۹۷۲۳۶۰
۸ نظر
۵۰۱۲
۸ نظر
۵۰۱۲
پ

باید و نباید‌های خرید گوشت قرمز و مرغ

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان باید و نباید‌های خرید گوشت قرمز و مرغ در شرایط شیوع کرونا را تشریح کرد.

خبرگزاری مهر: مدیر کل دامپزشکی استان کرمان باید و نبایدهای خرید گوشت قرمز و مرغ در شرایط شیوع کرونا را تشریح کرد.

دکتر حسین رشیدی در ارتباط با نگرانی مردم برای خرید گوشت قرمز و سفید در شرایط شیوع کرونا بیان داشت: خوشبختانه در حال حاضر نگرانی از اینکه میکروب کرونا از طریق گوشت به انسان منتقل شود، نداریم و در واقع حیوانات به عنوان ناقل بیماری مطرح نیستند.

وی افزود: اما آنچه که در این شرایط مهم است مراقبت‌های بهداشتی است، زیرا بسیاری از مواد غذایی از جمله گوشت می‌توانند در تماس با فرد آلوده، دچار آلودگی شوند بنابر این توصیه می‌شود شهروندان گوشت مورد نیاز خود را حتماً از مراکز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان گفت: قصابی‌هایی که گوشت‌های آنان دارای مهر و لیبل دامپزشکی است نیز مورد تأیید هستند ضمن اینکه همکاران ما بر فرآیند تولید تا عرضه گوشت نظارت بهداشتی کامل دارند.

کشتارهای غیر مجاز در حاشیه شهرها را به هیچ وجه تضمین نمی‌کنیم

رشیدی تصریح کرد: افرادی که در ارتباط با فرآیند تولید تا عرضه گوشت هستند از نظر مراقبت‌های سلامت و بهداشت رصد می‌شوند همچنین این افراد باید به صورت مرتب شستشوی دست‌ها را انجام دهند و از وسایل حفاظت شخصی استفاده کنند بنابراین موادی که به این شکل تهیه می‌شود بهداشتی و سالم است.

وی گفت: تاکید می‌کنم شهروندان در شرایط فعلی توجه داشته باشند کشتارهای غیر مجاز در حاشیه شهرها را به هیچ وجه تضمین نمی‌کنیم.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان اظهار داشت: لاشه‌های گوشتی که به شکل غیر مجاز تحویل مردم می‌شود؛ اولاً در محیطی آلوده کشتار می‌شوند و در ثانی به هیچ وجه از سلامتی فردی که کشتار را انجام می‌دهد اطمینان نداریم زیرا ممکن است فرد آلوده باشد و گوشت را حین عملیات آلوده کند.

رشیدی ابراز کرد: در کشتارگاه‌های استان کرمان گوشت بعد از کشتار وارد پیش سرد کن می‌شود و یک دوره جمود نعشی را می‌گذراند که پایین آمدن PH لاشه و افزایش اسیدیته باعث می‌شود اگر میکروبی هم وجود داشته باشد، از بین برود.

امکان انتقال آلودگی از طریق کشتار دام در محیط خارج از کشتارگاه

وی ادامه داد: در کشتارهایی که خارج از کشتارگاه‌ها انجام می‌شود، این فرآیند اتفاق نمی‌افتد بنابراین اکیداً توصیه می‌کنیم شهروندان به هیچ وجه در این شرایط از گوشتی که خارج از کشتارگاه‌ها عرضه می‌شود، استفاده نکنند زیرا امکان آلوده بودن را دارد.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان گفت: از موارد دیگری که شهروندان باید رعایت کنند، پخت کامل گوشت است زیرا گوشت پس از کشتارگاه در حمل و نقل و جابجایی با دست انسان در ارتباط است؛ همچنین با توجه به وجود برخی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله انگل بهتر است از مصرف گوشت به صورت خام یا نیم پز خودداری شود.

وی یادآور شد: نکته دیگری که در ارتباط با مصرف گوشت باید به آن توجه شود آلودگی متواتر است که ممکن است در آشپزخانه رخ دهد، زیرا با وجود وسواس خانم‌ها در پخت گوشت به صورت کامل امکان دارد بر حسب اتفاق روی همان تخته‌ای که گوشت خرد شده و با همان چاقو بدون اینکه شست و شو و ضد عفونی شوند مواد دیگری از جمله سالاد را خرد کنند.

رشیدی افزود: سبزیجات خرد شده که در تماس با چاقو و تخته‌ای که گوشت خرد شده آلوده می‌شوند و چون حرارت نمی‌بینند موجب بیماری خواهند شد بنابراین بهتر است چاقو و تخته‌ای که برای خرد کردن گوشت استفاده می‌شوند جدا از چاقو و وسایل خرد کردن مواد غذایی دیگر باشند تا آلودگی متواتر ایجاد نشود.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان در ارتباط با اینکه آیا نیاز است گوشت را ۲۴ ساعت قبل از استفاده در یخچال نگهداری کنیم؟ گفت: همه کشتارگاه‌ها مجهز به پیش سرد کن هستند و گوشتی که در حال حاضر در کشتارگاه‌ها تهیه می‌شود با توجه به شرایط و پیگیری‌های لازم قبل از انتشار در پیش سرد کن قرار می‌گیرند و لازم نیست قبل از مصرف ۲۴ ساعت در یخچال بماند.

وی افزود: توصیه می‌شود کشتار خارج از کشتارگاه انجام نشود اما اگر از گوشتی که خریداری کرده‌اید مطمئن نبودید که این دوره را طی کرده‌اند یا نه بهتر است داخل یک پلاستیک در دمای بین صفر تا ۴ درجه جدا از سایر مواد غذایی به مدت ۲۴ ساعت نگهداری شود و پس از آن اقدام به خرد کردن گوشت کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مردم نخرند

      پاسخ ها

      • Rozhin

        baba chera nakharand . etefaghan bekharan bokhoran . dam nazanand

      • رویا

        یعنی گیاه خوار بشیم! خوب سبزیجات و میوه جات هم میتونه با آب‌های آلوده آبیاری شده باشه

      • بدون نام

        اون کسی که ناقل کروناس و نمیدونه، کافیه تو قصابی سرفه یا عطسه کنه. گوشت آلوده میشه، به همین راحتی

    • بدون نام

      اولا به این اقای مسئول بگید کرونا میکروب نیست ویروسه ثانیا بزرگوار با این قیمتایی که درست کردید ویروس کرونا هم اگر نبود به جز عده ای قلیل کسی قدرت خرید گوشت کیلویی ۱۲۰ رو نداره پس خودتو ناراحت نکن که سیستم ایمنیت ضعیف میشه خدای نکرده کرونا میگیری

    • بدون نام

      شما ارزون کنید بقیش با ما با ابن وضع گرانی مگه میشه گوشت خرید چه برسه به اینگه بخوایم یا نخوایم بخوریم بنده یک بازنشسته ام الان مدتی است گوشت منزل تمام شده و عیال حی میفرمایند گوشت بخر درحالی که من جرات رد شدن از جلوی قصابی را ندارم

    • بدون نام

      بالاخره میکروب کرونا یا ویروس
      این یارو سواد نداره ؟۰

    • رضوی

      اولین بایدش داشتن پوله
      دیگه الباقیش همه حله
      خرید ما واسه اولیش لنگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج