۹۷۲۴
۲ نظر
۵۰۱۵
۲ نظر
۵۰۱۵
پ

یک سبک‌ آرامش‌بخش و انرژی‌دهنده

دکوراسیون ساحلی ایرانی

طبیعت همواره بزرگ‌ترین آموزگار و الهام‌بخش انسان بوده است. کرانه‌ دریا، شن‌ها و صخره‌های داغ ساحل و تلالوء نور خورشید حتی برای افرادی که دور از دریا زندگی می‌کنند، آرامش‌بخش و دوست‌داشتنی است. استفاده از این سبک باعث ایجاد شادی و آرامش می‌شود.

دکوراسیون ساحلی ایرانی


دکوراسیون ساحلی ایرانی

طبیعت همواره بزرگ‌ترین آموزگار و الهام‌بخش انسان بوده است. کرانه‌ دریا، شن‌ها و صخره‌های داغ ساحل و تلالوء نور خورشید حتی برای افرادی که دور از دریا زندگی می‌کنند، آرامش‌بخش و دوست‌داشتنی است. سبک ساحلی یادآور روز‌های تابستان و اوقات فراغت است، استفاده از این سبک باعث ایجاد شادی و آرامش می‌شود.

سبک ساحلی به منطقه یا کشور خاصی تعلق ندارد، تقریبا در تمامی نقاط جهان، افراد بسیاری برای آراستن منزل خود از این سبک بهره می‌برند، زیرا علاوه ‌بر اجرای آسان و عدم پیچیدگی عناصر، وسایل مورد نیاز آن در همه‌جا یافت می‌شود.

این سبک را مي‌توانيد در اتاق‌نشیمن، اتاق غذاخوری، اتاق‌خواب، آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی استفاده کنيد. در ادامه علاوه بر معرفی پایه‌های اصلی، عناصری را که می‌توان در دکوراسیون خانه‌های ایرانی به اين سبك افزود به تفصیل معرفی خواهیم کرد.

دکوراسیون ساحلی سبکی غیر‌رسمی و بی‌آلایش دارد و برای افرادی که در هیاهوی شهر‌های مدرن و شلوغ زندگی می‌کنند آرامش‌بخش و انرژی‌دهنده است. رنگ‌هایی که در سبک ساحلی استفاده مي‌‌شوند، رنگ‌های نزدیک به طبیعت هستند. نیازی نیست خود را به استفاده از رنگ‌های کلیشه‌ای سفید و آبی محدود کنید، زیرا امروزه دکوراتور‌ها ترکیبات رنگی بدیعی می‌آفرینند که هر مکانی را از یکنواختی و کسالت نجات می‌دهد. البته توصیه می‌شود قوانین اولیه در مورد رنگ‌ها را فرا‌بگیرید و سپس با افزودن سلیقه خود، ترکیبات جدیدی را بیافرینید. سفید صدفی، طیف‌های گوناگون رنگ آبی، سبز مایل به آبی و رنگ چوب‌های طبیعی، از رنگ‌های اصلی هستند. ترکیب رنگ آبی و قهوه‌ای یکی از گروه‌های رنگی جدیدی است که در چند سال اخیر توسط دکوراتور‌ها استفاده می‌شود و در گذشته مورد استفاده زیادی نداشته است.

دکوراسیون ساحلی ایرانی

تنالیته‌های رنگ آبی، از آبی آسمانی گرفته تا آبی کبالت و سرمه‌ای، آشنا‌ترین رنگ در این سبک هستند. رنگ سبز مایل به آبی، زرد و کمی صورتی و بنفش، برای گرما بخشیدن به محیط ساحلي موثر خواهند بود. به یاد داشته باشید که تمامی رنگ‌ها باید مات و پاستلی باشند. رنگ‌های براق برای این سبک مناسب نیستند. البته در لوازم تزئینی می‌توان از رنگ نقره‌ای یا برنز استفاده کرد.

دکوراسیون ساحلی ایرانی

برای تاثیر‌گذاری بیشتر؛ قوانین میزان استفاده از رنگ‌ها را رعایت کنید؛ به این ترتیب که اگر قصد دارید از سه یا چهار رنگ مختلف در یک گروه استفاده کنید، برای بزرگ‌ترین سطوح، کمرنگ‌ترین رنگ را انتخاب کنید، سپس سطوح کوچک‌تر را از رنگ دوم گروه که کمی تیره‌تر است و برای سطوح کوچک‌تر رنگ سوم و برای آخری‌ها از تیره‌ترین رنگ و به کم‌ترین میزان استفاده کنید. گاهی تنها استفاده از گروه‌های رنگی می‌توانند معرف یک سبک خاص باشند. مثلا در آشپزخانه‌ای به سبک ساحلی، اگر رنگ‌های زرد، سبز مایل به آبی در ترکیب با خاکستری و آبی کبالت در یک گروه استفاده شوند، عناصری مانند صدف، ماهی و ستاره دریایی نیز تداعی‌گر سبک ساحلی خواهند بود.

دکوراسیون ساحلی ایرانی

برای افزودن عناصر ایرانی می‌توان از ايده‌هاي فراواني استفاده كرد. ماهی یکی از اشکال قدیمی و پر‌تکرار در هنر ایرانی است. نقوش مختلف به شکل ماهی در فرش ایرانی، سفالگری، نقاشی و بسیاری از هنر‌های دیگر به چشم مي‌خورند.

ایرانیان از دیرباز با دریانوردی آشنا بوده‌اند، اگر وسایل قدیمی دریانوردی را بیابید، می‌توانید به‌عنوان عنصری دکوراتیو از آنها استفاده کنید. برای تهیه نقشه قدیمی دریانوردی که به خط فارسی نوشته شده باشد نیازی به وسایل چندانی نیست. برای این‌کار یک نقشه دریایی معمولی را در آب مخلوط با چای قرار دهید تا به‌رنگ قهوه‌ای در‌آید و ظاهری کهنه پیدا کند، پس از خشک شدن، دور نقشه را با شعله شمع بسوزانید، سپس آن را در یک قاب ساده چوبی قرار دهید. عکس‌های سیاه و سفید قدیمی را نیز می‌توانید در قاب‌های مزین به صدف قرار دهید.

دکوراسیون ساحلی ایرانی

دکوراسیون ساحلی ایرانی

سفال‌های خام به شکل ماهی، صدف و ستاره دریایی را تهیه کنید و با سلیقه خودتان با رنگ‌های مناسب با این سبک رنگ کنید. فرش ایرانی با طرح ماهی یکی از گزینه‌های افزودن عناصر ایرانی به دکوراسیون ساحلی است. با تور ماهیگیری می‌توانید رویه‌ کوسن، رومیزی، کلاهک آباژور و وسایل تزئینی بسازید.

نه تنها برای اجرای این نوع دکوراسیون‌، بلکه برای هر سبکی که در منزل خود اجرا می‌کنید، باید درصدد شخصی‌سازی آن باشید. عکس‌های خانوادگی، کار‌های هنری شخصی، کاردستی‌های فرزندان‌تان و اشیایی که به‌صورت موروثی به شما رسیده‌اند، عناصری هستند که یک مکان را از شکل یک نمایشگاه به خانه‌ای آشنا تبدیل می‌سازند.

دکوراسیون ساحلی ایرانی

مواد و مصالحی که در این سبک استفاده می‌شوند باید کاملا طبیعی باشند. چوب، سنگ، حصیر، بامبو، کنف و پارچه‌هایی با الیاف طبیعی در این سبک به‌کار برده می‌شوند. برای فضای باز مانند حیاط‌‌، باغ یا ویلا می‌توان از مبلمان فلزی نیز استفاده کرد. امروزه مبلمان چوبی مقاوم به رطوبت نیز کاربرد گسترده‌ای در دکوراسیون خارجی دارند. هنگامی‌که دکوراسیون منزل یا ویلای شخصی خود را انجام می‌دهید، به فکر طراحی و خلق وسیله‌ای منحصر به فرد باشید. این کار تنها با تمرین و تکرار میسر خواهد شد. طرحي دستي به صورت اوليه و سريع از شیء مورد نظرتان رسم کنید، به‌عنوان مثال اگر در نظر دارید یک کمد برای دکوراسیون ساحلی طراحی کنید برای انتخاب شکل، اندازه، جنس و رنگ آن به امکانات جدید فکر کنید.

دکوراسیون ساحلی ایرانی

از چوب‌هایی با رنگ طبیعی برای مبلمان و پوشش کف استفاده کنید. مبلمانی به‌رنگ آبی کبالت یا سرمه‌ای و میز‌های چوبی به‌رنگ ونگه، دکوراسیون ساحلی را امروزی‌تر می‌كنند.

چوب‌های آب‌آورده یکی از بهترین لوازم برای ساختن تزئینات هستند. سنگ‌های قلوه‌ای رودخانه را می‌توانید برای ساختن شومینه یا به‌صورت دکوراتیو در دیوار‌ها استفاده کنید. مبلمان حصیری، کنف و بامبو نیز در این نوع از دکوراسیون کاربرد گسترده‌ای دارند. با پارچه‌های کتانی و پنبه‌ای، مي‌توانيد پرده، روکش مبلمان، روتختی، کوسن و رومیزی تهیه کنید. پارچه‌های ساده برای این نوع دکوراسیون مناسب‌ترند اما اگر می‌خواهید حتما از پارچه طرح‌دار استفاده کنید، به‌دنبال پارچه‌های راه‌راه یا طرح‌هایی با موضوع دریا، صدف، ستاره‌دریایی، ماهی و... بگردید.

گیاهان سبز را فراموش نکنید. مي‌توانيد گلدان‌های بزرگ و پر از گیاهان سبز مانند نخل مرداب را در بیشتر قسمت‌های خانه قرار دهيد. بهتر است از گلدان‌های کوچک و چند شاخه گل هم‌شکل استفاده کنید زيرا گلدان‌های بزرگ و پر از گل جنبه‌ای رسمی دارند و با چیدمان ساحلی هم‌خوانی ندارند.

دکوراسیون ساحلی ایرانی

معمولادکوراسیون ساحلی به‌صورت مقطعی و در فصل تابستان در منازل و ویلاها استفاده مي‌شود و نیازی به هزینه زیادی ندارد، با کمی خلاقیت می‌توانید دکوراسیون منزل خود را در فصل تابستان تغییر دهید و از روزها ی پرانرژی تابستان لذت ببرید.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

دکوراسیون ساحلی ایرانی


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • marzieh

      besyar jaleb e

    • سید علی موسوی

      من دانشجوی رشته معماری هستم .خیلی ممنون از زحمتی که کشیدی. لطفا موارد بیشتری برام ارسال کنید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج