۹۷۰۶۴۶
۴ نظر
۵۰۲۰
۴ نظر
۵۰۲۰
پ

با اینا کرونا رو سر می‌کنیم!

این روز‌ها ترس از کرونا و معضلات قرنطینه خانگی، دغدغه همه مردم شده و همه‌جا حرف از آن است، شاید خیلی‌ها با موضوع قرنطینه خانگی به راحتی کنار آمده باشند و خیلی از مردم هم هنوز آن را یک راه غیرممکن و دشوار پیش روی خود ببینند. اما به گفته سازمان جهانی بهداشت، قرنطینه خانگی اولین و آخرین راه مصون ماندن و جلوگیری از این بیماری است.

روزنامه صبح‌نو - زهرا اردشیری: این روز‌ها ترس از کرونا و معضلات قرنطینه خانگی، دغدغه همه مردم شده و همه‌جا حرف از آن است، شاید خیلی‌ها با موضوع قرنطینه خانگی به راحتی کنار آمده باشند و خیلی از مردم هم هنوز آن را یک راه غیرممکن و دشوار پیش روی خود ببینند. اما به گفته سازمان جهانی بهداشت، قرنطینه خانگی اولین و آخرین راه مصون ماندن و جلوگیری از این بیماری است.

شاید فکر اینکه در قرنطینه چه کار‌هایی کنید که نه تنها زمان‌تان به هدر نرود بلکه از هر روزتان استفاده هم کرده باشید تبدیل به یکی از دغدغه‌هایتان شده باشد. ما پیشنهاد‌هایی برای شما داریم، اما اول از هر چیز مواظب باشید تمرکز بیش از حد بر روی بیماری جسمی و مقابله با آن، شما را از نظر سلامت روانی به هم نریزد. کمی فکر کنید. به کار‌هایی فکر کنید که همیشه دوست داشتید در خانه و در کنار فرزندان‌تان انجام دهید. وقتش الان است.

به جای ترس از کرونا با کتاب خواندن آشتی کنید

با اینا کرونا رو سر می‌کنیم!

پیشنهاد ما به شما این است که چند کتاب را برای دوران قرنطینه خانگی خود انتخاب کنید. با خودتان عهد کنید که چند کتاب از چند نویسنده خوب را در این دوران مطالعه کنید. خواندن یک کتاب جدید، مزایای زیادی دارد. حالا هم که همه چیز به صورت اینترنتی در دسترس است، به راحتی و بدون اینکه از خانه خارج شوید، می‌توانید فهرست بهترین کتاب‌ها را ببینید و از هرکدام که خوشتان آمد، آن را خریداری و مطالعه کنید. درحقیقت، اگر به‌دنبال چیزی هستید که گذر زمان را در این روز‌ها ساده کند، بهتر از کتاب پیدا نمی‌کنید! البته حتماً لازم نیست تا کتاب‌های تازه بخرید. خواندن دوباره یک کتاب قدیمی هم حس و حال خوبی دارد و به گذران وقت کمک زیادی می‌کند. برای بچه‌های بزرگ‌تر که خودشان می‌توانند کتاب بخوانند، بازی‌هایی بر مبنای محتوای کتاب ترتیب دهید. بزرگ‌تر‌ها را تشویق کنید نقدی بر کتابی که خوانده‌اند بنویسند یا آن را با نوشتن متنی به دیگران معرفی کنند.

استعدادت را شکوفا کن

گاهی اوقات، خانه ماندن می‌تواند به یک موهبت تبدیل بشود. اگر همیشه دلتان می‌خواست وقتی برای نوشتن داشته باشید یا شعری بسرایید، الان همان زمانی است که می‌توانید از آن استفاده کنید! اگر فکر می‌کنید صدای خوبی دارید، تمرین‌های آواز به راحتی در اینترنت پیدا می‌شوند. اگر کشیدن نقاشی شما را سر ذوق می‌آورد، می‌توانید این روز‌ها انجامش بدهید! اجازه بدهید، ظهور اتفاق ناگواری مانند کرونا زاویه دید تازه‌ای درشما ایجاد کند. این نکته را به خاطر داشته باشید که کرونا می‌گذرد، اما زمان هیچ‌وقت به عقب برنمی‌گردد.

به کودک‌تان مجال آشپزی بدهید

یکی دیگر از سرگرمی‌ها و بازی‌های جالب برای سرگرم کردن و کنترل کودکان در روز‌های خانه‌نشینی و قرنطینه به‌خاطر کرونا که در روز‌های آلودگی هوا یا روز‌های برفی و بارانی هم به کار می‌آید آشپزی کردن است. اگر چه سرگرم شدن با کاری مثل آشپزی زمستان و تابستان نمی‌شناسد، اما در روز‌های کرونایی برای سرگرم کردن کودکان حسابی جواب می‌دهد. به فرزندتان اجازه دهید در آشپزخانه راحت باشد و به شما در آشپزی کمک کند. این روش یکی از بهترین ترفند‌ها برای علاقه‌مند کردن کودکان بد غذا به غذا خوردن هم هست. درست کردن انواع پیتزا، کیک و دسر برای بچه‌ها بسیار جذاب است. چند دستور آشپزی که هم شما و هم کودک‌تان از آن لذت ببرید را برای این روز‌ها آماده کنید. البته آشپزی می‌تواند برای همه اعضای خانواده جذاب باشد.

پیش به سوی ورزش

اگر چندان حوصله تفریحات آموزشی را ندارید، بدون شک بهترین گزینه پیش روی شما، ورزش کردن است! شاید بپرسید که چطور می‌توان در خانه ورزش کرد؛ به‌خصوص اینکه امروزه همگی به باشگاه رفتن عادت کرده‌اند؛ اما واقعیت این است که ورزش‌های زیادی را می‌توان در خانه و بدون عصبانی کردن خانواده و همسایه‌ها انجام داد! در این زمینه اپلیکیشن‌های گوناگونی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را روی گوشی خود نصب کنید و به بدن خود نرمشی بدهید.

بهترین زمان برای بازی، بازی، بازی

با اینا کرونا رو سر می‌کنیم!

این روز‌ها که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا اعضای خانواده بیشتر در کنار هم هستند و به‌دلیل قرنطینه دیگر خبری از دورهمی‌های فامیلی یا تفریحات خارج از خانه نیست، شاید بهترین انتخاب برای سرگرم شدن و استراحت دادن به ذهن برای دوری از اخبار منفی این باشد که گوشی‌های تلفن همراه خود را کنار بگذارید و کلافگی این روز‌ها را با بازی‌های خانوادگی جبران کنید. خانواده‌ها می‌توانند با کمی ذوق، خلاقیت و بازی این روز‌ها را به ماندنی‌ترین روز‌های زندگی خود تبدیل کنند و کانون دورهمی خود را به فضایی شاد و دلنشین تبدیل کنند؛ بازی‌هایی که علاوه بر تقویت قدرت فکر و حافظه، باعث افزایش نشاط در خانه می‌شود.

پژوهش‌ها نشان داده که بازی‌های فکری، «استرس» را کاهش داده، به تعادل روانی کمک کرده و «احساس آرامش» را تقویت می‌کنند. تصور بر این است که بازی‌های فکری، امکانِ فرار از افکار آزاردهنده روزانه را برای افراد فراهم می‌کند به علاوه برای بچه‌هایی که ساعات نسبتاً طولانی روز را در مدرسه و کنار همسالان خود می‌گذراندند، خانه‌ماندن و بیکار بودن آسان نیست. در شرایطی که بیرون از خانه بودن و تفریحات عمومی توصیه نمی‌شود، می‌توانید راه‌هایی پیدا کنید که بر‌اساس آن اوقات فراغت بچه‌ها را در محیط خانه برنامه‌ریزی کنید: انجام بازی‌های فکری علاوه بر اینکه می‌تواند خانواده‌ها را گردهم جمع کند، بر تقویت قدرت فکر و حافظه، افزایش روحیه و بالارفتن نشاط و شادابی در خانه و بین اعضای خانواده منجر می‌شد. بازی‌هایی نظیر مکعب روبیک، دومینو، دوزبازی، جدول سودوکو، برج جنکا، پنتاگو، آبلون، پل ماکارونی و اتللو جزو بازی‌های فکری هستند که می‌تواند به خوبی اوقات فراغت خانواده‌ها در خانه را پر کند.

درس خواندن را هم در برنامه بگذارید

خانواده‌هایی که بچه‌های محصل دارند، حواس‌تان باشد که این روز‌ها رسانه ملی آموزش‌های درسی برای دانش‌آموزان پخش می‌کند. مساله آموزش از راه دور که این روز‌ها با تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها به نکته مهمی بدل شده؛ هم از طریق شبکه‌های اجتماعی می‌تواند صورت بگیرد و هم از بستر‌های دیگری همچون وبسایت‌های تعاملی و آموزشی که این روز‌ها برای آموزش فرزندان ایران تلاش خود را انجام می‌دهند. رسانه ملی در همین راستا تلاش کرده تا دانش‌آموزان سراسر ایران را همچنان در کنار سیستم آموزشی نگه‌دارد و از طریق بستر آنلاین آن‌ها را از محیط و کلاس درس دور نکند. پس حواس‌تان باشد تا این آموزش‌ها را از دست ندهید و بچه‌ها را تشویق کنید تا چند ساعت از روز را پای برنامه‌های درسی‌شان بگذرانند تا خلاء‌های آموزشی جبران شود.

سریال یا فیلم خوب برای تماشا پیدا کنید

سریال‌های نمایش خانگی برای شروع خوب هستند. کافی است جست‌و‌جو کنید تا با فهرست بلندبالایی از بهترین فیلم‌ها و سریال‌های خوب ایرانی مواجه شوید. فیلم‌ها می‌توانند برای چند ساعتی شما را سرگرم کنند. سعی کنید فیلم‌های خانوادگی را در این ایام برای تماشا انتخاب کنید تا همه کوچکتر‌ها هم بتوانند تماشا کنند. یکی دیگر از کار‌هایی که می‌توانید در زمانی که خانه هستید انجام بدهید، دیدن مستند است.

این نوع خاص از فیلمسازی سرشار از شگفتی‌ها و اطلاعات مختلف است که به شما کمک می‌کند تا هم چیز‌های تازه یاد بگیرید و هم زمان خود را صرف یک کار مفید کنید. برخلاف آنچه معمولاً افراد فکر می‌کنند، مستند‌ها انواع مختلفی دارند و از هر دری می‌توانند با شما سخن بگویند. تنها کاری که لازم است انجام بدهید، این است که کمی در اینترنت برای یافتن مستند دلخواه‌تان جست‌و‌جو کنید! این ایده آنقدر جذاب است که ممکن است اصلاً متوجه موج کرونا و قرنطینه خانگی نشوید! البته پیشنهاد ما به شما این است که تمام ساعات خود را پای تماشای فیلم نگذارید، کار‌های جذاب‌تری هم می‌توانید انجام دهید.

تماس تصویری به لطف شبکه‌های مجازی

با اینا کرونا رو سر می‌کنیم!

ترس از بیماری در کنار قرنطینه شدن خیلی از مردم و خودداری از رفتن به مهمانی، روحیه مردم را ضعیف کرده است. اما در چنین شرایطی هیچ چیز مانند تماس تصویری و گپ و گفت با اعضای خانواده و دوستان آرامش‌بخش و امید‌دهنده نیست؛ خیلی‌ها از قبل به پیام تصویری عادت داشتند و خیلی‌ها این روز‌ها در حال امتحان کردن این قابلیت هستند. اکثر شبکه‌های مجازی این قابلیت را دارند که شما با خانواده و نزدیکان‌تان تماس تصویری برقرار کنید. شبکه‌های مجازی این قابلیت را هم دارند که چند نفره گفتگو کنید. می‌توانید در فضای مجازی با دوستان و خانواده یک دورهمی جذاب راه بیاندازید.

دستی به سر و روی خانه بکش

علاوه بر همه این‌ها خانه تکانی هم کار‌هایی است که در این زمان می‌توان انجام داد. در نتیجه، می‌بینید که با وجود اینکه ماندن در خانه شاید گزینه جذابی به نظر نرسد، اما وقتی یک دستی به سر و گوش خانه بکشید حسابی حال‌تان جا می‌آید به علاوه خود را برای نوروز هم آماده کرده‌اید. شاید فکر کنید با وجود این بیماری و اخبار منفی که وجود دارد بهتر است اصلاً به خانه تکانی فکر نکنیم؛ اما اشتباه می‌کنید نظافت یعنی راه انرژی مثبت به خانه را باز کردن.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      کیک نون بپزیم.از اینترنت میتونیم روش پخت رو جستجو کنیم.

    • بدون نام

      خیلی هم خوب...

    • بدون نام

      به جای این قرطی بازی ها به اهل قبور متوسل بشوید بسیار دعا کنید و صدقه بسیار بدهید ای قرطی های از خدا بیخبر

      پاسخ ها

      • طراوت

        جدی گفتین ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج