جاباما
۹۷۱۶۱۹
۱۷ نظر
۵۰۱۰
۱۷ نظر
۵۰۱۰
پ

تقاضای نجم‌الدین شریعتی از مردم: سفر نروید

مجری «سمت خدا» از حضور نوروزی این برنامه تلویزیونی خبر داد و بر جدی گرفتن "پویش در خانه بمانیم" تأکید کرد؛ او در جریان گفتگویش به شوخی‌های مبتذل فیلم‌ها و سریال‌های نمایش‌خانگی واکنش نشان داد.

خبرگزاری تسنیم: نجم‌الدین شریعتی در خصوص روزهای کرونایی و رسیدنِ "سمت خدا" به آنتن نوروزی تلویزیون، تأکید کرد: امسال با توجه به "پویش در خانه بمانیم" و مردم بنا نیست به مسافرت بروند برنامه ویژه نوروزی نخواهیم داشت و برنامه همان روال عادی را دارد. "سمت خدا" در همان باکس و زمان خودش روی آنتن می‌رود و فقط دکور ویژه‌ بهاری خواهد داشت و ان‌شاءالله از این فضا رونمایی خواهیم کرد. در سال قبل، مردم مسافرت بودند و جنس مباحث حال و هوای نوروزی داشت و با توجه به دید و بازدیدها و سفر، جنس مباحث را تغییر می‌دادیم اما امسال روال عادی است و همان موضوع و محتواها پیگیری می‌شوند.

وی افزود: از روز اولی که این اتفاق افتاد و مردم ما به این ویروس مبتلا شدند جنس مباحث‌مان ناخودآگاه به این سمت و سو رفت و ایام عید نوروز طبیعتاً تعداد مخاطبین یبشتری را شاهد خواهیم بود که پای تلویزیون و برنامه‌هایشان می‌نشینند. ما در این خصوص وارد مباحث مفصل شدیم و رویکردمان این بوده و هست بلایی که به سمت ما می‌آید قطعاً امتحان الهی است و مردم باید علاوه بر توجه جدی به توصیه‌های بهداشتی و رعایت آن، از یاد خدا و ذکر و نامش غافل نشوند.

شریعتی درباره روزهای قرنطینه و در خانه ماندن، گفت: به هر حال قرنطینه و در خانه ماندن، کار سختی است اما زمانی شیرین می‌شود که نگاه‌مان به این اتفاق را تغییر دهیم. این روزها گذرا است و با رعایت کردن، سفر نرفتن و بقیه موارد بهداشتی و پزشکی، اتفاقات خوب و شکست این بیماری در راه است. از نگاه من رفتن به سفر، جز عذاب وجدان چیز دیگری نیست؛ وقتی به سفر می‌روی هم کار خود را سخت‌تر می‌کنی و هم کار دیگران. در خانه ماندن شاخصه‌های مثبتی دارد که واقعاً به آنها توجه کنیم این تهدید را به فرصت تبدیل می‌کند. برنامه‌ریزی نکردن کار اشتباهی است و باید در این شرایط هم برنامه‌ریزی داشت؛ از کمک به همسر و خانواده تا بازی با فرزندان و مطالعه و حتی دیدن و تماشای فیلم‌ها. فقط تکرار می‌کنم که با دیدن برخی از فیلم‌های اینترنتی در فضای نمایش‌خانگی متأثر شدم که چرا آنقدر رها شده این فضا مدیریت می‌شود. لذا همین تلویزیون و فیلم‌هایی که برای نوجوانان در شبکه امید و کودکان در شبکه نهال و دیگر سنین در شبکه نمایش، شبکه ۳ و آی‌فیلم و سریال‌های تکراری که خاطره‌ها را تداعی می‌کند، سالم‌تر و بهتر از دیگر فضاهای نمایشی است.

این مجری تلویزیون با معرفی چند کتاب بر مطالعه و ترویج این فرهنگ مناسب، خاطرنشان کرد: این روزها کتاب‌های مختلفی را خوانده‌ام و می‌خوانم مثل "دعبل و زلفا" عاشقانه‌ای از دعبل خزاعی شاعر معروف زمان حضرت امام رضا(ع)، کتاب یگری مثل "نخل نارنج" و یا کتابی که رهبر انقلاب به نوجوانان تأکید کردند "آن مرد با باران می‌آید" وجیهه سامانی را بخوانند که قصه‌های جذاب و قابل توجهی دارد. کتاب حسین پسر غلامحسین قصه حسین یوسف الهی که حاج قاسم سلیمانی وصیت کردند پیکرش را کنار او به خاک بسپارند خواندنی است. زندگینامه شهدا و کتاب‌های رمان و شعرهای اهل‌بیتی و آثار قیصر امین‌پور را بخوانید. در این دوران از دعا و قرآن کریم غافل نشوید؛ در این روزهایی که بیشتر در خانه‌ایم نمازهایمان را اول وقت خوانده شود و موهبت و تضرع و انابه‌ای باشد؛ در ماه رجب قرار داریم و شعبان در پیش است که می‌تواند فرصتی برای خلوت کردن و معتکف شدن باشد.

وی از مردم خواست که به هشدارهای بهداشتی و پزشکی توجه کنند و سفر نروند، گفت: چرا برخی توجه ندارند و به سفر نروند؟ میهمان ناخوانده‌ نشوند و به زور نروند. خودشان را تحمیل نکنند و این اساساً خوب نیست. البته در مورد کسب و کار هم متأسفانه هرجا می‌روم در این ایام، هرکسی ما را می‌بیند چه کاسبی‌های خرد و دستفروش‌ها، مردم ما را می‌شناسند و درد و دل می‌کنند؛ واقعاً ما را می‌بینند فقط سر تکان می‌دهند که نشانه تأسف از حال این روزها است. باید به امتحان توجه کرد، امتحان ما در این عرصه سخاوت است. صاحبخانه هوای مستأجر را داشته باشد و صاحب‌کار و کارمندان و کارگران فارغ از حقوق‌شان، دستمزد مضاعفی را درنظر بگیرند.

شریعتی از سمت خدای نوروزی صحبت کرد و توضیح داد: از روز دوم فروردین‌ماه همزمان با مبعث حضرت رسول اکرم(ص) "سمت خدای" ۱۳۹۹ را آغاز می‌کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حامد

      این دیگه کیه!!

    • سالمی

      کی هست؟

    • بدون نام

      این کی هست .چه کاره این مملکت هست

    • بدون نام

      بابا این مردک پاچه خوار بگه مردم لج میکنند بیشتر میروند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بمیرباباپول بانک سرمایه روچیکارکردی؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      هرکسی با توجه به فهم و درک خودش از مسائل تصمیم میگیره

      پاسخ ها

      • علیرضا

        برو بابا پی کارت , تو هم دلت خوشه....

      • بدون نام

        چیه علیرضا از حرف حساب ناراحت شدی؟؟؟

    • هاشمی یادت بخیر

      فقط مونده بود تو نظر بدی ...

    • بدون نام

      اینم فکر کرده ادم شده.بیشین بینیم .همه باید به شما بگن نرید مسافرت

    • بدون نام

      مردم سفر نکنند تا کرونای آمریکایی ریشه کن شود.......

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا نظر دایی جان ناپلئون هم همینه

    • بدون نام

      آقا نجم دین تا حالا خیلی مسعولین التماس کردن به هر زبونی بوده گفتن دیگه وقتی فرهنگ ندارن و کسی حتی برای خودشون مهم نیست که توخونه بشینن چه باید گفت خدا ازشون نگذره نمیفهمن که این هم حق کناس

    • بدون نام

      تمام راه ها رو ببندین باید زور بالا سر این ملت باشه وسلام

    • هاشمی یادت بخیر

      شریعتی بچه شماله مبارزه جاش تنگ شه وگرنه به فکر کرونا نیس ، آقای شریعتی کرونا تا تنکابن هم اومده شما راحت باش نرو ...

    • بدون نام

      چیه چون مجریه برنامه مذهبی هست ترش کردین واقعا که لیاقتتون همون کروناست

    • ۰۰۰

      سی میلیون هم به این بدین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج