۹۷۰۵۱۶
۸ نظر
۵۰۰۶
۸ نظر
۵۰۰۶
پ

هجمه‌ها علیه پرسپولیس کی تمام می‌شوند؟

قهرمانی پرسپولیس در طی سه سال اخیر همواره با حرف و حدیث‌هایی همراه بوده است.

گل: قهرمانی پرسپولیس در طی سه سال اخیر همواره با حرف و حدیث‌هایی همراه بوده است.

بعد از سه قهرمانی پیاپی، پرسپولیس حالا در آستانه کسب چهارمین جام متوالی قرار گرفته؛ آنچه طبیعتا هضمش برای رقبا آسان نیست. به همین دلیل هر از گاهی شاهد حمله و هجمه‌های گسترده به اردوگاه سرخ‌ها هستیم؛ فعالیت‌هایی که فلسفه آنها زیر سوال بردن ارزش عملکرد پرسپولیس و نسبت دادن آن به حمایت‌های جانبی و فرامتنی است.

این بار هم یکی یاد مهره «وزیر» شطرنج افتاده و یکی هم از ضرورت در نظر گفتن یک جام جداگانه برای پرسپولیسی‌ها سخن گفته است! این وسط اما یک سوال مهم وجود دارد؛ اینکه آیا اساسا این رویکرد دردی از رقبا درمان می‌کند یا نه؟ فرض کنیم قهرمانی‌های پرسپولیس لوث و کم‌ارزش شد؛ خب این چه فایده‌ای برای استقلال و سپاهان و تراکتور و بقیه دارد؟

مهم‌ترین استدلال برای نفی این استراتژی آن است که اگر زیر سوال بردن قهرمانی‌های پرسپولیس فایده داشت، این کار در سه سال گذشته باید ثمر می‌داد. سال اول گفتند وزیر پرسپولیسی است، سال دوم گفتند با تیم حکومتی طرف هستیم، سال سوم پای پرچم ژاپن و مهندسی نتایج وسط آمد و امسال هم قصه‌های مشابه دیگری مطرح شده است.

خب اگر از نقطه نظر عقلانی هم به این قضیه نگاه کنیم، بالاخره معلوم است که این تحرکات فایده‌ای نداشته و تنها عزم سرخپوشان را برای قهرمانی جزم‌تر کرده است. بنابراین آیا بهتر نیست رقبا روی کار خودشان تمرکز کنند و در صدد اصلاح اشتباهات‌شان باشند؟ آیا قوی کردن خود، عاقلانه‌تر از ضعیف پنداشتن دیگری نیست؟

تراکتورسازی امسال برای شروع فصل سراغ مصطفی دنیزلی رفت؛ یک مربی خوب و یک انسان ارجمند، اما همان زمان هم رسانه‌ها به وفور نوشتند سن او برای مربیگری در لیگ پرفشار ایران بیش از حد بالاست و تجارب اخیر آقا مصطفی هم نشان می‌دهد بعید است او فصل را در تبریز تمام کند. دوستان اما گوش ندادند، امتیازات کلیدی از دست رفت و تیم زمین خورد.

در استقلال سراغ یک مربی ایده‌آلیست رفتند که رکورد قهر در تاریخ فوتبال ایران را شکست و ظرف چهار ماه، ده بار فقط از وسط تمرین قهر کرد و به خانه رفت. مثل روز روشن بود بالاخره کار او با باشگاه پر از ایراد استقلال، یک جا به بن‌بست می‌خورد که خورد. حتی گابریل کالدرون پوست کلفت‌تر را هم در این فوتبال فراری دادند، چه برسد به استراماچونی که پیش از عقد قرارداد هم دو نماینده فرستاده بود تا تهران را از نزدیک رصد کنند.

می‌رسیم به سپاهان که امسال زحمت اهدای جام به پرسپولیس روی دوش این تیم افتاد؛ با آن تصمیم وحشتناک مبنی بر عدم حضور مقابل سرخپوشان! این تصمیم سه امتیاز مفت به پرسپولیس داد، در کوران مسابقات باعث تنفس و استراحت صدرنشین شد، از مصدومیت و محرومیت احتمالی ستارگان این تیم جلوگیری کرد و نهایتا علاوه بر به هم ریختن تمرکز سپاهان، به بقیه مدعیان هم آسیب رساند؛ خب الان به کی و چی اعتراض دارید؟

به نظر می‌رسد این روند یک جا باید به پایان برسد. امروز سایر تیم‌ها به ناحق قهرمانی‌های پرسپولیس را زیر سوال می‌برند و فردا این حق را برای خود پرسپولیس می‌سازند که قهرمانی احتمالی بقیه را لوث کند و غیرطبیعی بخواند. کاش کمی بالغ‌تر و حرفه‌ای‌تر باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سیزده

      لابد همه دروغ میگن ؟
      تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها

    • تکتاز

      چرا حرف مفت میزنی این پرسپولیس و سلطانیفر بود که تمام تیمها رو نابود کردن

    • علی

      البته هر کاری کردند نشد جلوی پرسپولیس رو بگیرند ولی الان با کوهی از بدهی که از جایی هم حمایت نمیشه وپول هایی که از پاداش جام باشگاه ها نصیبش شد معلوم نیست چه شده وتیم رو بردند به حاشیه احتمالا موفق خواهند شد

    • کیسه_شله زرد_گاوآهن

      دیگه مجبورن بهونه بیارن واسه باختشون ب تیمای ته جدولی
      کیسه و شعله و گاو اهن امسال قهرمانی سرورتون ببینین

    • بدون نام

      وقتی وزیر عوض بشه دیگه کاریشون نداریم

    • حسن

      خودتون رو نمیتونین تبرئه کنین.بدون وزیر و سازمان لیگ و داورها بین پنج تیم هم نمیتونین باشین.با اون هوادارهای بی فرهنگتون که ثابت شدس.بدون وزیر چیزی نیستین.و پول بیتالمال رو دود میکنین.کاش خصوصی بشه اونوقت ببینم چطور میتونین بیاین بالا

    • کیسه تِرِکون

      من باشم، بهشون توصیه میکنم که اتفاقا به همین روش ادامه بدن! واسه سرورشون، اومد داشته! مایه خیر و برکت بوده. حتی امسال که خودمون از قهرمانی قطع امید کرده بودیم، دوباره جام قهرمانی رو برامون هدیه آوردن. دم همه‌ی تیم‌هایی که این زحمت رو کشیدن گرم. علی الخصوص کیسه و سپاهان!!

    • بدون نام

      از وقتی حرف از نتایج مهندسی شده میگن پرسپولیس قدرتش بیشتر شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج