۹۷۰۴۶۴
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

آمریکا، طالبان را متهم کرد

یک فرمانده ارشد آمریکایی سه‌شنبه طالبان را به عدم پایبندی به تعهداتش در توافق دوجانبه با آمریکا متهم کرده است.

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروهای تروریست آمریکایی در منطقه امروز سه‌شنبه طالبان را به عدم پایبندی به تعهداتش در توافقی که چند روز پیش میان دو طرف امضا شد متهم کرده است.

«کنث‌مک‌کنزی» که فرماندهی نیروهای ارتش آمریکا در منطقه غرب آسیا، بخش‌هایی از آفریقا و آسیای مرکزی را بر عهده دارد مدعی شده طالبان حملاتش را ادامه می‌دهد و به تعهداتش پایبند نبوده است.

مک‌کنزی که در جلسه‌ای در کنگره آمریکا صحبت می‌کرد گفت: «لازم است طالبان به تعهدات خودش پایبند باشد. آنها دارند حملاتشان را ادامه می‌دهند. این حملات به سمت نیروهای ائتلاف نیست، در مراکز شهری نیست بلکه در گذرگاه‌های دورافتاده اتفاق می‌افتند.»

وی در ادامه گفت: «اما آن حملات اتفاق می‌افتند و با حرکت به سمت توافق مبتنی بر مذاکره و تعهداتی که آنها داده‌اند همخوانی ندارند.»

ایالات متحده آمریکا ۱۱ روز پیش توافقنامه‌ای با طالبان توافقنامه‌ای را به امضا رساند که مسیر را برای خروج سربازان خارجی از خاک افغانستان هموار می‌سازد.

این توافقنامه‌ در شهر دوحه، پایتخت قطر، از سوی «زلمی خلیل زاد» به عنوان نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان و «ملا عبدالغنی برادر» رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر به امضا رسید و وزیر خارجه ایالات متحده «مایک پمپئو» نیز شاهد این مراسم بود.

ایالات متحده تصریح کرده متعهد به کاهش تعداد نیروهای نظامی‌اش در افغانستان به ۸۶۰۰ نفر- از تعداد۱۳۰۰۰ نفر کنونی- طی ۱۳۵ روز از زمان امضا این معاهده و از طریق همکاری با متحدینش در راستای کاهش شمار نیروهای ائتلاف در افغانستان در همین دوره زمانی، در صورت پایبندی طالبان به تعهداتش، خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مطمئنا خود امریکا میداند که طالبان بیکار نخواهد نشست و اذیت وآزار افغانهای تیره روز را متوقف نخواهد کرد.و این همان چیزی است که ترامپ لعنتی میخواهد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج