۹۷۲۰۱۳
۱۶ نظر
۵۰۰۹
۱۶ نظر
۵۰۰۹
پ

پیشگیری از طلاق در پایان قرنطینه!

روز‌های در خانه ماندن، می‌تواند دشواری‌های زیادی را به دنبال داشته باشد. بخشی از این دشواری‌ها متوجه رابطه همسران است. موضوعی که تجربه چین نشان داده است، می‌تواند بسیار جدی باشد. این روز‌ها گزارش‌هایی از چین منتشر شده است که نشان می‌دهد در مناطقی که کرونا شیوع داشته است، بعد از پایان قرنطینه، درخواست همسران برای طلاق افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

روزنامه خراسان: روز‌های در خانه ماندن، می‌تواند دشواری‌های زیادی را به دنبال داشته باشد. بخشی از این دشواری‌ها متوجه رابطه همسران است. موضوعی که تجربه چین نشان داده است، می‌تواند بسیار جدی باشد. این روز‌ها گزارش‌هایی از چین منتشر شده است که نشان می‌دهد در مناطقی که کرونا شیوع داشته است، بعد از پایان قرنطینه، درخواست همسران برای طلاق افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

هر چند بخشی از این افزایش به واسطه نبود امکان جدایی در روز‌های قرنطینه بوده است، اما بخش دیگری از ماجرا می‌تواند به واسطه تجربه دشوار قرنطینه خانگی باشد. تجربه‌ای که می‌تواند عوارضی جدی بر رابطه همسران داشته باشد. اما اگر بخواهیم در این روز‌های در خانه ماندن از این عوارض پیشگیری کنیم، باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

پیشگیری از طلاق در پایان قرنطینه!

هیجانات ناخوشایند را به رسمیت بشناسید

این روز‌ها به واسطه فشاری که هر کدام از ما احساس می‌کنیم، بیشتر احتمال دارد هیجانات ناخوشایند مانند عصبانیت و غم سراغ ما بیاید. هر چند بروز عصبانیت به شکلی که باعث آسیب به دیگران شود، در هر حالی اشتباه است، اما این روز‌ها اگر همسرتان جایی واکنشی تند نشان داد، سعی کنید کمی بخشنده‌تر از روز‌های قبل باشید و با یادآوری این که همه ما تحت فشار زیادی هستیم، مانع از تداوم دلخوری شوید.

از همسرتان به اندازه انتظار داشته باشید

درست است که این روز‌ها اغلب ما زمان بیشتری را با همسرمان صرف می‌کنیم، اما این به معنای آن نیست که همسرمان در قبال ما، احساسات، نیاز‌ها و درخواست‌های ما خیلی بیشتر از گذشته مسئولیت دارد. البته که این روز‌ها به همه همسران توصیه می‌شود که هوای همدیگر را داشته باشند و حمایت عاطفی در این روز‌ها را فراموش نکنند، اما یادتان باشد همسر شما قرار نیست تمامی نیاز‌های عاطفی شما را برآورده سازد.

بخشی از نیاز‌های عاطفی شما این روز‌ها به واسطه نبود رفت‌و‌آمد با دوستان یا اقوام، پاسخی دریافت نخواهند کرد و هر چقدر هم همسرتان تلاش کند، نمی‌تواند به تمامی نیاز‌های عاطفی شما، پاسخ مناسبی دهد. پس در عوض دلخوری و عصبانیت، تلاش کنید راه‌های دیگری را برای حل این موضوع پیدا کنید. تماس منظم تلفنی با افرادی که دوست‌شان دارید، می‌تواند تا حدی فشار را از روی دوش همسرتان کم کند. تهیه فهرستی از فعالیت‌های آرامش‌بخش و مورد علاقه خود را هم فراموش نکنید. انجام کار‌های مورد علاقه تا حد امکان، می‌تواند توقع شما از همراهی همسر را هم تاحدی تعدیل کند.

پیشگیری از طلاق در پایان قرنطینه!

فضای خصوصی برای خود و همسرتان در نظر بگیرید

اگر قرار باشد شما و همسرتان زمان زیادی را در خانه صرف کنید و اصرار داشته باشید که تمام این زمان را به فعالیت‌های دونفره اختصاص دهید، مطمئن باشید که بعد از مدتی سر و کله دلخوری پیدا خواهد شد. برای جلوگیری از این موضوع، در کنار فعالیت‌های دونفره مانند تماشای فیلم مورد علاقه، حتما زمان‌هایی را به فعالیت‌های دلخواه شخصی خود اختصاص دهید و برای همسرتان هم چنین موقعیتی را فراهم کنید.

مسئولیت‌های فرزندان را متناسب با شرایط تقسیم کنید

افرادی که این روز‌ها سر کار نرفته و ناچار به ماندن در خانه شده‌اند، تا حدی بیشتر از قبل می‌توانند استراحت کنند؛ اما این وضعیت در مورد بیشتر مادران نه تنها صدق نمی‌کند که با تعطیل شدن مدارس، کار‌های خانه افزایش زیادی پیدا کرده است. ادامه یافتن این وضعیت و انجام کار‌های بیشتر از حد معمول، می‌تواند باعث فرسایش روانی شود. برای جلوگیری از این مسئله، لازم است این روز‌ها پدران بیشتر از قبل در کار‌های مربوط به فرزندان مشارکت داشته باشند.

در بیان احساسات، خلاقیت خود را به کار بیندازید

اگر موضوعی بین شما و همسرتان باعث کدورت شده است، سعی کنید برای بیان آن راهی مناسب پیدا کنید. به عنوان مثال شاید به این نتیجه برسید که گفتگو در این باره به دلیل کاهش آستانه تحمل هر دو نفر شما، روش مناسبی برای این روز‌ها نیست؛ اما در عوض نوشتن یک نامه در این زمینه کمک‌کننده است. البته تصور نکنید که این فقط هیجانات ناخوشایند شماست که برای بیان‌شان نیاز به روش‌های جدید در این روز‌ها دارید. برای هیجانات خوشایند خود هم بهتر است این روز‌ها از روش‌های متنوع استفاده کنید.

به عنوان مثال یک روز برای همسرتان کارتی درست کنید تا از او تشکر کنید، برای او پیام صوتی متفاوتی بفرستید یا حتی ویدئویی کوتاه درست کنید. توجه به هیجانات خوشایند و صرف وقت برای آن‌ها، هم به بهبود روحیه شما کمک می‌کند و هم رابطه شما را تقویت خواهد کرد.

پیشگیری از طلاق در پایان قرنطینه!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بر این کرونا لعنت. لامصب در کجاها دخالت میکنه حتی بر روابط زناشویی. و تازه داره باعث شناخت زن و مرد از هم میشه و فاصله ها را روشن می سازه و چشم گوشها رو باز میکنه.

    • بدون نام

      روز روزش نمیشد یک ۲۴ساعت زن ومرد تو خونه باهم بمونند.....حالاکه دیگه کرونا آمده ومعلوم نیست تاکی باید توخونه باشی....پس بی خودی بهانه نیارید....من طلاق میخوام....مهریه هم نمیدم ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون دیگه چه احمقیه که با تو ازدواج کرده

      • بدون نام

        ۱۲:۳۷ خواهر تواست...شناختی

    • بدون نام

      اگه همینجوری پیش بره منو و زنم همو میکشیم!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عین ما
        دیگه نمیتونم تحمل کنم

      • بدون نام

        داداش همه پاشید بیایید خونه ما خانومامون هم برن خونه شما

    • بدون نام

      من دلم می خواد همه چی مثل قبل بشه چون پدر و مادرم دارند من رو دیوونه می کنند ، اگه می شد من دلم می خواست از خانواده ام طلاق بگیرم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دیگه تواین قرنطینه تحمل شوهرسخت شده

      • زیبا

        قربون دهنت ما مجردا چی کار کنیم باز متاهلا می تونن طلاق بگیرن

      • بدون نام

        همسر ندارم ۱۷ سالمه من گرفتار پدر و مادرم شدم

    • بدون نام

      ای خدا من دیگ تحمل ندارم نمیشه مردو چن روز تو خونه تحمل کرد
      دارم دیونه میشم

    • بدون نام

      زنان مسول خانه و بچه ها نیستن حتی تو دین اسلام هم مسولیتی برای زن نیست و میتونه از شوهر حقوق بگیره عجب مسلمونایی که از دینشون چیزی نمیدونن!

      پاسخ ها

      • ابی

        شما زنا جون مارو گرفتید .حقوقم میخواید

    • بدون نام

      کم کم کم. همه داریم به سبک زندگی غربی ها می رسیم ، خیلی هم بد نیست انگار !!!!

    • گله مند

      اونقدرخسته شدیم ازجنگ وبیم وامیدزندگی که مثل انبارباروتیم ماکه چنان دعوایی کردیم خودم موندم چطوربه کشتارنرسیدطفلی بچه هام..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج