جاباما
۹۷۰۱۳۶
۶ نظر
۵۰۱۴
۶ نظر
۵۰۱۴
پ

سفر‌های نوروز ۹۹ لغو شد

تنها ۱۰ روز مانده به شروع سال جدید، سفرهای نوروزی داخلی و خارجی در پی شیوع ویروس کرونا در ایران لغو شد.

خبرگزاری مهر: تنها ۱۰ روز مانده به شروع سال جدید، سفرهای نوروزی داخلی و خارجی در پی شیوع ویروس کرونا در ایران لغو شد.

پس از شیوع جهش وار ویروس کرونا در ایران بسیاری از استانداران و فرمانداران شهرهای گردشگری کشور اعلام کردند که مسافر نمی‌پذیرند. اولین استان نیز مازندران بود که اعلام کرد در پی تعطیلات نیمه اسفند راه‌های ورودی به این استان برای افراد غیربومی بسته است. با این وجود برخی از افراد به اجبار تن به سفر دادند و موجب شدند تا آمار ویروس در این استان بالا برود. این محدودیت‌ها همچنان در استان اعمال می‌شود.

از طرفی در استان‌های دیگر نیز همین محدودیت‌ها وجود دارد و بسیاری از استانداران کشور از مردم خواسته‌اند که سفر نکنند. هشدارها در این باره در سطح ریاست جمهوری نیز به مردم داده شد است و سعید نمکی وزیر بهداشت نیز بارها در سخنرانی‌های خود اعلام کرد که متأسفانه مردم با نشنیدن توصیه‌های ما، هم کار را بر خود و هم بر همکاران ما سخت می‌کنند و این نخستین گلایه شدید بنده به کسانی است که سفر کرده‌اند.

وی همچنین از کسانی که علاقه زیادی به سفر در این ایام دارند وعده داده که بگذارید کرونا ریشه کن شود دولت تعطیلات سفر و سهمیه بنزین می‌دهد.

هر روز بر اخبار تعداد مبتلایان به این ویروس بیشتر می‌شود و هر بار یکی از شهرها اعلام می‌کند که پذیرای مسافران نیست مانند ز ین‌العابدین موسوی فرماندار آبادان که اعلام کرده است: میهمانان و گردشگران تحت هیچ شرایطی اجازه ورود به آبادان را ندارند. در آبادان هیچ هتل و مسافرخانه‌ای حق اسکان ندارد و همه باید تعطیل شوند. آموزش و پرورش نیز نباید هیچ مدرسه‌ای را در اختیار میهمانان قرار دهد. فرمانداران در جزایر نیز اعلام کرده‌اند که گردشگر نمی‌پذیرند مانند همه پروازهای جزیره کیش که لغو شده و تنها برای جابه‌جایی کیشوندان برقرار است.

اکنون که بیش از ۲۱ استان در کشور درگیر ویروس هستند، بسیاری از آنها اعلام کرده‌اند که این محدودیت در پذیرش گردشگر تا عید نوروز برقرار خواهد بود آن طور که عباس رضایی، استاندار اصفهان گفته است: امسال امکان پذیرش و اسکان مسافر نوروزی در قالب کمپ، مدارس، ورزشگاه‌ها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها و امثال آن وجود ندارد، این اقدام برای حفظ سلامت هم استانی‌ها و آحاد مردم ایران و به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا صورت می‌گیرد.

ارسلان زارع، استاندار گیلان هم که گفته است: در تعطیلات نوروزی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، هیچ مسافری اعم از فرهنگی و غیر فرهنگی در مراکز اسکان فرهنگیان استان گیلان در مدارس پذیرش نخواهد شد.

از طرفی پروازهای خارجی نیز به کشورهای مختلف لغو شده است و بسیاری از افراد درصدد لغو تورهای گردشگری خود در ایام نوروز هستند. این وضعیت نشان می‌دهد که در ایام عید همچنان هشدارها برای انجام ندادن سفر ادامه خواهد داشت و شهرهای کشور میزبان گردشگران نخواهند شد.

در این باره فریدون محمدی دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر می‌گوید: ما نمی‌توانیم رسماً اعلام کنیم که سفرهای نوروزی تعطیل شده است. ولی همه استان‌ها اعلام کرده‌اند که مسافر نمی‌پذیرند به خصوص استان‌های مقصد سفر. ولی با این وجود مردم باز هم به سفر می‌روند. عده‌ای در ایام عید و یا زمان‌های دیگر برای دید و بازدید اقوامشان سفر می‌کنند یعنی به این معنا نیست که آنها حتماً از تأسیسات گردشگری بهره می‌برند. بسیاری از افراد هنوز خطر ویروس و سفر کردن در این شرایط را درک نکرده‌اند.

وی همچنین درباره فعالیت ستاد خدمات سفر می‌گوید: ستاد ملی مبارزه با کرونا و ستاد سفر در اداره کل میراث فرهنگی استان‌ها تلفیق و با رویکرد پیشگیری از ویروس و نظارت با هدف مبارزه با کرونا و رعایت نکات بهداشتی تشکیل شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایرانی جماعت بازم میره شمال

    • بدون نام

      مردم سفر نرند بمونند تو خونه مثل چین تا ریشه کن شه کرونای آمریکایی ................

    • بدون نام

      بمون تو خونه

    • بدون نام

      بمون تو خونه

    • منوچهر

      دلیل آنکه نمیتوانیم بگوییم سفر های نوروزی تعطیل میشود را اعلام کنید آنها یی که نمیفهمند بفهمند

    • بدون نام

      بدرک نرید نوروز مارو کشتید بااین‌نوروز

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج