۹۷۱۴۵۰
۹ نظر
۵۰۰۸
۹ نظر
۵۰۰۸
پ

آخرین وضعیت مبتلایان به کرونا در قم

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه تعداد مبتلایان به کرونا در قم به ۸۸۸ نفر رسیده است، گفت: تست آزمایش ۴۲ نفر از همشهریان در ۲۴ ساعت گذشته مثبت اعلام شده است و در حال حاضر ۹۲۳ نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند.

خبرگزاری فارس: علی ابرازه، قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به تاثیر سامانه سلامت وزارت بهداشت در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: با تیم درمانی توانمند استان بسیاری از بیماران را درمان کرده‌ایم اما برای اقدام اثربخش باید بیماران مشکوک را پیدا کرده و قبل از اینکه آن‌ها به بیمارستان برسند درمان آن‌ها را پیگیری کنیم.

وی اضافه کرد: در این سامانه همشهریان مشخصات فردی خود را وارد کرده و علائم بالینی خود را به درستی و با دقت مطرح می‌کنند و بعد از آن یک پیامک به مراقب سلامت و فرد مورد نظر داده می‌شود تا ارتباط میان این دو فرد برقرار شود.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: مراقب سلامت اگر علائم مشکوک کرونا باشد فرد را به مراکز درجه دوم ارجاع می‌دهد و بعد از معاینه دقیق اگر مشکلی نداشته باشد فرد با دارو درمان شده و اگر بیمار علائم شدید داشته باشد برای بستری به بیمارستان منتقل می‌شود و در این صورت بسیج و نیروهای مردمی ضدعفونی کردن محل زندگی فرد بیمار را دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیماران به صورت رایگان داروهای خود را در بیمارستان دریافت می‌‌کنند، عنوان کرد: بعد از مرخصی از بیمارستان نیز داروهای مراقبتی مورد نیاز با استفاده از ظرفیت داروخانه‌ها در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

ابرازه عنوان کرد: تنها راه قطعی رفع کرونا درخانه ماندن و به حداقل رساندن ارتباطات اجتماعی است اما نکات بهداشت فردی نیز باید مورد توجه افراد قرار گیرد و در این راستا صدا و سیما و فعالان شبکه‌های اجتماعی باید مشارکت لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: ماسک برای کادر درمانی به شیوه مطلوب تهیه شده اما برای مردم با مشکل روبرو هستیم و اکنون در سطح استان درحال پیگیری هستیم تا از کشور دیگری ماسک وارد استان قم کنیم که در این راستا نیز با سازمان صنعت، معدن و تجارت هماهنگی‌هایی داشته‌ایم.

ابرازه با تاکید بر اینکه در صورت استمرار جلوگیری از تجمعات کرونا را شکست خواهیم داد، تصریح کرد: هر چند امیدواریم مردم مشارکت لازم را داشته باشند اما در صورت نیاز می‌توان از ظرفیت نیروی انتظامی نیز استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه تعداد مبتلایان به کرونا در قم به ۸۸۸ نفر رسیده است، تصریح کرد: تست آزمایش ۴۲ نفر از همشهریان در ۲۴ ساعت گذشته مثبت اعلام شده است و در حال حاضر ۹۲۳ نفر در بیمارستان‌های کامکار، فرقانی، امام رضا(ع)، علی ابن ابیطالب(ع) و شهید بهشتی بستری هستند.

ابرازه با بیان اینکه طی صبح امروز ۵۴ نفر از مراکز درمانی قم مرخص شدند، عنوان کرد: ۳۵ نفر از بیماران بهبود یافته مبتلا به کرونا در نقاهتگاه جمکران مستقر هستند.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در پایان مطرح کرد: از مردم می خواهیم رعایت مسایل بهداشتی را جدی گرفته و در منازل خود بمانند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شما که تبلیغ میکنید مردم ملاحظه نمیکنند بیا بریم این داروخانه ها هیچکدام صد افونی کننده و ماسک ندارن آقا ندارن پس این همه احتکار میگرین کجا توزیع میکنید که دستفروش داره ماسک ضد افونی ولی داروخانه ها ندارن فساد فساد

    • ر ی

      شکر خدا قم دارن جدی کار میکنن برعکس تبریز به شدت داره افتضاح میشه امیدوارم چون اینجا مکان مذهبی نیست از چشم نندازنش چون حتی دریغ از یک ماسک ! ضمنا همون اولین روزهای کرونا شنیدیم چهل اتوبوس از قم به تبریز اعزام کردن که کتمان شد ! مسئولین محترم لطفا به همه هموطنها به یک چشم نگاه کنید علی الخصوص در این مورد که اگه یک نفر در یک شهر باقی بمونه یعنی همه در تهدید

    • بدون نام

      گفت همه چیز توی قم گل و بلبله
      تا دروغی دیگر بدرود

    • کاظم کرمی

      زوضیعت تبریز خیلی قرمر

    • کاظم کرمی

      زوضیعت تبریز خیلی قرمر

    • بدون نام

      درخانه مانید تا نابود شه کرونای امریکایی

    • بدون نام

      اگر قم قرنطینه شده بود این همه مصیبت نداشتیم

    • بدون نام

      چی هی میگید قم ،قم واقعیت رو قبول کنید ایا قم‌ فرودگاه داشت و یا ...‌ هیچی بلد نیستید هی می نویسید قم‌ بیدار بشید ببینید دشمنان با شما چه کار میکنند خیلی بلدید و ماهر جلوی دشمنان رو بگیرید نه اینکه باهاشون همکاری کنید واقعا برای بعضی ها متاسفم .

    • zolfaghaar

      قم اولین تست مثبت رو اعلام کرد وگرنه اولین فوتی تو خود تهران بوده ولی جواب تستش بعدا اومده.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج