگاه خودش گرفته است. اسامی دیگری هم به‌عنوان قربانیان کرونا در جامعه پزشکی شنیده می‌شوند، مانند دکتر فرید نیرویی از پزشکان بابلی و دکتر فرید پیروز که هنوز فوت‌شان تأیید نشده است.

کرونا در میان پرستاران هم کم قربانی نداشته، اصلاً اولین کسی که از میان کادر درمان کشور بر اثر کرونا درگذشت، پرستار جوانی بود که فوتش خیلی‌ها را تحت تأثیر قرار داد یعنی نرجس خانعلی‌زاده ، پرستار ۲۵ ساله بیمارستان میلاد لاهیجان. غیر از او علی شیخ‌مرادی ، پرستار بیمارستان قائم رشت، غلامرضا وثوقی‌کیا پرستار بیمارستان‌های پورسینا و آریای رشت و رامین عزیزی‌فر ، پرستار بیمارستان بهارلو تهران، پرستاران دیگری بودند که جان‌شان را بر سر مراقبت از بیماران کرونایی گذاشتند.

این‌ها پزشکان و پرستارانی هستند که کرونا شکست‌شان داد، تعداد خیلی بیشتری از اعضای کادر‌های درمانی بیمارستان‌های مختلف روی تخت بیمارستان در حال مبارزه با کرونا هستند. طبق گزارش‌هایی که بعضی از سایت‌های خبری و کانال‌های پزشکان منتشر کرده‌اند تا الان حداقل ۶۳ پزشک و پرستار به این بیماری مبتلا شده‌اند، آماری که خیلی‌ها دیگر می‌گویند با رقم واقعی فاصله زیادی دارد. وقتی به حرف‌های مسئولان هم مراجعه کنیم، می‌بینیم که قاعدتاً باید تعداد بیشتری از پزشکان و پرستاران درگیر کرونا شده باشند.

پزشکان و پرستارانی که قربانی کرونا شدند

ناگفته نماند که پزشکان و پرستاران تنها افراد شاغل در مراکز درمانی نیستند که کرونا جان‌شان را گرفته، اگر چه خبر دقیقی در مورد تعداد مبتلا‌ها به کرونا که در بیمارستان مشغول کاری غیر از پزشکی و پرستاری بوده‌اند در دست نیست، اما همین دیروز خبر آمد که نگهبان و بیماربر بخش آندوسکوپی بیمارستان گیل رشت بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند و حال بهیار این بیمارستان هم اصلاً خوب نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بسیار غم انگیزه...روحشون شاد.

      بسیار غم انگیزه...روحشون شاد.

      پاسخ ها

      • مهران

        روحشون شاد و یاد و نامشون تا ابد جاودان

    • راد

      روحشان شاد‌و یادشان گرامی اینها در حقیقت شهید هستند و باید با انها بمانند شهدا رفتار کرد

    • امین

      دو تا پزشک امروز توی لیستتون نبود.

    • بدون نام

      تلویزیون همیشه سکوت میکنه وبا واکنش مردم یهویی مراسم ونوحه خوانی .....! از اول مخفی نمیکرد و بیشتر خبر رسانی وبیشتر تلاش میکرد که مردم جدی بگیرن اینهمه فوتی از جامعه سلامت نداشتیم وزارت بهداشت باید با ارجاع خبر مجبورش میکرد پخش کنه اما متاسفانه همه عادت کردیم به زیرنویس کردن....

    • بدون نام

      قابل توجه مسافران شمال اکثر این کادر پزشکی مربوط به شمال کشور هستند اگر کمی عقل سلیم در شما باشد کمی به کار خودتان فکر کنید که چگونه با جان خودتان و دیگران بازی می کنید.

      پاسخ ها

      • سویل

        بیگ لایک

      • بدون نام

        لایک

    • النا

      نور ب قبرتتون بباره فرشته های زمینی

    • سعید

      دیشب هم دکترفتح آبادی متخصص طب اورژانس فوت کردند.روحشان شاد

    • دیوار حراف۱۳

      ای کاش بجا اینا اون مسئولین و آقازاده هاشون میمردن
      ای کاش کرونا آدم شناس میبود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا

    • بدون نام

      خیلی دردناکه خدایا به خانوادهاشون صبربده

    • حشمت

      معلومه ،جان آنها مهم نیست وگرنه هوایشان را داشتند .روحشان شاد .ماسک وتجهیزات ندارند ،مردم بی عقل وبی انصاف بی جهت بیرون میآیند. برای کادر درمان دردسر درست میکنند .

    • پرستار کنترل عفونت

      توجه نمائید چرا گیلان با جمعیت اندک نسبت به سایر استانها آمارفوت کادر درمانش بیشتر است؟علت 1-کمبود تجهیزات (پرستاران بجای گان ضد آب لباس یکبار مصرف می پوشند.و....2-بی کفایتی مسئولین نسبت به پیگیری دریافت وسایل حفاظت فردی3-استان گیلان در بحران بسر می برد چرا استاندار بی لیاقت اعلام کردن ادارات از 7صبح تا 14/30دایر باشد و با خاطی برخورد میشود.شما که می فرمائید بهترین راه مقابله در خانه ماندن است آیا همون کارمند پدر یا مادر پیر در خانه ندارد؟هدفت چیه استاندار شما که بومی گیلان نیستی و دلت نسوخته.برو کنار تا با لیاقت تر از تو بیاد..قحط الرجال که نیست.

    • بدون نام

      برترینها نظرم را ثبت کن اگر واقع بینی

    • بدون نام

      روحشان شاد خدا رحمت شان کنه*

    • بدون نام

      واقعا ایثار کردن روحشون شاد و خداوند به خانوادهاشون صبر بده

    • بدون نام

      روحشون شاد باشه.
      عزیزان من خواهش میکنم بدون ضرورت به بانک هم مراجعه نکنید.ده نفر از کارمندان بانک هم متاسفانه تا الان فوت کردند.به خاطر سلامتی خودتون و خانواده هاتون و کارمندان.

    • بدون نام

      خیلی عجیبه هاا چرا شمالی در مقابل کرونا مقاومت کمتری دارند؟؟؟از بس سردی می خورن!!برنج مرغ ماهی سبزی....ما ی استاد داشتیم همیشه میگفت از گرمی هیچی تون نمیشه اگه می خوایید زودتر مفصل و قلب و مغزتون از کار بیفته سردی بخورید.انگار راست میگفت!

      پاسخ ها

      • سویل

        اتفاقا یکسره تو غذاهاشون از سیر استفاده میکنن اون دوستی که گفت بخاطر کمبود امکانات باهاش موافقم.

      • سویل

        آفرین موافقم باهات‌

      • بدون نام

        شما بیماری رو انتقال نمیدادید شمال اونا نمیمردن چرا تو قم اینهمه آدم کشته شدن اونا هم سردی میخوردن استادت نگفت موقع بیماری واگیر دار سفر نکنید بقیه مردم و آلوده نکنید؟ استادت نگفت وقتی عده ای داغدارن طعنه و کنایه نزنید ؟

      • سویل

        اشتباهی بهت مثبت دادم

    • بدون نام

      همین الانم که یکسره دارند هشدار می دهند خیلی ها جدی نمی گیرند ، کسی تلوزیون کار نداره. تا مرگ و میر بالا نرفت مردم نترسیدن و جدی نگرفتن )!!!

    • بدون نام

      حالم از اون روانی های مریضی که هی میگن کاش مسئولین بمیرند بهم می خوره

      عرضه داری برو مسئول شو ،دور ایستادن و فحش دادن و نقد کردن رو بچه کوچولوها ی ایرانی هم بلدند همه دکترای علوم سیاسی دارند .

      کاش اتفاقا به جای حسین شیخ الاسلام. امثال تو می مردند ، خیلی آدم خوبی بود. بیش از من و تو بدرد می خورد .

      پاسخ ها

      • حانیه

        اخی نانازی ننت مسئول بالارتبه است یا بابات؟

    • بدون نام

      من کارمندم هرچی به ارباب رجوع میگیم بمونین خونه هاتون گوش شون اصلا بدهکار نیست خیلی هاشون میگن این حرفا الکیه کارمون مهم تره من از بعضی ها متنفرم از حرفایی که میگن بیزارم انگار اتفاقی نیفتاده فقط مهم مادیاته برای همینم هیچی نمیگم

    • بدون نام

      حسن کلیدی به موقع عمل نکرد راستی مرگ بر امریکا را کی شروع میکنید

    • بدون نام

      روحشان شادویادشان تاابدگرامی باد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج