۹۷۰۵۳
۱۰ نظر
۵۰۱۱
۱۰ نظر
۵۰۱۱
پ

عفو ۲ اعدامی پای چوبه دار

۲ زندانی محکوم به اعدام در سقز امروز در پای چوبه دار توسط اولیای دم عفو شدند.

واحد مرکزی خبر: ۲ زندانی محکوم به اعدام در سقز امروز در پای چوبه دار توسط اولیای دم عفو شدند.

رئیس زندان مرکزی شهرستان سقز افزود: این ۲ زندانی محکوم به قصاص که هر کدام در نزاع جداگانه مرتکب قتل عمد شده بودند به ترتب پنج و۶ سال در زندان به سر می بردند و منتظر اجرای حکم قصاص بودند که خوشبختانه هر ۲ با رضایت شاکیان از چوبه دار نجات یافتند .

محمد رضا عبدیان افزود: صبح امروز قرار بود این ۲ زندانی قصاص و اعدام شوند که پس از حضور خانواده مقتولین و مسئولین اجرایی و قضایی در زندان سقز برای اجرای حکم قصاص، خوشبختانه اولیای دم گذشت را به انتقام ترجیح دادند.

وی گفت: اولیای دم ، هدف خود را از این عفو توجه به آیات قرآن در مورد بخشش بیان کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب حالا چی؟ دو قاتل(در واقع عامل قتل عمد) دارند راست راست میگردند؟ بسیار خوب فرض کنیم که به جای اعمال روش های خشن مانند اعدام میخواید کار فرهنگی انجام بدید. اما اسم این رو نمیشه حتی کار فرهنگی گذاشت. چون کار فرهنگی نیاز به پشتوانه قوی و پیشینه طولانی مدت داره که در این مورد اصلا پشتوانه و پیشینه ای نیست. صرف "توجه به آیات قرآن" که پشتوانه محسوب نمیشه. ما هم نفرمودیم اعدام شوند، اما مگر تنبیه بخش مهمی از پروسه تربیت نیست؟ به این معنا که من و شمای نوعی بدانیم که به قول نیوتون:" هر عملی را عکس العملی است مساوی و در جهت مخالف!". ظاهرا بعضی ها داستان اسقف میریل و ژان والژان رو باور کرده اند. اما هر کاری چنانچه در مکان و زمان مناسب خود انجام نشه میتونه نتیجه عکس به بار بیاره؛ حتی بخشش!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودت فهميدي چي گفتي؟ كار فرهنگي؟ نيوتن؟!!

      • حمید

        اوه پیاده شو اخوی با هم بریم.خیلیت خیلیه.تو خوبه نعوذ بالله خدا نشدی.

      • بدون نام

        پناه بر خدا!!! قانون سوم نیوتون: هر عملی را عکس العملی است مساوی و در جهت مخالف. معنا روشنه. این نه تنها در فیزیک، که در قانون و روابط انسانی مصداق پیدا میکنه. یعنی هر جرمی مجازاتی دارد برابر با میزان جرم و الی آخر...( خدایا من تا حالا معلم ابتدایی نبوده ام...) خوب من چه کنم که منظور من رو متوجه نمیشید؟ مشکل اینه که شما و خیلی از دوستان خیلی فانتزی و رویایی فکر میکنید. چیزهایی رو شنیده اید، اما نمیدونید که کجا و چگونه کاربرد دارند. به طور ساده فرمودیم: ماجرای بخشش به همین سادگی نیست. با شعر و شعار نمیشه زندگی کرد، و نمیشه جامعه رو اداره کرد. دستگاه قضایی ما در یک آن تصمیم میگیره که دو نفر زورگیر رو اعدام کنه(آن هم در پارک هنرمندان)، و در یک آن تصمیم میگیره که دو نفر قاتل(آن هم قتل عمد) را آزاد کنه و یا اینکه محیط بان رو به جرم انجام وظیفه اعدام کنه(گویا در هر حال نگران عکس العمل مردم و محافل جهانی است). ما مردم هم اگر اعدام انجام نشه خوشحال میشیم و آرزوی سلامتی و طول عمر و عزت و یک در دنیا و صد در آخرت و ...، اگر هم انجام بشه میریم و تماشا میکنیم و فیلم و عکس میگیریم. این اگر اسمش بلا تکلیفی و عدم رویه نیست، پس چیست؟ من خدا نیستم، اما نباید لزوما خدا باشید یا کاروان کتاب پشت سرتان باشد که متوجه ساده ترین معادلات در اطرافتان باشید. خداوند به انسان عقل و تدبیر داد که دیگر مجبور نباشد برای حل ساده ترین امورات بشر بر خود زحمت هموار کند. به علاوه عرض کردیم که حتی اگر اسم این کار رو کار فرهنگی بگذاریم، کار فرهنگی نیاز به پشتوانه و پیشینه داره، که در اینجا پشتوانه و پیشینه ای نیست و بخشش مجرم بدون پشتوانه فرهنگی و اجتماعی و حتی توجه به شرایط جغرافیایی میتونه به راحتی خطرناک باشه و به معنای دیگری تعبیر بشه. حتی در اروپا و آمریکا هم قضیه به این شکل نیست که به اطلاع شما رسونده اند. و علاوه بر این، فرمودیم که حتی در ساده ترین اتنبیه بخشی از پروسه تربیت هست. دیگه نمیدونم کجاش روشن نیست یا اینکه باید چطور توضیح بدم. شما فقط قدری از این فانتزی فکرکردن دست بردارید توجه منظور بنده خواهید شد. مسائل قضایی و اجتماعی و فرهنگی به همین سادگی نیستند که "حالا...ببخشید و فرهنگ بخشش رو رواج بدید". در ضمن "خیلی" اسمش روشه. معلومه که"خیلی" باید "خیلی باشه". مرحمت زیاد؛ لطفتان پاینده!!

      • بدون نام

        مجله گرامی جواب من چه مشکلی داشت که منتشر نشد؟ مهم هم نیست. حضرات بدانید که من در حدود 12-10 خط جواب نوشته بودم که تایید نشد. خلاصه اش اینکه:" خیلی اصرار نداشته باشید که منظور بنده رو متوجه بشید. و دوم اینکه: لطفا عادت کنید که اینقدر فانتزی و رویایی فکر نکنید. مسائل فرهنگی و اجتماعی به همین سادگی نیستند. قانون سوم نیوتون هم معروف است به قانون عمل و عکس العمل. حال چه در مورد فیزیک، چه در مورد مسائل اجتماعی از قبیل جنایت و مکافات( حالا نگید جنایت و مکافات چه ارتباطی داشت!!). "خیلی" هم معلومه که خیلیه، چون اسمش "خیلی" است و اگر اسمش "خیلی" نبود خوب یک اسم دیگه روش میگذاشتند. دست آخر اینکه خیلی سخت نگیرید. دنیا دو روزه... برای اونها که به قتل میرسند از این هم کمتره. و در شرایطی که بدون برنامه ریزی طولانی مدت، بدون پشتوانه، بدون کار فرهنگی و هزار و یک عامل و شرط لازم دیگر تنها حلقه آخر یک زنجیره تحت عنوان" بخشش" را به کار بگیریم، معمولا به نتیجه لازم نمیرسیم، تازه اگر نتیجه معکوس نگیریم. و در این شرایط مقتولان، یعنی کسانی که شانس همین دو روز زندگی را هم ندارند بیشتر خواهد بود. دیگه نمیدونم چی بنویسم که قابل تایید باشه...

    • میلاد

      الهی شکر

    • بدون نام

      آفرین.هم ادب شدن و هم بخشیده

    • بدون نام

      آفرین بر غیور مردان سقزی که فرهنگ بخشش را ترویج میدهند مرادنگی ایرانیان را بهتر نشان میدهند .

    • بدون نام

      لذتی که در گذشت است در انتقام نیست

    • کاربر

      چقدر خبر اعدام این روزا زیاد شده به برکت شب عیدی خدایا خودت یه کاری بکن نذار خانواده ها عزادار بشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج