۹۷۲۴۳۴
۵۰۵۲
۵۰۵۲
پ

کرونا؛ چطور مراقب سالمندان باشیم؟

شیوع ویروس کرونا در نقاط مختلف جهان تهدیدی برای سلامت بیشتر مردم محسوب می‌شود، اما مقام‌های بهداشتی گفته‌اند این ویروس برای افراد مسن‌تر، خطرناک‌تر است.

برترین‌ها: شیوع ویروس کرونا در نقاط مختلف جهان تهدیدی برای سلامت بیشتر مردم محسوب می‌شود، اما مقام‌های بهداشتی گفته‌اند این ویروس برای افراد مسن‌تر، خطرناک‌تر است.

کرونا؛ چطور مراقب سالمندان باشیم؟

شماری از دولت‌ها خواهان پرهیز سالمندان و افراد مسن‌تر که مشکلات بهداشتی دارند از حضور در اجتماعات بزرگ شده‌اند. به این رده سنی توصیه شده تا تماس‌های خود را به حداقل برسانند. شماری از افراد تصمیم گرفته‌اند تا اطلاع ثانوی از دیدار با اقوام و خویشان سالمند خود خودداری کنند.

نگرانی

این نگرانی وجود دارد که با به حداقل رسیدن تماس‌ها و ترغیب افراد مسن‌تر به ماندن در خانه، سلامت روحی و روانی این افراد با خطر رو‌به‌رو شود. گروه‌ها و سازمان‌های خیریه از مردم خواسته‌اند مراقب اقوام و همسایگان سالمند خود باشند.

آن‌ها می‌گویند تماس و ارتباط برای سالمندان "حیاتی" است. با این که دیدار رو در رو بهترین گزینه است، اما در زمانی که خطر انتشار و انتقال ویروس کرونا وجود دارد، می‌توان تماس‌های تلفنی را جانشین آن کرد.

دیگر چه می‌شود کرد؟

کرونا؛ چطور مراقب سالمندان باشیم؟

متخصصان می‌گویند راه‌هایی است که بدون در معرض خطر قرار دادن افراد سالمند با آن‌ها در تماس مداوم بود. توصیه شده بیشتر افراد تا زمانی که نشانه‌های بیماری را ندارند و با رعایت اصول بهداشتی مثل شستن مرتب دست‌ها، می‌توانند به فعالیت‌های عادی خود ادامه دهند.

باید اطمینان پیدا شود که نیاز‌های ضروری مانند غذا و داروی افراد سالمند خانواده و همسایگانی که دوست و آشنایی ندارند، به طور منظم تأمین شود.

ویروس کرونا و انزوای ناشی از آن می‌تواند به استرس سالمندان و در نهایت باعث تشدید تنهایی و انزوای بیشتر آن‌ها شود. تنهایی و انزوای اجتماعی می‌تواند افراد را بی‌میل به غذا و پیروی از یک رژیم غذایی ناسالم کند و علاوه بر آن می‌تواند ناملایمات روانی، چون افسردگی و اضطراب در پی داشته باشد.

سعی کنید به والدین خود و اقوام و همسایگانی که امکان بیرون رفتن و خرید ندارند کمک کنید. مطمئن باشید آن‌ها مواد غذایی و دارو‌های مورد نیاز خود را برای حداقل دو تا سه هفته در اختیار دارند تا نیازی به خروج از خانه نداشته باشند.

اگر برای خودتان سفارش اینترنتی می‌دهید می‌توانید از آن‌ها بپرسید آیا آن‌ها نیز نیاز‌هایی دارند تا برای آن‌ها نیز خرید کنید.

به افراد سالمند هم توصیه بکنید اگر نمی‌توانند از خانه خارج شوند، در خانه بی تحرک نمانند و سعی کنند روزی بین نیم تا یک ساعت در خانه راه بروند و فعالیت کنند.

کرونا؛ چطور مراقب سالمندان باشیم؟

منبع: bbc

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج