۹۷۱۵۴۲
۱۲ نظر
۵۰۱۲
۱۲ نظر
۵۰۱۲
پ

شهردار مشهد: این هفته سرنوشت‌ساز است

شهردار مشهد در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به اینکه این هفته سرنوشت‌سازترین هفته برای مشهد و مردمش است، از ارسال لایحه‌ای به شورای شهر برای توقف برخی اقدامات شهرداری برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا خبر داد.

برترین‌ها: شهردار مشهد در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به اینکه این هفته سرنوشت‌سازترین هفته برای مشهد و مردمش است، از ارسال لایحه‌ای به شورای شهر برای توقف برخی اقدامات شهرداری برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا خبر داد.

محمدرضا کلائی، شهردار مشهد، شامگاه گذشته در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

از روز اول معتقد بودم برای مقابله با کرونا مردم باید جدی باشند. دولت تصمیم صحیح بگیره و ما هم به عنوان مدیریت شهری هر کاری از دستمون ساخته باشه رو انجام بدیم.

متاسفانه امروز اوضاع در مشهد حادتر و نگران‌کننده شده و متاسفانه خیلی از اون چیزهای بدی که پیش‌بینی کرده بودیم، داره اتفاق میفته. هنوز معتقدم همین سه گروه با تقسیم وظیفه می‌تونیم از بحران خارج بشیم.

در قسمت مدیریت شهری، لایحه‌ای رو به شورا فرستادم و درخواست کردم تا اطلاع ثانوی، بسیاری از اقدامات‌مون متوقف بشه تا سریع‌تر به سمت خودقرنطینگی خانگی بریم. شورا هم توقف فعالیت قطارشهری و اتوبوس‌رانی رو خواستار شده.

یکی از انتقاداتی که در هفته گذشته باهاش مواجه بودیم، فعالیت کارگران خدوم فضای سبز، عمران و رنگ‌آمیزی در شهر بود. واقعیتش وقتی کارگر روزمزدی به مزد روزش محتاجه و خط بازیافت یا تفکیک پسماند رو برای جلوگیری از شیوع تعطیل می‌کنیم، باید یک کار کم خطرتر مثل رنگ‌آمیزی جدول بهش بدیم و نمی‌تونیم رهاش کنیم.

با این ضرورت ما در پروژه‌های عمرانی و استقبال از بهار اون‌ها رو به کار گرفتیم و تلاش کردیم تا با رعایت نکات بهداشتی، هم از اون‌ها حمایت کرده باشیم و هم فضای شهر رو برای روحیه دادن به شهروندان آماده کنیم. اما الان اوضاع نگران‌کننده‌تر از این حرفهاست.

اگر شورای محترم فردا موافقت کنه تا پرداختی حمایتی به اون‌ها (خصوصا کارگران روزمزد) داشته باشیم، تمام این فعالیت‌ها رو از یکشنبه تعطیل می‌کنیم تا نگرانی همشهریان کمتر و مدت بیکاری اون‌ها هم جبران بشه.

در این صورت میشه تمهیداتی برای دورکاری همکارانمون در مناطق، ستاد و سازمان‌ها در نظر گرفت که نگرانی‌های اونها هم کمتر بشه.

بخشودگی عوارض کسب‌وپیشه در سه ماهه اول٩٩، تخفیف ۵۰ درصدی اجاره واحدهای تحت تملک شهرداری در مدت مذکور، همراهی برای کاهش زیان شرکت‌های تبلیغاتی که از رکود شدید بیلبوردها متضرر شده‌اند، اعطای مهلت درپرداخت بدهی‌های تقسیط شده مردم به شهرداری، معافیت تاکسی‌ها از پرداخت آبونمان برای چهارماه و ...از مفاد لایحه حمایتی است که امیدوارم شورا فردا تصویب کند.

از طرف دیگه یادمون باشه این مفاد هم اگر تصویب بشوند و ما خودمون رعایت نکنیم، زنجیره انتقال ویروس ادامه‌دار بوده و در حال حاضر چاره فقط خود قرنطینگی هست که باید رعایت کنیم تا بتونیم به سیر صعودی ابتلا در شهر پایان بدیم. متأسفانه باید بگم اصلا متناسب با خطری که هممون رو تهدید می‌کنه مسئولیت‌پذیر نبودیم.

باور دارم هفته آینده سرنوشت‌سازترین هفته برای مشهد و مردمش هست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرند گویی

    • حمید هاشمی

      ممنون و خسته نباشید به مدیران دلسوز

    • پ

      مشهد به شهرداری مثل شما باید احسنت گفت تو همه ی ایران شهری به تمیزی مشهد ندیدم دستت درد نکنه شهر ما اندیمشک شهر کوچیکیه اما شهردارش اصلا به نظافت شهر اهمیت نمیده جوبای کثیف پراز موش و گرزه داره حابم بد میشه وقتی میرم بیرون

    • سید هاشم

      شما طلب این پیمانکارایه بدبختو بدین تا اونام بتونن حقوق کارگراشونو بدن.تورو خدا دست کارگرارو بگیرین

    • بدون نام

      هنین طوردست رودست بزارید تاهمه روبه کشتن بدید من نمیفهمم چراجاده هارونمیبندین چراانقدربیخیالین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جاده تو سرشون بخوره اداراتو تعطيل نميكنن همين شهرداري همين بانكا و باقي ادارات

    • بدون نام

      اقای شهردار محترم شما که خودتون وارد این بیماری شدین ودرک میکنید چقدر خطرناک هست چرا کارمندان خودتون مشعول به کار هستن دونفر از عزیزان من از کارمندان شهردلری هستن که ارباب رجوع زیاد دارن همیشه نگرانشون هستن چرا اقدامی نمیکنید

    • بدون نام

      میریم فینال

    • بدون نام

      دولت مندان سرما. دارا. کرونا. برا همه. نه برای تبقه کارگر که هشتاد درصد مردو ایران روزد مردن تکلیف اینها چی.

    • قاسم انوشه

      اقای محترم تو سرنوشت چی نوشته باشن همون میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس عقل چی میگه.(سرنوشت خودمون درست میکنیم)

      • بدون نام

        شهاب سنگ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج