جاباما
۹۷۲۰۴۴
۷۴ نظر
۹۸۳۵
۷۴ نظر
۹۸۳۵
پ

۱۲ پروژه شگفت‌انگیز و باورنکردنی در دبی امارات

«دبی» را اغلب شهر آینده می‌نامند، شهری که رکورد‌های جهانی بسیاری را به نام خود ثبت کرده است. سریعترین اتومبیل‌های پلیس، بزرگترین قاب عکس جهان، بزرگترین پیچ و خم (ماز) عمودی جهان، بلندترین مجسمه شکلاتی جهان و بسیاری از رکورد‌های دیگر.

برترین‌ها: «دبی» را اغلب شهر آینده می‌نامند، شهری که رکورد‌های جهانی بسیاری را به نام خود ثبت کرده است. سریعترین اتومبیل‌های پلیس، بزرگترین قاب عکس جهان، بزرگترین پیچ و خم (ماز) عمودی جهان، بلندترین مجسمه شکلاتی جهان و بسیاری از رکورد‌های دیگر. علاوه بر این ها، معماری این شهر نیز شگفت انگیز است. در این مطلب می‌خواهیم تا شگفت انگیزترین و جدیدترین پروژه‌های بزرگ این شهر زیبا در امارات را به شما معرفی کنیم.

۱. بازار جهان

۱۲ پروژه شگفت‌انگیز و باورنکردنی در دبی امارات

این پروژه بزرگترین مرکز خرید کره زمین خواهد بود. بازاری که دمای آن تحت کنترل و کاملاً مطبوع خواهد بود. این پروژه با هزینه سرسام آور ۶.۸ میلیارد دلار افتتاح خواهد شد. سازه‌هایی شگفت انگیز که قرار است مساحتی به اندازه ۶۳۰ زمین فوتبال را در بر بگیرند و از تعداد بیشماری سالن‌های سینما و فروشگاه‌های مختلف، ۱۰۰ هتل با بیش از ۲۰، ۰۰۰ اتاق و سوئیت و یک منطقه ویژه پزشکی برخوردار است. علاوه بر این، بزرگترین پارک داخلی سرپوشیده جهان نیز در "بازار جهان" ساخته خواهد شد.

۲. قاب دبی

۱۲ پروژه شگفت‌انگیز و باورنکردنی در دبی امارات

این پروژه باشکوه در ژانویه سال ۲۰۱۸ افتتاح شد. این سازه توسط روزنامه گاردین به عنوان «بزرگ‌ترین قاب عکس روی زمین» لقب گرفته است. قاب دبی که از بتن تقویت شده، فولاد، آلومینیوم و شیشه ساخته شده است و ارتفاع آن به اندازه برج ایفل (۱۵۰ متر) و عرض آن ۱۰۵ متر است. این قاب به گونه‌ای جانمایی شده است که نماد‌های دبی نوین از یک سو قابل دیدن باشند و از سوی دیگر آن، بازدیدکنندگان بتوانند بخش‌های قدیمی شهر دبی را ببینند. بیش از ۶۳ میلیون دلار برای ساخت این برج هزینه شده است که با این پول امروزه می‌توان بیش از ۵۰ مجسمه آزادی را ساخت!

۳. چشم دبی

۱۲ پروژه شگفت‌انگیز و باورنکردنی در دبی امارات

وقتی "چشم دبی" افتتاح شود، بزرگترین و بلندترین چرخ فلک در جهان خواهد بود. ارتفاع این چرخ فلک ۲۱۰ متر خواهد بود و گنجایش ۱۴۰۰ نفر را بطور همزمان دارد که می‌توانند منظره ۳۶۰ درجه‌ای از شهر و خط ساحلی را ببینند. زمان یک دور کامل این چرخ فلک ۴۸ دقیقه طول خواهد کشید! علاوه بر اینها، در ساخت این چرخ فلک از ۹۰۰۰ تن آهن استفاده شده است که این میزان بیش از آن چیزیست که در برج ایفل به کار رفته است. وزن آن نیز بیش از هشت ایرباس A۳۸۰s خواهد بود. هزینه ساخت این پروژه ۲۰۸ میلیون یورو می‌باشد.

۴. برج ماز رستمانی

۱۲ پروژه شگفت‌انگیز و باورنکردنی در دبی امارات

این ساختمان چیزی است که قبلا ندیده اید. برج ماز رستمانی در سال ۲۰۱۱ تکمیل شده و اولین برج در نوع خودش است. نه تنها اولین برج چند منظوره جهان است بلکه طبق رکورد‌های جهانی گینس، بلندترین ماز عمودی جهان است. این آسمان خراش ۵۶ طبقه و ۲۱۰ متر ارتفاع دارد این برج که از سنگ ساخته شده، در حقیقت مجموعه‌ای از بالکن‎های بهم پیوسته برای واحد‌های مسکونی و ادارات مختلف در ساختمانی با طراحی به شکل ماز است. طراح این ماز فوق العاده پیچیده "آدریان فیشر" است و برای برجسته کردن نتیجه نهایی طراحی، هزاران لامپ LED روی آن نصب شده که شکل ماز را روشن و روی آن تاکید می‌کند.

۵. برج داینامیک

۱۲ پروژه شگفت‌انگیز و باورنکردنی در دبی امارات

این آسمان خراش چرخشی و متحرک ۸۰ طبقه قرار بود در سال ۲۰۲۰ افتتاح شود، اما ساخت این پروژه ۱.۲ میلیارد دلاری هنوز آغاز نشده است. با اتمام ساخت این برج، ارتفاع آن تقریباً سه و نیم برابر ارتفاع هرم بزرگ جیزه خواهد بود. هر طبقه این برج می‌تواند به طور مستقل حرکت کند و چرخشی ۳۶۰ درجه‌ای را در هر دو جهت داشته باشد، به همین دلیل است که ساختمان همیشه شکلی متفاوتی خواهد داشت. طبقات برج، واحد‌های پیش ساخته خواهند بود که ساخته شده از مواد فیبر کربن، فولاد و آلومینیوم می‌باشند. به گفته‌ی فیشر طبقات در کارخانه مونتاژ خواهند شد و سپس به برج متصل خواهند گشت. این شیوه‌ی ساخت، ابداعی دیگر است که در این آسمان خراش اجرایی می‌شود.

۶. برج خلیج (خور) دبی

۱۲ پروژه شگفت‌انگیز و باورنکردنی در دبی امارات

با اتمام این پروژه، این آسمان خراش بلندترین برج در امارات و احتمالاً در کل جهان خواهد بود. ارتفاع این برج ۹۲۸ متر خواهد بود که ۱۰۰ متر بیش از برج خلیفه است! یکی از قابل توجه‌ترین موارد در رابطه با برج خور یا برج نهره دبی، استفاده از کابل‌های بزرگ برای نگه داشتن آن است. شباهت این سازه به یک دارت بزرگ رو به آسمان است که زیبایی‌های آن را دوچندان می‌کند. بخش داخلی نیز شامل چندین عرشه مختلف می‌شود که در نتیجه آن، چشم‌اندازی فوق‌العاده پیش روی بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت. ساخت این آسمان خراش شگفتی ساز حدود ۱ میلیارد دلار هزینه دارد.

۷. موزه آینده

۱۲ پروژه شگفت‌انگیز و باورنکردنی در دبی امارات

موزه آینده دبی یکی از شاهکار‌های معماری دنیا است. رانندگانی که در بزرگراه شیخ زاید، بزرگ‌ترین بزرگراه دبی رانندگی می‌کنند، بنای مدرن و جذابی را مشاهده خواهند کرد که شبیه یه یک چشم بسیار بزرگ است و در کنار برج‌های نمادین امارات قرار دارد. موزه آینده با روکشی از فولاد ضدزنگ پوشیده شده است و آن را با هنر خطاطی عربی، تزیین کرده‌اند. نکته جالبتر اینجاست که طراحی فضای داخلی موزه درست به اندازه نمای بیرونی آن بسیار شگفت‌انگیز، منحصربه‌فرد و جاه طلبانه است. هدف از تاسیس چنین موزه‌ای، آزمایش چالش‌ها و فناوری‌های پیش روی جامعه بشری در آینده است.

۸. قطار پرسرعت زیردریا

۱۲ پروژه شگفت‌انگیز و باورنکردنی در دبی امارات

روزی در آینده نزدیک ممکن است سوار قطاری فوق سریع شوید و از فجیره در امارات متحده عربی به شهر بمبئی هند با راه آهن شناور زیر آب سفر کنید. کل سفر فقط دو ساعت طول خواهد کشید. طول شبکه حدود ۲۰۰۰ کیلومتر خواهد بود و علاوه بر مسافران، قطار کالا‌های مختلفی را نیز حمل می‌کند.

۹. نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی

۱۲ پروژه شگفت‌انگیز و باورنکردنی در دبی امارات

نمایشگاه اکسپو دبی، نمایشگاهی است در مقیاس جهانی که برای نخستین بار در منطقه خاورمیانه برگزار می‌شود! شایع شده است که هزینه این مگا پروژه حدود ۹ میلیارد دلار است، مبلغ عظیمی که با آن می‌توان ۱۰ هرم بزرگ جیزه را ساخت! این نمایشگاه، منطقه‌ای به اندازه پارک مرکزی نیویورک را اشغال خواهد کرد و آینده نگرترین ساختمانی را که بشر تاکنون ساخته است را به رخ جهانیان خواهد کشید. دبی در تلاش است تا با ایجاد زیرساخت‌های مناسب، نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ را به گونه‌ای شگرف و متفاوت برگزار نماید. جالب است بدانید که الوصل محل برگزاری نمایشگاه اکسپو، در زبان عربی به معنای ارتباط است که این نام با تم اصلی نمایشگاه همخوانی دارد!

۱۰. شهر علاءالدین

۱۲ پروژه شگفت‌انگیز و باورنکردنی در دبی امارات

مهندسین و طراحان با الهام از داستان‌های مربوط به علاءالدین، ایده ساخت این شهر را داده اند. این مجموعه مجلل عظیم شامل سه برج بسیار بزرگ است و در شهر دبی ساخته خواهد شد. این سه برج دارای کاربری‌های اقامتی و تجاری خواهند بود و هدف از ساخت آن، گسترش برج‌هایی است که بر اساس افسانه‌های کهن ساخته شده اند. مساحت کلی این سه برج، ۱۱۰ هزار متر مربع خواهد بود که ۳۴، ۲۶ و ۲۵ طبقه خواهند داشت. وجه تسمیه این پروژه این است که در آن تلاش می‌شود از زمین استفاده نشود و در آب اجرا شود.

۱۱. اقامتگاه سلطنتی آتلانتیس

۱۲ پروژه شگفت‌انگیز و باورنکردنی در دبی امارات

هتل آتلانتیس پالم در جزیره نخل جمیرا واقع شده است، این هتل لوکس ۵ ستاره دارای ساحل شنی اختصاصی با چشم اندازی زیبا ‏و فوق العاده از خلیج فارس می‌باشد. ‏ هتل آتلانتیس ۱۵۳۹ اتاق دارد. اتاق‌های این هتل دارای دکوری ترکیبی از سبک عربی و اقیانوسی می‌باشند. رستوران‌ها و غذاخوری‌های متعددی در این هتل وجود دارد که انواع غذا‌های بومی و بین المللی را تهیه می‌کنند. این هتل همچنین دارای یک پارک آبی مدرن است که در زمینی به مساحت ۱۴۱ هکتار ساخته شده است و دارای بخش‌های مختلفی از جمله سرزمین دلفین‌ها، سرزمین شیر‌های دریایی، وسایل بازی آبی مختلف، آکواریوم و دنیای زیر آب دبی، و غواصی می‌باشد.

۱۲. جزیره آب‌های آبی

۱۲ پروژه شگفت‌انگیز و باورنکردنی در دبی امارات

جزیره "آب‌های آبی" یک جزیره مصنوعی در نزدیکی دبی مارینا است و یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری دبی می‌باشد. جزیره آب‌های آبی هر ساله بیش از ۳ میلیون بازدید کننده را به خود جذب می‌کند. این جزیره با منظره‌های شگفت انگیز خود از آب‌های خلیج فارس برجسته می‌شود و علاوه بر بیش از ۲۰۰ رستوران و مرکز، "چشم دبی"، بزرگترین چرخ فلک تفریحی جهان در آن نیز وجود دارد.

منبع: BrightSide

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدایا چقدر پیشرفته و زیبا بود

      پاسخ ها

      • ترانه

        اره واقعا خیلی.من دوسال پیش دوبی بودم واقعا قشنگه..*

      • ناشناس

        اگر از نزدیک ببینید خیلی مصنوعی و بی اصالت است، شهر های اروپایی با بافت سنتی بسیار زیبا تر از اینه

      • بدون نام

        درود بر حاکم دبی که بیابانی رو به این زیبایی کرده کسانی هم هستن که مملکت دسته گل رو به ویرانه تبدیل کردن خدا لعنتشون کنه

    • بدون نام

      آقا یه کم یواشتر ما هم برسیم

      پاسخ ها

      • قاتل شب های تاریک یا همون خشم شب یا نیلوفر یا عشق یا ستاره ی اسمان خدا یا دایانا دوست انه شرلی یا همه ی اسم های دنیا ناشناس عشق اینویاشا و کاگومه

        اره والا

      • قاتل شب های تاریک یا همون خشم شب یا نیلوفر یا عشق یا ستاره ی اسمان خدا یا دایانا دوست انه شرلی یا همه ی اسم های دنیا ناشناس عشق اینویاشا و کاگومه

        اره من همشو رو رفته بودم ودیدم واقعا زیباست

      • محمد

        والا الان اگه توقف هم کنن ما با این اوضاع به گردشون هم نمیرسیم

      • احسان

        نمیرسیم

    • بدون نام

      به من ساختمانهای داینامیک رابدهند....هیچی هیچی دیگه نمیخوام........فقط ۲ماه طول میکشه من اجاره هارا جمع کنم....خدایا من ازاینا میخوام برج داینامیکی بهم بده

    • بدون نام

      چه جالب

    • بدون نام

      خاک برسرمسئولان ما،،اونموقع که ما برج آزادی ووووداشتیم امارات وقطر بیابون بودن ،،،چقدرعقب موندیم ،،

    • ..

      ما هیچ
      ما نگاه
      ما حسرت

    • بدون نام

      ما هم که قراره جهش تولید کنیم(:

      پاسخ ها

      • رضا

        خخخخخخخخخخخخ

    • بدون نام

      عوضش ما میریم بهشت

      پاسخ ها

      • احسان

        اوناهم میرن

    • عباس روح اللهی

      چطور یه عرب پا برهنه تو40سال دبی ساخت ومابااین همه تاریخ این شدیم

      پاسخ ها

      • سینا

        خلایق هرچه لایق وقتی هنو میگی عرب فلان افغانی فلان

      • بدون نام

        تا وقتی فاشسیت چون شما تو این مملکت هست ایران بهتر از این نمیشه

      • ایرانی

        اقای محترم طرز فکرت رو تغییر بده,برای پیشرفت کردن زبان و نژاد ملاک نیست
        اونا خواستن و تونستن
        ضمنا این طرز کلام برای انسانهای پوچ و توخالی

      • بدون نام

        چون اون پا برهنه نژاد پرست نبودن و مثل شما تاریخ دروغین ندارن و تاریخشون اصیل و قدمتش بیشتر از ایرانه

      • بدون نام

        پیشرفت هیچ ربطی به نژاد نداره ما باید به جای مسخره کردن دیگر ملت ها به فکر پیشرفت خودمون باشیم

      • بدون نام

        خالتک المنیوچ عربی ایشرف او ایشرف العجم اخوان الگحبا شنووو انتم تنبچون ابخواتکم هاذ تاریخکم

    • بدون نام

      اونا خواستن
      ما نباید بتونیم
      نباید شاد
      نباید به روز باشیم
      البته به مسئولین مربوط نیست
      مردم عادی بادید اینهارو بسازن

    • بدون نام

      تمامی هزینه های این پروژه ها فقط اختلاس یه خرده پا تو ایرانه. بعدش میگن زیاد پیگیرش نشین چون حرومزاده های خودشون هم دست دارن .

    • بدون نام

      خوش بحال مردم امارات ،با همه دنیا ارتباط دارند نه تورمی نه تحریمی نه تهدیدی ،. دارن به کشورشون و مردمشون میرسن ،از بیابان و شتر سواری و ...به کجاها رسیدن

      پاسخ ها

      • محمد

        احسنت

    • بدون نام

      کشوری که تا چند سال پیش چیز نداشتن بخورن الان برج های دار که توکتاب گینس ثپت شد آدم حسودیش میشه ایرانی که حال نمیگیم چیز داشت فقط توی منطقه خودش ابر قدرت بود عربها برای اومدن ایران باید 5 ماه توی صف بودن بزرگترین ارزوشون بود بیان ایران دریا خزر و جنگلها ایران شهرهای مثل تهران واصفهان وشیرازو تبریزرا ببیند

    • بیات

      ما کجا بودیم آنها کجا. ما کجا هستیم آنها کجا. خیلی دور نیست.. حتی آب خوردن نداشتند. با گالن از بندر عباس آب خوردن می‌بردند حدود 50سال پیش. بپرسید از قدیمی ها آنها می‌دانند.

    • علی 11

      چه فایده زیر یوغ آمریکا هستن.
      حتما باید پل نفتشون خرج این چیزای مسخره بشه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چیزای مسخره؟!!!!ا

      • 01

        حسودی ینی در این حد ؟ آقا ما خوبیم

      • محمد

        آره مثل تو عقب ماندن و دور از تمدن موندن.

      • احسان

        پول نه پل

      • بدون نام

        یعنی باید خرج اقازاده ها کنه ؟

    • کفایت

      درسته که امارات از پولدارترین کشورهای حاشیه خلیج فارسه ولی مسئولین با سواد و آینده نگر هم داره چون داشتن ثروت دلیل بر ترقی نیست . کاش بعضی ها یاد بگیرن . اونایی که مسئولینشون ثروت مملکت رو برمیدارن و میبرن کانادا

    • حسین

      شگفت انگیزه

    • بدون نام

      شاه هم میخواست ایران رو اینجوری بسازه

      پاسخ ها

      • محمد

        آره تو ده هزار سال.

      • بدون نام

        هر حکومتی بوده همین بوده..کلا ایرانی جماعت بدبخته

    • بدون نام

      خاک بر سر جمهوری اسلامی

      پاسخ ها

      • احسان

    • بدون نام

      تهران هم دست کمی از دبی نداره

    • تلخ خند

      اونوقت اگه یه عکس از یکی از خیابانهای برخی شهرهای کشور عزیزمون داشته باشیم که ۴۰ سال پیش گرفته شده و یه غاز داره می ره به یه سمتی از خیابون و یه عکس از همون شهر و خیابون همین حالا داشته باشیم تنها فرقی که دارند اینه که همون غازه داره بر میگرده !!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرت نگو

    • بدون نام

      خوشبحالشون

    • ماحمود

      ما هیچ ما نگاه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما گریه ما حسرت ما کوفت و زهر مار الهی
        خدا حق من رو ازشون بگیره

    • بدون نام

      چی بودن چی شدن؟!
      چی بودیم چی شدیم!!!!

    • بدون نام

      هه عوضش ما برج میلاد داریم

    • بدون نام

      ما نیز در عوض به فناوری استفاده از روغن بنفشه برای درمان کرونا رسیدیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تمام پیشرفت اینا در حد عنبر نساراست

    • بدون نام

      باید هم اینطور باشه مردم امارات خواستند و توانستند.ولی مردم ایران سال 58 در یک همه پرسی 98 درصدشون رأی دادن و گفتند آقا ما نمی‌خواهیم پیشرفت کنیم.پیشرفت و اقتصاد مال خر است.لاکن هنوز جا دارد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لاکن انسانیت را به شما بر میگردانیم

    • بدون نام

      قابل توجه عقب افتادهای نژاد پرست ک هی ب اعراب بافرهنگ بد وبیرا میگن .

    • بدون نام

      دنیا و اعراب خلیج

    • بدون نام

      دنیا و دبی و اعراب باشعور

    • بدون نام

      اقا اينا رو ول كنيد ما مردم رو نميتونيم متقاعد كنيم كه بشينن تو خونه اونوقت شما اينا رو نشون ما ميدين؟ ما لياقت داشتن اين پيشرفتارو نداريم

    • بدون نام

      بایدم داشته باشند نه دشمنی نه تحریمی نه تهدیدی نه تورمی اولویت‌شان را دادن به زندگی مردمشون و سطح زندگی مردم ، از شتر سواری و بیابان و ملخ و سوسک به کجاها رسیدن

    • آذری

      شگفت انگیزه

    • عادل

      خلایق هرچه لایق

    • shahin

      چه خبرتون بابا
      ما هم یه چیزهایی داریم عمرا بتونن درستش کنن
      مثلا روغن بنفشه!!!
      واقعا به حال خودمون خون باید گریست....

    • بدون نام

      مدرن و پیشرفته، ولی بدون اصالت.
      همه دبی یه کوچه توی یه روستای باستانی ایتالیا با چند هزارسال تاریخ و اصالت که از دوطرفش شاخه های انکور آویزونه و مردمش جلوی پنجره ها گلدون های رنگارنگ گذاشتن نمیشه...
      مدرنیته رو میشه درست کرد، ولی تاریخ و اصالت رو نه...

      پاسخ ها

      • بینام

        از خودت بگو عزیزم,شمام دارای تاریخ و تمدن در حد تمدن روم بلکه بیشتر هستیم اما ما کجا و ایتالیا کجا
        ما با اصالت کجا و امارات به قول شما بی اصالت کجا
        بهتر سرتون رو از گذشته در بیارید و به حال سرکی بکشید,همه ی دنیا در حال زندگی میکنن بهمین خاطر پیشرفت کردن و میکنن ,اما ما وقتی کم میارم سرمون رو میکنیم تو تاریخ و میگیم ما تمدن ٢٥٠٠ ساله داریم ,بازم بگید و بازم بگید

    • بدون نام

      توی خاطرات مرحوم ناصر حجازی هست یه بار که تیم فوتبال امارت آمده بود تهران،کاپیتانشون از ناصرخان میپرسه شماها چطور ۳ طبقه خونه رو میذارین روهم که نمیریزه!؟
      حالا اونا دارن میرن تو ابرها، ما موندیم این پایین پایینا...
      ازماست که برماست،از اونهاست که از براونهاست...

    • بدون نام

      مثل ایران ا!!!!

    • sahar

      وقتی میری توی این کشوز زبونت بندمیاد ازاینهمه پیشرفت ...حاکمان ابن کشور به خوبی از ثروت کشورش برای ابادانیش استفاده کرد...حالا یه نگاه به ایران بندارین بااین همه ثروت روربه روز بدبخت تر و چقدر تاسف برانگیز ما میتونسیم صدر خاورمیانه باشیم

    • بدون نام

      قطار زیره ابش جالب و شگفت انگیز بود ..

    • بدون نام

      ماکه عمرمون به فنا رفت

    • بدون نام

      شاید کارهاشون بی اصل و نسب باشه اما دارند بهتر میکنن
      ما چی تمام آثار باستانی و هنریم رو خراب میکنیم
      تو مشهد اینقدر خانه های زیبا و قدیمی داشتیم همه رو تخریب کردند

    • بدون نام

      تف به این دنیا
      تف......

    • رضا

      همش ساخته های دنیایی پس ساختن آخرتشون چی!!!؟
      کاش کنار این سراهای شیطانی که میسازند یه حوزه علمیه میساختند تا توش طلاب میتونستند کسب علم و سپس فیض کنند و سود و برکت این علم اندوزی میرفت تو جیب مردم خودشون و دنیا

      حوزه شو میساختند طلابش مامیدادیم
      جهنم و ضرر

      پاسخ ها

      • بی نام

        درود بر شرفت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج