۹۷۱۲۴۰
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

پیش‌بینی میزان ابتلا به کرونا در آذربایجان‌شرقی

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: با ادامه این وضعیت و عدم توجه مردم به توصیه‌ها در هفته سوم فروردین ماه حدود ۹ درصد جمعیت استان به کرونا مبتلا خواهند شد.

ایسنا: رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: با ادامه این وضعیت و عدم توجه مردم به توصیه‌ها در هفته سوم فروردین ماه حدود ۹ درصد جمعیت استان به کرونا مبتلا خواهند شد.

محمد حسین صومی در گفت‌وگوی خبری در ساعت ۲۳ پنجشنبه، بیست و دوم اسفند، با بیان اینکه کرونا در تمامی شهرستان‌های آذربایجان شرقی وجود دارد، گفت: نتیجه آزمایش ۲۷۹ نفر در استان تا به امروز مثبت شده‌ و اگر تعداد مبتلایان ۳۰۰ نفر باشد به این معنی است که سه هزار نفر مبتلا هم در استان داریم که به بیمارستان مراجعه نکرده‌اند و در حال انتشار ویروس هستند.

وی بیان کرد: از بین مراجعان روز سه شنبه، ۱۰ درصد و از بین مراجعان روز چهارشنبه ۳۰ درصد مبتلا به کرونا بودند؛ در حالیکه طی امروز، پنجشنبه نتیجه آزمایش ۵۰ ‌درصد مراجعان مثبت شده‌ است.

به گزارش ایسنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: تصور کنید ۴۰۰ هزار نفر مبتلا باشند، این در حالی است که بیمارستان‌های ما فقط برای ارایه خدمات به چهار هزار نفر جا دارند، اگر این چرخه را نشکنیم، مثل استان‌های درگیر زیر آوار خواهیم ماند.

صومی متذکر شد: هر چند یک درصد کل مرگ و میر را در استانمان داریم، اما در صورت افزایش مبتلایان و افت کیفیت خدمات، ۴۰ درصد بستری‌ها فوت خواهند کرد.

وی بیان کرد: تا به امروز برخی ادارات مدعی بودند که رفتن ما به محل کارمان باعث ترافیک می‌شود، از فردا فقط کسانی بیرون هستند که برای سالم ماندن دیگران بیرون هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: از هفته بعد ارایه خدمات سرپایی را با کمک بسیج جامعه پزشکی و بسیج شروع می‌کنیم، این خدمات را در ۵۰ مرکز آغاز کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه رفتار این ویروس ناشناخته و غیرقابل پیش بینی است، اظهار کرد: دو نفر از فوتی‌های امروز کم‌تر از ۱۰ ساعت بستری بودند. در خانه بمانیم و خروج از خانه را منکر بدانیم و تصور نکنیم که جوانان مبتلا نمی‌شوند.

وی یادآور شد: برخی‌ مبتلایان ۴۰ الی ۵۰ ساله هستند، هر چند فوتی‌ها اغلب مسن و دارای بیماری زمینه‌ای هستند ولی هیچ کس خودش را مصون نبیند، حتی اگر خودمان جان سالم به در ببریم، در برابر سلامتی دیگران مسئول هستیم.

صومی تاکید کرد: به غیر از تامین ارزاق عمومی، درخانه ماندن را تمرین کنیم، منظورمان از بازار فقط بازار سنتی تبریز نبوده و بیشتر مبتلایان ما که الان بستری هستند، دو هفته قبل به محل تجمع یا عزاداری رفته‌اند. کرونا را جدی بگیرید.

بر اساس این گزارش، آمار ارایه شده در این خبر مربوط به ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۲۳ روز پنجشنبه بوده و طبیعتا با آماری که ظهر امروز از سوی وزارت بهداشت اعلام شده متفاوت است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اکبرفتایی

      اگربخودتون رحم نمیکنید لااقل به فکر سالمندان باشید که ضررمان به انها یا به هیچ کس دیگری نرسد باتشکر ازهموطنان خوب وعزیز

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج