جاباما
۹۷۱۷۹۲
۳ نظر
۵۰۱۱
۳ نظر
۵۰۱۱
پ

علیرضا دبیر: هم از روس عقبیم و هم از آمریکا

رئیس فدراسیون کشتی گفت: ما الان هم از روس عقبیم و هم از آمریکا. از من توقع نداشته باشید دروغ بگویم.

خبرگزاری فارس: علیرضا دبیر در ابتدا درباره نقد صحبت کرد و اظهار داشت: حتما ما را نقد کنید، خوشحال می شوم. قرار نیست تعریف من و تیم ما را کنید، ما را نقد کنید. رسالت این شما این است که برند کشتی را بالا بیاورد. اولین نفر هم من را نقد کنید. من و تیم ما آماده اند که پاسخگو باشند. در مورد کرونا هم اول دعا می کنم شر این بلا از مملکت ما و دنیا کنده شود.

جدا از رعایت مسائل بهداشتی، دعا لازم است. در مورد قهرمانان یک خواهش دارم از همه قهرمانان؛ آقاتختی هیچ موقع نمی خواست تختی شود، آدمی بود که می خواست خوب باشد و خدا او را تختی کرد. او می دانست کجا باید کجا، چه کاری کند. الان نشستن در خانه، پهلوانی است. اگر آقا تختی بود همه را تشویق می کرد که در خانه بمانند و خودش هم در خانه می نشست. اکنون در خانه ماندن جهاد است.

قهرمان المپیک ۲۰۰۰ سیدنی در مورد میزان بدهی های فدراسیون کشتی تصریح کرد: نزدیک به ۵۷، ۵۸ میلیارد تومان بدهی داریم. به آژانس هواپیمایی بدهکار بودیم. عده ای گفتند ۲۷ میلیارد از این بدهی، مربوط به مالیات است. مالیات از حقوق کارمند کسر شده اما پرداخت نشده است. اگر ممنوع الخروج نشدم و حسابم را به خاطر فدراسیون قبلی نبستند، تلاش وزارت ورزش بود.

روز اولی که من آمدم، بیمه حساب های ما را بست. ۶-۷ ماه بیمه پرسنل ریخته نشده بود. یا بابت غذا، نورپرداری، خرید تشک ها بدهی وجود داشت که نزدیک یک میلیارد و اندی جریمه خورده، یک آژانس هواپیمایی ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون طلبکار بود. به مسئول این آژانس گفتم یا قسط بندی کنیم که شاید دو سال طول می کشد یا درصدی تخفیف بده که فکر کنم ۶۵۰ میلیون تخفیف داد و نقد طلبش را پرداخت کردیم. این میراثی است که به ما رسیده است و ان شاءالله جمعش می کنیم.

وی به اقدامات انجام شده از سوی فدراسیون در این مدت اشاره کرد و گفت: ما تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش امضا کردیم. دهه ۷۰ که ما خودمان کشتی می گرفتیم، یک میلیون کشتی گیر فعال در جمعیت ۶۰ و اندی میلیونی داشتیم اما امروز ۴۵ هزار تا کشتی گیر بیمه شده داریم. یکی از دلائل این اتفاق این است که ارتباط با آموزش و پرورش نداشتیم.

تفاهم نامه خوبی نوشتیم تا تشک ها به آموزش و پرورش برود. انتخابی تیم ملی و قهرمان کشوری نوجوانان ما حذف می شود و اشتراکی با آموزش و پرورش مسابقه برگزار می کنیم. تفاهم نامه ای هم با علوم پزشکی بستیم تا در خصوص آسیب های ورزشی به ما کمک کند. در مورد خرید مکمل با یک شرکت که قرار است ما برایش تبلیغ کنیم نزدیک به یک میلیارد به ما مکمل می دهد و یک قرارداد با دانشگاه شریف بستیم.

همه اش در کشتی می گوییم ما خوبیم، خب به کجا می خواهیم برسیم؟ ۳-۴ ماه نشستیم با دوستان در دانشگاه، که مشخص کنیم ۲۰۲۴ و ۲۰۲۸ می خواهیم کجا برسیم. ما الان هم از روس عقبیم و هم از آمریکا. از من توقع نداشته باشید دروغ بگویم. همین کار را آمریکایی ها انجام دادند و با یکی از دانشگاه هایشان قرارداد بستند. یکی هم با دانشگاه آزاد قرارداد بستیم برای ادامه تحصیل کشتی گیران و تیم داری آنها و تشکیل آکادمی کشتی. مهم این است که این کارها به مرحله عمل برسد.

دارنده ۵ مدال کشتی آزاد جهان و المپیک در مورد انتقاداتی که در مورد برگزاری لیگ برتر و مسابقات باشگاه های جهان به فدراسیون کشتی وارد شد، تصریح کرد: المپیک هر ۴ سال یک بار برگزار می شود و ۶ نفر آزاد و ۶ نفر فرنگی به المپیک می روند و دو سه نفر از بین آنها مدال می گیرند و شاید فقط یک نفر طلا بگیرد.

یعنی هر ۴ سال یک نفر که طلا می گیرد، وضعش خوب می شود. من نمی توانم اینهمه سرپرست، مربی و کشتی گیر را نادیده بگیرم. امیرحسین زارع را ببینید، در لیگ خودش را نشان داد. من به کسی نمی گویم در لیگ کشتی بگیرد. به من ربطی ندارد. حسن یزدانی قراردادی که بست اصلا قابل قیاس با جایزه مدال طلایش نیست.

فکر نمی کنم غیر از جایزه دلاری روی سکویش که فدراسیون داد، او امسال بابت طلای جهانش جایزه دیگری گرفته باشد. حسن یزدانی ۷۰ درصد پایش پاره بوده. در مرور فن با یک کشتی گیر ۵۷ کیلوگرم این اتفاق برایش افتاده، دکتر کیهانی گفت شانس آوردی این اتفاق الان افتاد. یک بار در مورد حسن یزدانی گفتم فکر نکنید حریفان بیکار نشسته اند و او راحت طلای المپیک می گیرد. در لیگ ۴۰-۵۰ میلیارد پول می آید و تقسیم می شود.

وی که میهمان آخرین برنامه سال ۱۳۹۸ دایره طلایی بود، ادامه داد: در سال های قبل می خواستند در دو روز لیگ را جمع کنند، ما در ۴۰ و چند روز مسابقه برگزار کردیم، اسپانسر می خواهد دیده شود. می خواستیم ۷-۸ روز بعد از المپیک لیگ را شروع کنیم که حالا با موضوع کرونا معلوم نیست چه می شود. انتخابی تیم ملی هم کاملا متفاوت خواهد شد. لیگ هم کشتی گیرساز است، حتما هم به چند نفر نمی سازد. نمی توانم وقتی به دو سه نفر نمی سازد، تعطیلش کنم. وظیفه ام این است که برند کشتی بالا بیاید، پخش زنده بیاید، اسپانسر بیاید و لیگ این کارها را انجام می دهد.

علیرضا دبیر در مورد بودجه فدراسیون کشتی تاکید کرد: باید از سلطانی فر تشکر کنم، که در ریزترین موضوعات کشتی پیگیری می کند. در بحث لغو جام جهانی چند سفیر را سر خط کرد. همه ما سوار یک کشتی هستیم، چرا باید با وزارت ورزش دعوا کنم؟ او واقعا حمایت کرده، در حد خودشان. مشکل این است که بودجه کشتی کم بسته شده است. ما ۲۹ سفر داریم، هزینه بلیت، اسکان و... هر سفر برای ما یک میلیارد هزینه دارد.

دو میلیارد کمیته ملی المپیک می دهد و وزارت ورزش ۱۲ میلیارد ما با دلار ۱۵ هزار تومان باید خرج کنیم، دوستان ما با دلار ۳ هزار تومانی خرج کردند. زمانی که نایب رئیس کمیته ملی المپیک بودم، به فدراسیون کشتی ۵ میلیارد با دلار زیر ۳ هزار تومان کمک می کردیم. از صالحی امیری هم تشکر می کنم، این بودجه کفاف ما را نمی دهد اما باز هم تشکر می کنم. آنها خارج از بودجه خودشان هم جلو بروند، باید به دیوان محاسبات جوابگو باشند. اگر تشکر نکنم، بی معرفتی است. مسئول کار مدیریتی باید دغدغه اش اینها باشد.

وی در مورد بازسازی خانه کشتی خاطرنشان کرد: روزی که من در فدراسیون معرفی شدم، یک مرداد بود. ۸ صبح معرفی شدم و تیم جوانان تمرین داشت. سر تمرین رفتم. بعد از اینکه خوابگاه بچه ها را دیدم، فقط یک کلمه گفتم «من از شما معذرت خواهی می کنم» و قول دادم دفعه بعد اینجا را اینطوری نمی بینید. وقتی از خانه کشتی شهیدصدرزاده تشک ها را جمع می کردیم، گربه مرده و موش مرده پیدا می کردیم. من خجالت کشیدم. خدا محبت کرد آنجا قابل سکونت شد. خانه کشتی شهید هادی.

من ۲۲ سال پیش آنجا خودم در اردو بودم. وقتی رفتم تمرین از بچه های بزرگسال هم عذرخواهی کردم. سال ها ملحفه ها عوض نشده بود. همه ما کشتی گیران دیسک کمر داشتیم و بچه ها روی زمین می خوابیدند. بدون یک ریال کمک دولتی، الان که صورت وضعیت کردیم، مشخص شد که نزدیک ۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون هزینه شده و بخش خصوصی کمک کرده بود. خدا به ما کمک کرد. الان خانه کشتی شهید ابراهیم هادی به جرات بهترین خانه کشتی دنیاست. اگر کسی مشابه آن را مثال زد، جایزه می دهم. تشکر می کنم ازآقای طالقانی که اینجا را راه اندازی کرد و ما هم وسیله شدیم برای بازسازی آن.

وی درمورد وضعیت آکادمی کشتی گفت: یک خانه کشتی نیمه ساز هم داریم که اسپانسر قبلی فدراسیون ساخته است. اصل کار خیلی خوب بوده، خدا خیرشان دهد ولی طراحی بدی شده است. نیمه کاره است نزدیک به ۸۰ درصد کار انجام شده و بین ۲۵ تا ۳۰ میلیارد برای راه اندازی پول می خواهد. کار پر از ایراد است. بغلش نزدیک ۱۰۰۰ متر زمین گرفته ایم و حتما باید زمین بدنسازی دایر شود که آن هم ۳۰ میلیارد هزینه می خواهد. حالا باید با اسپانسر جلسه داشته باشیم، این خانه کشتی حداقل ۶۰ میلیارد پول می خواهد.

علیرضا دبیر در مورد تلاش فدراسیون برای کسب پست بین المللی دوباره نیز اظهار داشت: سوریان محبت کرده و قبول زحمت کرده که آنجا پستی که نیاز داریم را به دست بیاوریم. ما از این دلارها نداریم که مثل دوره قبلی هزینه کنیم، البته در آینده مباحث حقوقی آن هم دنبال می شود. ۵۰ درصد اسم حمید سوریان می تواند کمک کند که این پست را بگیریم. درست است دلار نداریم اما خدا را داریم.

در مورد پست آسیایی هم از جدیدی خواهش کردیم که کمک کند و نماینده ما شود. ما در تاریخ مان ۷-۸ کشتی گیر تاپ داریم مثل حمید سوریان، رسول خادم، عبدالله موحد، حسن یزدانی و... یکی از آنها هم عباس جدیدی است. ۴-۵ ماه هم هست اصلا ارتباطی با هم نداشتیم. امثال جدیدی باید باشند، اگر آنها بروند یک سری درجه دو و سه در کشتی می آیند.

رئیس فدراسیون کشتی در خاتمه صحبت هایش به تصمیماتی که در مورد هیئت های کشتی اتخاذ شده اشاره کرد و گفت: مباحث هیئت های کشتی را خیلی قهرمانان دنبال نکنند چون ما اصول داریم و به دنبال مدیر هستیم. مدیری که کار اجرایی کرده باشد. بتواند برای ما آورده داشته باشند مثلا مازندران خیلی تماس می گرفتند، من با استاندار هم وارد صحبت شدم.

باید مدیران بیایند که آن ۴۵ هزار نفر کشتی گیر فعال را به یک میلیون نفر در بازه زمانی ۱۰ ساله برسانیم. جدا از مسائل اخلاقی، رئیس هیئت اول باید مدیر باشد، قهرمان هم باشد چه بهتر، بحث هیئت ها برای ما جدی است، خدا کمک کند آنهایی که می توانند کمک کنند مسئولیت بگیرند، من از ثمربخش هم متشکرم که سال ها تلاش کرد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      توقع داشتین جلو باشیم؟؟

      پاسخ ها

      • بتوچی

        بتمن

    • مهرشاد

      آقای دبیرازظرفیتهای قهرمانان درسایراستانها استفاده کن .پهلوان امین رشیدلمیرامروزمدرک تحصیلی دکتری مدیریت دارد.معاونت اداری مالی دانشگاه آزاد نیشابور. چه برنامه ای داری.برای استفاده وسیع از توانمندی های این پهلوان بااخلاق .مگرنقدنمیخواستی امین هزاران جوان زیرنظرداره.اون زمان که من و شما توابع تهران کشتی میگرفتیم مسابقات آموزشگاهها توابع تهران قهرمان کشورمیشد.دوباره ورزش قهرمانی ومثل قدیما به آموزش و پرورش گره بزن .کمکی خواستی در نیشابور درخدمتم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج