۹۷۰۵۳۳
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

پورعلی‌گنجی: قرنطینه بودم، نفسم بالا نمی‌آمد

یکی دو روز قبل بود که خبری درباره مرتضی پورعلی‌گنجی مطرح شد. خبری درباره قرنطینه شدن مدافع تیم ملی در قطر که هم داغ بود و هم عجیب.

ایران ورزشی: یکی دو روز قبل بود که خبری درباره مرتضی پورعلی‌گنجی مطرح شد. خبری درباره قرنطینه شدن مدافع تیم ملی در قطر که هم داغ بود و هم عجیب. قرنطینه به این دلیل که مرتضی حدود دو هفته قبل به ایران آمده و به تازگی راهی قطر شده بود. پورعلی‌گنجی در گفت و گو با ایران ورزشی از اتفاق‌هایی صحبت می‌کند که ظرف روزهای اخیر برایش رخ داده و تجربه‌اش کرده. روزهایی که از او تست کرونا گرفتند، از ترس نفسش بالا نمی‌آمد اما بعدها مشخص شد که آزمایش او مثبت نبوده. پورعلی‌گنجی مثل همیشه با حرارت پاسخ سؤال‌های‌مان را می‌دهد و خاطرات روزهای اخیر خود را تعریف می‌کند.

اول از همه درباره خبری که چند روز قبل منتشر شد صحبت کنیم. واقعاً در قطر تو را قرنطینه کرده بودند؟

موضوع از این قرار است که من چند روز قبل از اینکه راه‌ها بسته شوند و رفت و آمدها کمتر شود، به خاطر یکسری کارهای اداری در ایران بودم. کارهایم را کردم و وقتی برگشتم، در فرودگاه دستگاه تب‌سنج را مقابل من قرار دادند و خدا را شکر مشکل خاصی نداشتم. البته برخی‌ها که مشکوک به کرونا بودند را در فرودگاه نگه می‌داشتند.

یعنی تو مشکوک نبودی و به خانه رفتی؟

من وقتی دستگاه را دیدم واقعاً ترسیده بودم که خدای نکرده نکند ویروسی وارد بدن من شده باشد. رد شدم و به خانه رفتم. حدود ۱۰ روزی به تمرین می‌رفتم، می‌آمدم و حتی مقابل السد هم بازی کردم. در این شرایط خیلی به این موضوع فکر می‌کردم، بخصوص از وقتی دیدم در ایران خیلی‌ها به این ویروس مبتلا شده‌اند. از هر ۱۰ نفس، یک نفس بالا می‌آمد. نگویید که فشار قلبی بود، چون آنقدر به این موضوع فکر کردم نمی‌توانستم راحت نفس بکشم.

بعداً چه اتفاقی افتاد؟ دوباره تست دادی؟

ما به مرکز پزشکی اسپیتار رفتیم تا همه بازیکنان العربی تست بدهند. قلب، پاها و قسمت‌های مختلف بدن‌مان را چک کردند و حدود نیم ساعت از هر بازیکن سؤال می‌کردند که چند تا مصدومیت داشته‌ای و چطور بهبود یافته‌ای. به یکباره از من پرسیدند آخرین بار چه زمانی ایران بودی که من گفتم حقیقتش تازه از کشورم آمده‌ام چون آنها هم به راحتی می‌توانستند ورود و خروج مرا چک کنند.

گفتم حدود ۱۰ روزی می‌شود که از ایران به قطر برگشته‌ام. بعداً بیرون رفتیم و شش نفر به من گفتند خواهشاً الان به خانه برو و چهار روز خارج نشو چون باید کسی را نمی‌دیدم و سر تمرین هم نمی‌رفتم. من هم چهار پنج روز در خانه نشستم و برای اوقات فراغت هم کتاب می‌خواندم، زبان کار می‌کردم و فیلم می‌دیدم. باور کنید داشتم دیوانه می‌شدم. بازی با الخور هم به من اجازه حضور در ترکیب العربی را ندادند تا از منفی بودن تست کرونا مطمئن شوند.

یعنی اینقدر به تو مشکوک شده بودند؟

خیلی. حتی پزشکان کرونا به خانه‌ام آمدند و دوباره از من تست گرفتند که خدا را شکر همه چیز خوب بود. به آزمایشگاه هم رفتم و دو تا کیت را در بینی و حلقم چرخاندند و ترشحات را چک کردند که تست من منفی بود. اگر خدای نکرده مبتلا بودم، کل بازیکنان السد و العربی هم می‌گرفتند. آدم دلش می‌ترسید، چون همه در قطر می‌گفتند پورعلی‌گنجی کرونا دارد. واقعاً ترسیده بودم و نفسم بالا نمی‌آمد. الان سه، چهار روز است که راحت نفس می‌کشم.

البته شاید چون استرس داشتی این اتفاق‌ها برایت رخ داد. اینطور نیست؟

دقیقاً همینطور است. در مورد کرونا می‌توانم بگویم، جدا از رعایت مسائل بهداشتی، آدم باید خیلی حواسش به استرس باشد تا مسائل ذهنی روی او اثر نگذارد چون استرسی که به سیستم ایمنی بدن وارد می‌شود، هر کسی را نابود می‌کند. باور کنید نمی‌توانستم نفس بکشم، مثل آدمی بودم که او را قفل کرده‌اند. وقتی جواب تست آمد انگار قفل را باز کردند و دوباره متولد شدم و زندگی را آغاز کردم. الان دارم نفس می‌کشم اما استرس نابودم کرده بود.

تو به عنوان ورزشکاری که در فضای مجازی حضور داری و تعداد فالوئرهایت هم بالا است، چه صحبتی درباره هجوم بی‌سابقه مردم به شهرهای شمالی کشور داری؟ شاید اینجا حرفی بزنی که تاثیرگذار باشد.

در این خصوص نمی‌دانم چه حرفی بزنم. گریه کنم یا بخندم؟ آدم ناراحت می‌شود این اتفاق‌ها را می‌بیند. تمام بیمارستان‌های شمال از بیماران کرونایی پر شده و تابلو زده‌اند که دیگر گنجایش ندارند. همه خوابگاه‌ها را تبدیل به مکانی برای مبارزه با این بیماری کرده‌اند و نمی‌دانیم به دست و پای چه کسی بیفتیم تا این سفرها قطع شود. مردم همیشه به شمال کشور می‌روند تا تعطیلات خود را سپری کنند اما این روزها آنها باید به فکر خودشان باشند. اگر به مردم مازندران و گیلان فکر نمی‌کنند، به خودشان احترام بگذارند و دل‌شان برای اطرافیان‌شان بسوزد.

از شرایط العربی هم صحبت کن. وضعیت چطور است؟

همه چیز خوب پیش می‌رود. این ماه چند بازی سخت داریم، یکی در امیرکاپ مقابل الاهلی و سپس الغرافه و الریان در لیگ. هفت، هشت فینال باید برگزار کنیم و من هم امیدوارم بتوانم به تیم کمک کنم تا به اهدافی که دارد دست پیدا کند.

دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شده. او منتقدانی بین پیشکسوتان داشته اما اکثر بازیکنان تیم ملی نسبت به موفقیت این مربی کروات خوشبین بوده و امیدوارند از اسکوچیچ حمایت شود. نظر تو به عنوان یکی از بازیکنان کلیدی و قدیمی تیم ملی چیست؟

من به عنوان بازیکن کارم تلاش است تا تیم ملی نتیجه بگیرد. الان اما بحث اصلی باید حمایت از سرمربی تیم ملی و بازیکنان باشد. شرایطی که تیم ملی دارد، شرایط حساسی است. به همین دلیل باید بیشتر تلاش کنیم تا به موفقیت برسیم. فقط باید از این تیم حمایت شود، الان وقت انتقاد نیست. دل مردم با موفقیت تیم ملی شاد می‌شود، بنابراین باید حمایت کنند تا نتیجه بگیریم. امیدوارم همه به اسکوچیچ و بازیکنان کمک کنند تا بتوانیم دل مردم را شاد کنیم.

اما در همین شرایط عده‌ای به سفرهای اسکوچیچ و ملاقات او با لژیونرها ایراد گرفته‌اند. آیا او کاری غیر حرفه‌ای انجام داده؟

واقعاً اسکوچیچ کار درستی انجام می‌دهد، درست مانند کی‌روش که همیشه به بازیکنان تیم ملی سر می‌زد. این خوب است که سرمربی تیم ملی بازیکنانش را ببیند و از شرایط لژیونرها باخبر باشد. بحث دیگر رفاقت و ارتباط خوب با بازیکنان است و البته مسائل فنی تا همه دست به دست هم بدهیم و اتفاق‌های بزرگی را برای تیم ملی رقم بزنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مملکت صاحب دار همینجوریه

    • ک

      انشاالله تست همه منفی باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج