۹۷۱۵۴۱
۵ نظر
۵۰۱۹
۵ نظر
۵۰۱۹
پ

آمار جدید مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از افزایش شمار افرادی که در آذربایجان شرقی به کرونا مبتلا شده اند خبر داد و گفت: این آمار تاکنون به ۳۳۸ نفر رسیده است.

خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از افزایش شمار افرادی که در آذربایجان شرقی به کرونا مبتلا شده اند خبر داد و گفت: این آمار تاکنون به ۳۳۸ نفر رسیده است.

محمد حسین صومی شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۵۹ مورد کرونا مثبت جدید شناسایی شده و در مجموع ۳۳۸ مورد مثبت داریم.

وی گفت: از این تعداد ۸۵ نفر از بیمارستان ترخیص شده اند. آمار در سه روز گذشته در حال افزایش است، با این روند و در صورت عدم رعایت توصیه‌ها، در روزها و هفته‌های آتی تعداد مبتلایان چند برابر خواهد شد.

وی از مردم خواست تا از خانه بیرون نروند زیرا بیشتر مبتلایان یا در مراسم عزا و یا مکان‌های شلوغ دچار این ویروس شده اند.

صومی گفت: با روند فعلی رشد تصاعدی مبتلایان در هفته سوم فروردین ماه ۹ درصد جمعیت آذربایجان شرقی به کرونا مبتلا خواهند شد.

وی از فوت ۲۷ نفر بر اثر ابتلاء به کرونا در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۰ هزار تخت در بیمارستان‌ها برای ارائه خدمت داریم که با این روند تصاعدی، وضعیت بدتر خواهد شد.

صومی افزود: دست ندادن و روبوسی نکردن، شست و شوی دست‌ها با آب و صابون، ضد عفونی دست‌ها و به هنگام عطسه و سرفه، جلوی دهان را گرفتن از راه‌های پیشگیری از این بیماری است که همواره به عنوان ۶ گام آداب سرفه و بهداشتی نیز از آن یاد می‌شود.

وی سپس گفت: علائم ویروس کرونا مشابه علائم آنفلوانزا اصلی است که چند ماه گذشته وجود داشت و تفاوت خاصی با هم ندارند. کرونا علائمی همانند تب، سرفه و در صورت وخیم بودن، علائمی مانند تنگی نفس و دردهای عضلانی را نیز در بر می‌گیرد.

ویروس کرونا خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من یک گربه دارم .....قبلاوقتی غذابهش میدادم ۲ساعت بعدازخوردن غذا خودش رالیس میزد وپاک میکرد....ولی الان غذاش رابا احتیاط کامل میخوره ..ودیگه اصلادست وپایش رالیس نمیزنه...جای تعجب داره
      حتی قبلا هرجامیرسیدمیخوابید ولی الان رومبل توحیاط خانه میخوابه...قبلا خیلی نزدیک میشدم بهش هیچی نمیگفت ولی الان تا نزدیک میشم ...حمله میکنه بهم..

    • بهرام

      سلام. ایکاش اینهمه هشدار که جناب آقای صومی و غیره میدن مسولین شهر ماه نیز می‌شنیدند. واسه چی بازار رو تعطیل نمیکنن خدا می‌داند. شهرهای اطراف همگی بازارشان تعطیل فقط این شهر بناب ضد کرونا هستش که تعطیل نمیکنن. مثل انتخابات شهرهای اطراف هجوم آوردن بازار اینجا

      پاسخ ها

      • ارشین

        الهی که سال 98 به خیر و خوشی تموم بشه ...و دیگه تا دنیا دنیاست مثل این سال تکرار نشه ..

        الهی امین ..........

      • وطن پرست ایرانی

        عزیزم تعطیلی بازار که نمیشه کاربازاروببندندجای دیگه میرونداین خانماواقایان باتمام سفارشعاوتوسیه عابازم مراسم ترحیم ویاتولدوجشن برگذارکنندکه حداقل درهرمراسم ممکنه دوسه نفرگرفتارشوندوهرنفرهم خدامیدونه چندنفرومبتلامبکنه اونیکه بدون توجه داره مراسم عقدوجشن عروسی برگذارمیکنه اخروعاقبتش به تلاق منجرمیشه واونبکه مراسم ترحیم برگذارمیکنه آمرزیده نمیشه چون عملانافرمانی خدارومیکنه ومردمودچاربیماری میکنه

    • بدون نام

      با این مدیران بی تدبیر وبی عرضه هیچ مشکلی حل نخواهد شد . چن روز پیش در بیمارستان امام رضا در تبریز بودم که با رفتار های بی ادبانه پرستاران وبی عرضگی مسولبن حالم بهم خورد . خجالت کشیدم بگم تبریزیم. پرستاران هیچ ارزشی به بیماران وهنراهان ندارند ومثل سگ فقط پارس میکنن. ودکترا از ترس اصلا سر مریض نمیرن فقطمدارک هارو میبینن . فقط الکی تبلیغ میکنن . بیماریتانه یک محیط کاملا بی صاحب شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج