۹۷۱۳۴
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

ماساژهای ضدکوفتگی

اگر شما هم در گروه افرادي هستيد كه بعد از بيدار شدن از خواب كوفتگي و اسپاسم عضلاني را تجربه مي‌كنيد و خيلي سخت از تختخواب بيرون مي‌آييد با يادگيري اين تكنيك‌های ماساژ مي‌توانيد تا حد زيادي بر دردها و كوفتگي‌هاي ناشي از اسپاسم صبحگاهي غلبه كنيد.

ماساژهای ضدکوفتگی
مجله سیب سبز: اگر شما هم در گروه افرادي هستيد كه بعد از بيدار شدن از خواب كوفتگي و اسپاسم عضلاني را تجربه مي‌كنيد و خيلي سخت از تختخواب بيرون مي‌آييد با يادگيري اين تكنيك‌های ماساژ مي‌توانيد تا حد زيادي بر دردها و كوفتگي‌هاي ناشي از اسپاسم صبحگاهي غلبه كنيد. اين تكنيك‌ها كه از جمله تكنيك‌‌هايي است كه هر فرد مي‌تواند روي خودش اجرا كند به سادگي مي‌تواند علاوه بر كاهش تنش‌ها و گرفتگي‌هاي موجود در عضلات بدن به بهبود جريان گردش خون عضلات نيز كمك ‌كند. شما مي‌توانيد با چند دقيقه ماساژ روزانه با نرم كردن عضلات‌تان ساده‌تر و راحت‌تر از تختخواب بيدار شويد.

گام اول

ماساژهای ضدکوفتگی

براي شروع ماساژ ابتدا بايد بدن‌تان را گرم و آماده كنيد. شل كردن و گرم كردن ماهيچه‌ها پيش از ماساژ يكي از مهم‌ترين مرحله‌هايي است كه مي‌تواند اثر بخشي ماساژ را بيشتر كرده و به بهبود جريان گردش خون كمك كند. بنابراين دوش آب گرم بگيريد و بعد از آن با يك حوله خشك كه آن را گرم كرده‌ايد بدن‌تان را خشك كنيد. به اين ترتيب علاوه بر حفظ گرماي بدن، موجب افزايش آرامش و تسكين حالات روحي و رواني خود مي‌شويد. به اين ترتيب بدن‌تان آماده است تا تكنيك‌هاي ماساژ را روي آن پياده كنيد.

گام دوم

ماساژهای ضدکوفتگی

از آنجا كه تكنيك‌هاي اين ماساژ را خودتان اجرا مي‌كنيد مي‌توانيد اين تكنيك‌ها را به طور مستقيم روي پوست بدن اجرا كنيد و براي افزايش ميزان اثربخشي ماساژ از روغن زيتون استفاده كنيد اما اگر امكان اين كار را به هر دليل نداريد مي‌توانيد اين ماساژ را از روي لباس اجرا كنيد. به شرطي كه يك لباس راحت با بافتي نرم بپوشيد و از روي آن تكنيك‌ها را روي بدن‌تان پياده كنيد.

گام سوم

ماساژهای ضدکوفتگی

در مرحله شروع با ماساژ عضلات گردن و شانه شروع كنيد. با ماساژ سر و گردن به خودتان كمك مي‌كنيد تا اسپاسم‌ها و دردهاي اين ناحيه را زودتر از جاي ديگر تخليه كنيد و به اين ترتيب با آگاهي و انرژي بيشتري براي ارائه ديگر تكنيك‌ها اقدام كنيد. روي يك نيمكت يا لبه تخت‌تان بنشينيد و دست‌ها را به صورت ضربدر روي شانه‌ها بگذاريد. يعني دست راست را روي شانه چپ و دست چپ را روي شانه راست قرار دهيد و با كمك سرانگشتان دست و بخش گوشت‌آلود كف دست عضلات سرشانه و گردن را به آرامي ماساژ دهيد. براي ماساژ از عضلات نزديك گردن شروع كنيد و هر جا احساس كرديد گره يا نقطه‌اي سخت زير سرانگشتان‌تان احساس مي‌كنيد آن نقطه را با تمركز بيشتري ماساژ دهيد. بعد از شانه روي عضلات و پوست سر تمركز كنيد و سپس تا جايي كه دست‌تان اجازه ‌مي‌دهد عضلات پشت، كمر و اطراف ستون فقرات را نيز با حركت‌هاي دايره وار سرانگشتان‌تان ماساژ دهيد. اين مرحله از ماساژ كه بسيار مهم است بين ۶ تا ۸ دقيقه به طول بينجامد. فراموش نكنيد كه اين كار را بايد با تمركز و دقت انجام دهيد.

گام چهارم

ماساژهای ضدکوفتگی

بعد از ماساژ كمر و پشت سراغ ماساژ عضلات شكم برويد تا اسپاسم احتمالی اين ناحيه را نيز برطرف كنيد. در اين مرحله علاوه بر سرانگشتان به كف دست‌تان نيز براي ماساژ نياز داريد. پس مي‌توانيد كف دست را به چند قطره روغن زيتون آغشته كنيد و آن را چند بار به هم بسايید تا گرم شود. سپس عضلات شكم‌تان را ۵ بار در جهت عقربه‌هاي ساعت و ۵ بار در خلاف جهت عقربه‌هاي ساعات ماساژ دهيد و بعد از آن با كمك سرانگشتان و انگشت شست عضلات ناحيه زيرسينه و شكم را به آرامي ماساژ دهيد. ميزان فشاري كه به عضلات‌تان وارد مي‌كنيد نبايد به حدي باشد كه باعث درد و آزار شما شود. پس عضلات را براي ۵ ثانيه با كمك سرانگشت‌تان و انگشت شست بگيريد و بعد رها كنيد. تا به اين ترتيب گرفتگي عضلات و اسپاسم‌هاي ناحيه شكمي را نيز پشت سر بگذاريد.

گام پنجم

ماساژهای ضدکوفتگی

از آنجا كه خودتان نمي‌توانيد به طور كامل عضلات پشت‌تان را ماساژ دهيد بنابراين بايد از يك توپ محكم و توپر كمك بگيريد تا به كمك آن بتوانيد عضلات پشت‌تان را به خوبي ماساژ دهيد. يك توپ مینی بسكتبال يا يك توپ تنيس مي‌تواند كمك‌تان كند. پشت به ديوار بايستيد و توپ را بين ديوار و پشت‌تان قرار دهيد. سپس با آرامش و دقت بدن‌تان را حركت دهيد تا توپ روي عضلات پشت شما حركت كند . در نقاطي كه احساس گره مي‌كنيد بيشتر به توپ فشار آوريد و آن نقاط را بيشتر ماساژ دهيد. حركت توپ به شما كمك مي‌كند تا استرس و اسپاسم عضلات پشت تخليه شود و نقاطي كه در دسترس شما نيست نيز به خوبي از استرس و كوفتگي خالي شود.

گام ششم

ماساژهای ضدکوفتگی

بعد از ماساژ با توپ سراغ عضلات ساعد و بازو برويد و سعي كنيد جريان گردش خون را نيز در اين نقاط بيشتر كنيد تا اسپاسم‌هاي اين ناحيه نيز برطرف شود. براي ماساژ اين منطقه با كمك سرانگشتان ۴ انگشت شست عضلات ساعد و بازو را به آرامي ماساژ دهيد. عضله را بين ۴ انگشت و انگشت شست براي ۶،۵ ثانيه فشار دهيد و آن را رها كنيد. اين ماساژ را از ساعد شروع كنيد و آن را تا بالاي ساعد ادامه دهيد.

گام هفتم

ماساژهای ضدکوفتگی
پس از بازو و ساعد سراغ كف دست‌ها برويد و به آرامي كف دست و انگشتان را ماساژ دهيد. سعي كنيد از هيچ نقطه‌اي غافل نشويد حتي فاصله ميان انگشت‌ها را نيز ماساژ دهيد و با ماساژ فشاري و نقطه‌اي براي كاهش تنش موجود در عضلات و از بين رفتن اسپاسم‌هاي اين ناحيه نيز اقدام كنيد. مي‌توانيد براي ماساژ اين نقطه انگشت شست را روي كف دست و حتي عضلات پشت دست فشار دهيد و با فشارهاي نقطه‌اي تمامي اين عضلات را در گير كنيد. مي‌توانيد از روغن زيتون نيز براي افزايش اثرپذيري ماساژ استفاده كنيد.

گام هشتم

ماساژهای ضدکوفتگی

براي ماساژ پاها بهترين روش آن است كه حوله‌اي روي زمين يا تخت پهن كنيد. روي آن بنشينيد و با كمك آرنج دست عضلات ران و ساق پا را ماساژ دهيد. كافي است به صورت نقطه‌اي ران را با كمك فشار اندكي كه روي ران مي‌آوريد ماساژ دهيد. اين حركت به بهبود جريان گردش خون در ناحيه پاي شما كمك مي‌كند و گره‌هاي عضلاني موجود را نيز آزاد مي‌كند. فقط بايد مراقب باشيد كه فشاري بيش از اندازه به عضلات‌تان وارد نكنيد. فشار بايد به حدي باشد كه عضله احساس درد نكند.

گام نهم

ماساژهای ضدکوفتگی

در آخرين مرحله سراغ كف پا برويد. كمي سرانگشتان‌تان را با روغن زيتون آغشته كنيد و با كمك انگشت شست و فشارهاي نقطه‌اي و فشاري عضلات كف پا، پاشنه، نقاط گوشت‌آولد كف پا و همينطور انگشت‌هاي‌تان را به خوبي ماساژ دهيد. فراموش نكنيد عضلات روي پا و ساق پا را نيز ماساژ دهيد و انرژي‌هاي منفي و اسپاسم‌هاي آن را تخليه كنيد. در نهايت كه ماساژ تمام شد انگشت‌هاي پا را به آرامي بكشيد و انرژي و تنش‌هاي آن را تخليه كنيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اخه ادم کوفته که حال این کارا را نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج