جاباما
۹۷۲۱۴۱
۴ نظر
۵۰۵۳
۴ نظر
۵۰۵۳
پ

ماسک می‌تواند خطر ابتلا به کرونا را افزایش دهد!

از ماسک صورت باید درست استفاده کرد، آن را زود به زود عوض کرد، درست درآورد، و با رعایت اصول ایمنی دور انداخت. باید همراه با رعایت اصول کلی بهداشتی از آن استفاده کرد تا مفید باشد.

برترین‌ها: یکی از بهترین پزشکان انگلستان هشدار داده است که استفاده از ماسک صورت ممکن است باعث شود افراد بیشتر در معرض خطر ابتلا قرار گیرند. جنی هریس معاون ارشد نظام پزشکی، گفته است که این ماسک‌ها ممکن است «در واقع ویروس را به خود جذب کند» و باعث شود شخص آن را با تنفس به درون ریه‌اش بکشد.

ماسک می‌تواند خطر ابتلا به کرونا را افزایش دهد!

او افزود «بهتر است فرد عادی که در خیابان راه می‌رود (به امید پیشگیری از ابتلا به ویروس) ماسک نزند».

از آغاز شیوع ویروس کوید ۱۹، فروش ماسک صورت افزایش ناگهانی داشته است و فروشگاه‌هایی هم‌چون بوتز و آمازون، حتی پیش از شیوع ویروس در بریتانیا تمام موجودی خود را به فروش رساندند.

دکتر هریس در پاسخ به سؤال شبکه خبری بی‌بی‌سی در مورد میزان کارایی این ماسک‌ها، گفت: «اتفاقی که می‌افتد این است که هرکس احتمالاً یک ماسک خواهد داشت که همیشه آن را به صورت نمی‌زند و وقتی به خانه رسید آن را در می‌آورد و روی سطحی که تمیزش نکرده است، می‌گذارد. یا وقتی بیرون است، بدون این که دست‌ها را شسته باشد، جایی یک فنجان قهوه می‌خورد و ماسکش را تا نیمه پایین می‌کشد و چیزی به آن می‌مالد. در واقع احتمال دارد ویروس را درون ماسک گیر بیاندازیم و بعد شروع کنیم به نفس کشیدن و آن را وارد بدن خود کردن.»

دکتر هریس در پاسخ به این سؤال که آیا مردم با ماسک زدن خود را بیشتر در معرض خطر قرار می‌دهند یا نه، گفت: «این مشکلات رفتاری ممکن است باعث شود مردم به جای آن که خطر ابتلا را کمتر کنند، برعکس بیشتر در معرض آن قرار گیرند.».

اما او گفت اگر کادر درمانی به کسی توصیه کرده باشد که ماسک بزند، باید به راهنمایی آن‌ها گوش بدهد.

تقاضای ماسک صورت در چین که نقطه آغاز شیوع ویروس کرونا بود در ماه ژانویه به بیش از ۲۰۰ میلیون در روز رسید و تولیدکنندگان ماسک مجبور شدند مرخصی‌های کارکنان‌شان را لغو و دستمزد آنان را بیشتر کنند تا تولیدشان افزایش یابد.

ماسک می‌تواند خطر ابتلا به کرونا را افزایش دهد!

اما جیک دانینگ، رئیس بخش عفونت و زئونوز [بیماری مسری مشترک میان انسان و حیوان]سازمان بهداشت عمومی انگلستان، به ایندیپندنت گفت: «شواهد بسیار کمی مبنی بر این که استفاده از ماسک فایده‌ای برای عموم داشته باشد، وجود دارد.»

او افزود: «از ماسک صورت باید درست استفاده کرد، آن را زود به زود عوض کرد، درست درآورد، و با رعایت اصول ایمنی دور انداخت. باید همراه با رعایت اصول کلی بهداشتی از آن استفاده کرد تا مفید باشد.»

منبع: independentpersian

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      احسنت منم موافقم

    • بدون نام

      کاملاً موافقم و درسته الان چندتا آدم نادان این خبر را با نگاه سیاسی میبینند درحالی که خبر کاملاً صحیحه. ماسک فقط برای بیمارانی است که به کورونا مبتلا شدن که با زدن ماسک از انتشار ویروس جلوگیری کنند.نه اینکه افراد سالم ماسک بزنند. آدم سالم باید رفت و امدشو کم کنه

    • بدون نام

      حالا ماسک هم زدیم گوش و چشم رو چطوری محافظت بکنیم؟ مگر اینکه مثل کادر درمانی علاوه بر ماسک لباس قرنطینه و عینک و شیلد صورت بزنیم که بتونیم با خیال راحت بریم بیرون

    • بدون نام

      بهتره عینکم بزنیم تامجبور نشیم دستمونو به چشمون بزنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج