۹۷۰۳۴۴
۲۴ نظر
۵۰۰۶
۲۴ نظر
۵۰۰۶
پ

خونه‌بازیِ رامبد با کمترین امکانات ممکن

تولید برنامه اینستاگرامی "خونه‌بازی" توسط رامبد جوان اقدام قابل قبولی است؟ یکی از قسمت‌های این برنامه جدید را بررسی می‌کنیم.

روزنامه هفت صبح - مرجان فاطمی: رامبد جوان که این سال‌ها بیشتر به خاطر ساخت "خندوانه" مورد توجه قرار گرفته است، وقتی دید در شرایط فعلی امکان تولید این برنامه را ندارد، تصمیم گرفت از داخل خانه‌اش برنامه‌ای اینستاگرامی تولید کند. کاری به اینکه تولید یا عدم تولید خندوانه در این موقعیت کار درست یا غلطی بود نداریم و اظهارنظری هم در این باره نمی‌کنیم، چون اصلاً خندوانه مورد بحث ما در این گزارش نیست.

آنچه اهمیت دارد این است که رامبد جوان بعد از انصراف از ساخت سری جدید خندوانه، تصمیم گرفت کاری برای سرگرم‌سازی مخاطبانش انجام دهد. حالا چند روزی است برنامه‌ای به نام "خونه‌بازی" را با حداقل امکانات تولید می‌کند و در قالب ویدئو‌های ۴۰ تا ۴۵ دقیقه‌ای به‌صورت IGTV اینستاگرامی به اشتراک می‌گذارد. "خونه‌بازی" چه کیفیتی دارد، بررسی می‌کنیم.

خونه‌بازیِ رامبد با کمترین امکانات ممکن

اقدام مؤثر رامبد جوان

از دو هفته پیش که شیوع بیماری کرونا به مرحله هشدار رسید و جامعه با یک هراس عمومی روبه‌رو شد، بسیاری از هنرمندان در حوزه‌های مختلف تصمیم گرفتند کاری برای هموطنان‌شان انجام دهند و کمک کنند روز‌های طولانی قرنطینه برای‌شان خسته‌کننده نباشد.

بعضی از موزیسین‌ها، به صورت لایو موسیقی نواختند، بعضی خواننده‌ها از داخل خانه‌ها برای مردم خواندند. بعضی نویسنده‌ها داستان‌های‌شان را با صدای خودشان به اشتراک گذاشتند و خلاصه هر کس به روشی سعی کرد این روز‌های سخت را قابل تحمل‌تر کند. حالا چند روزی است که رامبد جوان هم به جمع آن‌ها پیوسته و از صفحه اینستاگرامش برای سرگرمی مخاطبان استفاده می‌کند. بدون در نظر گرفتن هیچ پیشینه ذهنی و قبل از اینکه هرگونه اظهارنظری درباره کیفیت "خونه‌بازی" داشته باشیم می‌توانیم بگوییم حرکت رامبد جوان از این منظر قابل اهمیت است.

شروع یک برنامه جدید

تا روز دوشنبه ۱۹ اسفند که در حال نگارش این گزارش هستیم، چهار قسمت از "خونه‌بازی" در صفحه اینستاگرام رامبد جوان به اشتراک گذاشته شده است. طبیعتاً در قسمت‌های اول و دوم با برنامه‌ای ساده‌تر روبه‌رو بودیم و به نظر می‌رسید جوان هنوز خودش هم نمی‌داند قرار است چه کاری انجام دهد و از چه پتانسیل‌هایی برای سرگرم کردن مخاطبانش استفاده کند. از قسمت سوم به بعد برنامه نظم بیشتری پیدا کرده و به نظر می‌رسد با برنامه‌ریزی دقیق‌تری به اشتراک گذاشته می‌شود. برنامه رامبد جوان هزینه‌ای برایش دربر ندارد و کاملاً رفاقتی با همراهی عده‌ای از خواننده‌ها و کمدین‌ها و بچه‌های دوره اول و دوم "خنداننده‌شو" تولید می‌شود.

خونه‌بازیِ رامبد با کمترین امکانات ممکن

بخش‌های مختلف برنامه

در قسمت چهارم برنامه که به نظر می‌رسد نسبت به سایرین کامل‌تر و منظم‌تر ساخته شده، بخش‌هایی از قبیل آیتم موسیقی، آموزش ورزش در خانه، آموزش استندآپ کمدی، استندآپ کمدی یکی از بچه‌های "خنداننده‌شو" و ... به چشم می‌خورد. شکل و شمایل برنامه به این صورت است که رامبد جوان از داخل خانه به مخاطبانش سلام می‌گوید و درباره مسائل مختلف و به‌خصوص اتفاق‌ها و حواشی منشعب از بیماری کرونا با آن‌ها گپ می‌زند. گهگاه برای چگونگی بهتر گذراندن این روز‌ها پیشنهاد‌هایی می‌دهد و گهگاه از شرایط موجود و برخی رفتار‌ها انتقاد می‌کند. البته انتقادهایش در حد مهران مدیری در برنامه "دورهمی" نیست، اما به‌هرحال سعی می‌کند به همه موارد واکنش داشته باشد. یکی از بخش‌های برنامه، برگزاری مسابقه دابسمش است. او از مخاطبانش خواسته که در ایام قرنطینه، ویدئوی دابسمش از خود و خانواده‌شان ضبط کنند و برای برنامه بفرستند. طبیعتاً برنامه‌های دیگری هم برای این ایام دارد که به مرور زمان از آن‌ها رونمایی می‌کند.

با ساز و آواز بدون خط قرمز

نکته قابل توجه در برنامه "خونه‌بازی" این است که هیچ‌گونه خط قرمزی برای تولید آن وجود ندارد. کلیپ‌های موسیقی که رامبد جوان در آن استفاده می‌کند فضایی نسبتاً بازتر از تلویزیون دارند و به دلیل امکان نمایش سازها، جذاب‌ترند. در وله‌های میان‌برنامه از نقاشی‌های بامزه یا بریده‌ای از فیلم‌هایی استفاده می‌شود که در حالت عادی مناسب پخش از تلویزیون نیستند و موارد دیگری از این قبیل باعث می‌شود "خونه‌بازی" با وجود کمبود‌هایی که دارد، برای مخاطبان جالب‌تر به نظر برسد.

خونه‌بازیِ رامبد با کمترین امکانات ممکن

واکنش مخاطبان

واکنش‌ها درباره "خونه‌بازی" متفاوت است و هنوز نمی‌دانیم مخاطبان علاقه‌ای به تماشای این برنامه نشان داده‌اند یا نه. در یکی دو قسمت اول، اکثر کامنت‌ها درباره چهره متفاوت رامبد جوان بود. اگر دقت کرده باشید او برخلاف همیشه، با محاسن بلند ظاهر شده و این چهره جدید برای خیلی‌ها عجیب به نظر رسیده است. از قسمت سوم به بعد، نظرات تا حدودی به سمت محتوا رفته است. بعضی‌ها از کیفیت تصویر ناراضی هستند و برخی، پیشنهاد‌هایی برای بهتر شدن برنامه دارند. عده‌ای هم طبق معمول فقط گلایه کرده‌اند و معتقدند برنامه جالب نیست و رامبد باید فکر دیگری به حال آن کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا

      حالم ازش بهم میخوره ، گنده بک بد ریخت

      پاسخ ها

      • ضحا

        زشته...بهش توهین نکن!

      • ضحا

        زشته...بهش توهین نکن!

      • ضحا

        زشته...بهش توهین نکن!

      • بدون نام

        حسودی نکن

      • مجید

        گوشت تلخ با اجرای مسخرش

    • بدون نام

      دمش گرم

    • بینام

      افتضاحه خندوانه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصلا هم اینطور نیس

      • zhr.bskt.thrn

        از تو که بهتره با اون زبونت

    • بدون نام

      واقعا از چشم افتاده حالا هرکاری کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب نگاهش نکن

      • zhr.bskt.thrn

        نه بابا

    • م خ

      منفور بین مردم

    • بدون نام

      میتونست بیاد تلویزیون و پول هنگفت بگیره و برنامه یازی کنه
      اما به خاطر جون مردم تو خونه داره همون کارو بدون دریافت پول انجام میده
      دستش درد نکنه
      به این میگن هنرمند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شمالطفا نظر نده

      • zhr.bskt.thrn

        آفرین معلومه آدم با فرهنگی هستی

    • ایران

      واقعا پشتکارش در انتشار اراجیف دیدنیه اصلا به روش هم نمیاره این همه نظرات مخالفش رو اصلا کی تورومسئول شاد کردن مردم کرده باباول کن تو رو به خدا

    • بدون نام

      خیلییی باحاله خندوانه اش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به پزشک مراجعه کن

    • بدون نام

      خائن کثیف

      پاسخ ها

      • zhr.bskt.thrn

        خودت هم خوب میدونی اون عکس از نگار جواهریان شایعه بود حالا تو هی خون خودتو کثیف کن

    • اسماعیل71

      دمت گرم.شماها انگار پدر کشتگی باش دارین.دنیا دو روز به هم احترام بذارید

    • بدون نام

      سلام خسته نباشین دمتون گرم بااین مهربون بودنتان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج