۹۷۰۱۵۸
۸ نظر
۵۲۶۰
۸ نظر
۵۲۶۰
پ

اولین ابرخودروی چهار نفره دنیا با شتابی دیوانه‌وار

اگر چه نمایشگاه خودروی ژنو امسال به خاطر پیشگیری از گسترش ویروس کرونا کنسل شد، اما شرکت کونیگزگ از غرفه خود در همین نمایشگاه یک محصول بسیار خاص را به صورت ویدیویی برای جهانیان معرفی کرد.

مجله دیجی کالا -آراد فلاح: اگر چه نمایشگاه خودروی ژنو امسال به خاطر پیشگیری از گسترش ویروس کرونا کنسل شد، اما شرکت کونیگزگ از غرفه خود در همین نمایشگاه یک محصول بسیار خاص را به صورت ویدیویی برای جهانیان معرفی کرد.

این ابرخودرو یا به تعبیر مدیرعامل کمپانی مگا-جی‌تی، Gemera نام داشته و اولین اتومبیل چهار نفره‌ای است که توسط شرکت کونیگزگ ساخته می‌شود. آقای کریستین فن کونیگزگ Gemera را بنیانگذار یک دسته جدید می‌داند، دسته‌ای که در آن ابرخودرو‌هایی با کابینی جادار و دوستدار محیط زیست قرار می‌گیرند.

اولین ابرخودروی چهار نفره دنیا با شتابی دیوانه‌وار

با توجه به فاصله محوری ۳ متری، کونیگزگ Gemera کابین بزرگی داشته و سرنشینان آن با فضای زیادی روبرو هستند. برخلاف خودرو‌های سدان این مگا-جی‌تی دارای دو در است؛ این در‌ها تا نزدیکی‌های صندلی عقب امتداد پیدا کرده و با باز شدن آن‌ها دسترسی به کابین راحت می‌شود. همانند دیگر محصولات کونیگزگ، در‌های این خودرو نیز رو به بالا باز می‌شوند.

در ابرخودرو‌ها معمولا تجهیزات رفاهی جزو اولویت اصلی محسوب نشده و بیشتر بر توانایی‌های حرکتی تمرکز می‌شود، اما کونیگزگ Gemera از این قاعده مستثنی بوده و از امکاناتی، چون سیستم اینفوتینمنت اختصاصی برای جلو و عقب، شارژر وایرلس در جلو و عقب، سیستم صوتی مجهز به ۱۱ بلندگو، اینترنت همراه و وای فای، سیستم تهویه سه منطقه‌ای، چند دوربین داخلی و خارجی و دو جالیوانی برای هر سرنشین سود می‌برد.

اولین ابرخودروی چهار نفره دنیا با شتابی دیوانه‌وار

جدیدترین آورده کونیگزگ به یک پیشرانه هیبریدی خارق‌العاده مجهز شده؛ این پیشرانه قابل شارژ بوده و از سه موتور الکتریکی به اضافه یک موتور احتراق داخلی تشکیل یافته است. به گفته خودروساز سوئدی این پیشرانه ۱۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. شاید فکر کنید که موتور احتراق داخلی Gemera نمونه‌ای V۸ بوده و حجم بالایی دارد، ولی وقتی بدانید که این موتور علی‌رغم تولید ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تنها ۲ لیتر حجم و فقط سه سیلندر دارد، مسلما مثل ما تعجب خواهید کرد.

اولین ابرخودروی چهار نفره دنیا با شتابی دیوانه‌وار

یکی از دلایلی که باعث شده کونیگزگ به چنین راندمان بالایی دست پیدا کند، بهره‌گیری از دو توربوشارژر در کنار تکنولوژی نوین Freevalve (بدون میل بادامک) است. جالب اینکه سوئدی‌ها لقب هیولای کوچک را به این موتور کم حجم داده‌اند! این موتور علاوه‌بر بنزین معمولی با سوخت‌های دیگری، چون اتانول، متانول دی‌اکسیدکربن خنثی و E۸۵ سازگاری دارد. کونیگزگ هر کدام از چرخ‌های عقب را به یک موتور الکتریکی متصل کرده است؛ موتور سوم هم به میل‌لنگ هیولای کوچک متصل شده و به نوعی با آن همکاری می‌کند.

اولین ابرخودروی چهار نفره دنیا با شتابی دیوانه‌وار

مگا-جی‌تی کونیگزگ به لطف پیشرانه استثنایی خود شتابی استثنایی هم داشته و می‌تواند در عرض تنها ۱.۹ ثانیه سرعت خود را به صد کیلومتر در ساعت برساند. درباره حداکثر سرعت حرفی به میان نیامده، ولی می‌دانیم که این ابرخودرو توانایی دستیابی به سرعت حداقل ۴۰۰ کیلومتر در ساعت را دارد، زیرا کونیگزگ قول رکوردی جدید برای شتاب صفر تا ۴۰۰ را داده است.

مثل سایر خودرو‌های هیبریدی شارژی، کونیگزگ Gemera هم می‌تواند بدون نیاز به روشن شدن موتور احتراق داخلی و با اتکا بر موتور‌های الکتریکی حرکت کند. در این حالت باتری Gemera تا ۳۱ مایل (۵۰ کیلومتر) دوام آورده و امکان حرکت با حداکثر سرعت ۱۸۶ مایل (۳۰۰ کیلومتر) در ساعت وجود دارد.

اولین ابرخودروی چهار نفره دنیا با شتابی دیوانه‌وار

شرکت کونیگزگ ابرخودروی جدید خود را بر اساس یک شاسی مونوکوک فیبرکربنی تولید خواهد کرد. این شاسی اجازه داده چرخ‌های عقب فرمانپذیر طراحی شده و هر چهار چرخ به فناوری تورک وکتورینگ (توزیع هوشمند گشتاور) مجهز شوند. به همین جهت کونیگزگ حساب ویژه‌ای روی پایداری Gemera در مسیر‌های مستقیم یا پیچ‌ها باز کرده است.

علاقه‌مندان به کونیگزگ Gemera که اولین ابرخودروی چهارنفره دنیا به شمار می‌رود، باید حداقل ۱.۷ میلیون دلار برای آن کنار بگذارند. از این اتومبیل شگفت‌انگیز تنها ۳۰۰ دستگاه تولید خواهد شد.

اولین ابرخودروی چهار نفره دنیا با شتابی دیوانه‌وار

منبع: carscoops

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • داود

      به نظرتون بین این و پراید کدومو بخریم؟
      این گرونتره ولی یه خورده قویتره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پراید بهتره حالا نظر شخصیه...

    • بدون نام

      فقط به این هیولا باید نگاه کرد!

    • امید

      بابا چی دارید میگید لنگ ما پراید عزیز دل ما از اینا بهتره که ملتو از کرونا.بیشتر داره به فنا میده ‌.. تاز..واسه خریدش هم.بایس ۱سال صبر کنی توی نوبت

    • بدون نام

      صدبار گفتم به نوکرم که ماشین را بیرون نیار ....بیا حالا همه عکسش را دارند...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کی میخاین منقرض شین؟
        وافعا دیگه دوره این حرفا تموم شده

    • حمید

      سگش به پیکان وانتمون نمی ارزه...

    • بدون نام

      بابااین ماشینوتونمایشگاه خودروی ایران آوردن کسی اصلا تحویل نگرفت.
      چون کسی پول خریدشو نداره.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج