۹۷۲۴۵۰
۳ نظر
۵۰۳۶
۳ نظر
۵۰۳۶
پ

ترانه‌های بهاری؛ عیدانه از علیرضا عصار

اولین اثر رسمی عصار و شروع فعالیت جدی او در موسیقی با کار «عیدانه» بود. اثری قابل توجه که هنگام شنیده شدنش بیننده را از پای تلویزیون بلند نمی‌کرد. با شعری از مولانا که از علاقمندی‌های ویژه عصار بود و تنظیم فوق العاده فواد حجازی. از آن دست قطعاتی که نمی‌توان گفت موفقیتش به خاطر عصار بود یا تنظیم خوب حجازی و یا شعر مولانا.

برترین‌ها: معمولا اگر خواننده‌ای چند سال متوالی به این حرفه بپردازد حتما در آثارش کاری درباره بهار یا عید نوروز خوانده. این موضوع شامل همه خواننده‌هایی که می‌شناسیم می‌شود. اما درصد زیادی از این آثار برای همان مدت محدود هیت می‌شوند و سال بعد کاری دیگر جایش را می‌گیرد. در این مطلب، اما قصدمان این است به قطعاتی با محوریت نوروز بپردازیم. آن‌هایی که از همه بیشتر دوستشان داریم و هیچوقت از یادمان نمی‌رود و هر سال سراغشان را می‌گیریم تا دوباره خاطراتمان از بهار را با آن‌ها زنده کنیم.

«عیدانه» علیرضا عصار

اولین عصار، اولین هیت

اولین اثر رسمی عصار و شروع فعالیت جدی او در موسیقی با کار «عیدانه» بود. اثری قابل توجه که هنگام شنیده شدنش بیننده را از پای تلویزیون بلند نمی‌کرد. با شعری از مولانا که از علاقمدی‌های ویژه عصار بود و تنظیم فوق العاده فواد حجازی. از آن دست قطعاتی که نمی‌توان گفت موفقیتش به خاطر عصار بود یا تنظیم خوب حجازی و یا شعر مولانا. معنای واقعی مثلث طلایی.

عصار با این اثر به مردم شناسانده شد و جایگاه خوبی در موسیقی ایران پیدا کرد که تا امروز هم آن را حفظ کرده. صدایی که بر خلاف خواننده‌های دیگر آن زمان خالی از تحریر و پیچیدگی خاصی بود، اما قدرت و احساس را باهم به مخاطب القا می‌کرد. در کنارش تنظیم پیچیده حجازی که نشان از تبحرش در هارمونی موسیقی می‌داد و البته شعر مولانا که دیگر شکی در بی نظیر بودنش نیست. «عیدانه» را اگر همین روز‌ها گوش کنید خواهید دید که هنوز که هنوز است اعجاز می‌کند.

موسیقی که وابسته به زمان نیست و، چون همه استاندارد‌ها در آن رعایت شده، نامیرا است و تا همیشه می‌توان آن را با لذت شنید. عیدانه همچنان نزدیک بهار از رادیو و تلویزیون پخش می‌شود و می‌توان گفت از بهترین آثاری بوده که تا به حال به سفارش صدا سیما تولید شده.

ترانه‌های بهاری؛ عیدانه از علیرضا عصار
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عالی یادش بخیر

    • بدون نام

      علیرضا عصار تو اون سالها بزرگترین کنسرت ها رو داشت متاسفانه جلو فعالیتش گرفته شد صدای فوق العاده و اهنگسازی فوق العاده در کنار شعرهای استثنایی حضرت مولانا

    • علیرضا

      واقعا یک اثر زیبا و شنیدنی بود و هست ....حیف که جوان های ما به سمت موسیقی های بی کیفیت و آبکی کشیده شدن و استوره هاشون شدن یه سری افراد بی ادب و بی شخصیت .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج