جاباما
۹۷۲۵۲۷
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

نریمان‌جهان: از ایران رفتم تا لیگ اروپا را ببینم

هافبک ایرانی نفتچی باکو هدف از رفتن به تیم آذربایجانی را کسب تجربه جدید در فوتبال و حضور در جام یوفا عنوان کرد.

ورزش سه: سامان نریمان‌جهان بعد از هشت سال حضور در لیگ برتر ایران و عضویت در باشگاه‌های تراکتور، پرسپولیس، نفت تهران، گسترش فولاد، پیکان و ماشین‌سازی، به خاطر پیشنهاد قابل توجه نفتچی باکو، تصمیم به حضور تیم دوم جدول لیگ برتر آذربایجان که شرایط کسب سهمیه پلی‌آف لیگ اروپا را دارد، گرفت تا تجربه بازی در سطح بالای فوتبال را به دست بیاورد.

نریمان‌جهان که بعد از دوران موفق در ماشین‌سازی، در نقل و انتقالات نیم‌فصل با رضایت‌نامه‌ی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی از تیم تبریزی راهی نفتچی باکو آذربایجان شد، در ۶ هفته اخیر لیگ برتر این کشور حضور ثابت در ترکیب نفتچی داشته و موفق شده در این مدت کوتاه یک گل بزند، دو پاس گل بدهد و روی یک گل دیگر تاثیر مستقیم بگذارد که عملکرد خوب او بهانه‌ای شد تا اکنون گفت‌وگویی با این بازیکن داشته باشیم.

نریمان‌جهان: از ایران رفتم تا لیگ اروپا را ببینم

* بازی اخیر نفتچی مقابل صابیل چطور بود؟ یک گل زدی و یک پاس گل دادی.

از روز اول که به آذربایجان رفتم، به دنبال کسب سهمیه اروپایی به همراه نفتچی بودم و در این مدت تمام تلاشم را کردم تا تیمم موفق شود. خدا را شکر بعد از حضورم در نفتچی، مقابل صابیل توانستم گل بزنم و پاس گل بدهم. این مسابقه مهم حداقل برای من و تیمم یک بازی خوب بود. خوشحال هستم که پایم به گل باز شد و توانستم با گلزنی در این دیدار سهمی در سه امتیاز بازی داشته باشم. امیدوارم تلاش‌هایم به نتیجه برسد و این روند را ادامه دهم.

* با توجه به فاصله امتیازی که با قره‌باغ دارید، امیدوار به قهرمانی در لیگ برتر آذربایجان هستید؟

تیم ما خوب بازی می‌کند و نتایج خوبی را در هفته‌های گذشته گرفته است ولی واقعیت این است که کارمان برای قهرمانی سخت است. قره باغ جدی‌ترین و یا بهتر بگویم تنها رقیب ما برای قهرمانی است. الان ۹ بازی تا انتهای فصل داریم و ۸ امتیاز اختلاف با آنها کارمان را سخت می‌کند ولی باز هم امید داریم تا با امتیاز از دست دادن قره باغ و ادامه بردهایمان، خود را به صدر برسانیم.

* از انتخاب نفتچی راضی هستی؟

قره‌باغ و نفتچی دو تیم اول لیگ آذربایجان به شمار می‌روند. از انتخاب نفتچی کاملا راضی هستم و شرایط خوبی را هم در این تیم دارم. از این انتقال رضایت کامل دارم و به روزهای بهتر امیدوار هستم.

* چه هدفی برای حضور در لیگ برتر آذربایجان داشتی؟

لیگ آذربایجان از سطح کیفی بالایی برخوردار است ولی در اصل هدفم از حضور در لیگ آذربایجان، بازی کردن در جام یوفا بود تا بتوانم با بازی در یوفا راهی لیگ‌های معتبرتر اروپایی شوم.

* با ۲۸ سال سن به لیگ‌های بزرگ‌تر فکر می‌کنی؟

به نظرم سن یک عدد است که البته در فوتبال امری مهم محسوب می‌شود ولی با پتانسیلی که از خودم سراغ دارم، تلاش می‌کنم تا بتوانم چند سالی را در لیگ‌های معتبر اروپایی بازی کنم. البته ۲۸ سال هم سن زیادی برای یک فوتبالیست نیست و می‌توان گفت اوج دوران یک فوتبالیست می‌تواند باشد.

* پیگیر تیم سابق خود و لیگ ایران هستی؟

هنوز هم پیگیر لیگ ایران هستم و ماشین‌سازی هستم. تیم تا تعطیلات نیم‌فصل شرایط خیلی خوبی داشت؛ البته مشکلاتی بود که تاثیر زیادی در نتایج تیم به وجود نیاورد و در کل، جایگاه خوبی به دست آوردیم. متاسفانه ماشین‌سازی در هفته‌های آخر نتایج خوبی نگرفت ولی بچه‌ها می‌توانند دوباره به همان جایگاه قبلی برگردند. تا جایی که می‌دانم، بیشتر از اینکه مشکل ماشین‌سازی فنی باشد، مسائل روحی و روانی است. با بچه‌ها هم که صحبت می‌کردم، مشکلات آنها حل شده و در ادامه لیگ می‌توانند نتایج خوبی کسب کنند.

* شرایط فوتبال تبریز را چطور می‌بینید؟

فوتبال تبریز در دو سال گذشته با واگذاری به بخش خصوص و سرمایه‌گذاری مهندس زنوزی پیشرفت داشته و همیشه در بحران‌های به وجود آمده، کسی را بالای سر داشته که با شوک‌های مثبت آن را از بحران خارج کند. دو روز قبل هم از بچه‌ها شنیدم آقای زنوزی سر تمرین تیم آمده و مشکلات چند ماهه تیم را حل کرده است. بدون اغراق فوتبال ایران باید قدر زنوزی و زنوزی‌ها را بداند.

* سطح لیگ آذربایجان در مقایسه با لیگ ایران را چطور دیدید؟

زمانی که در لیگ ایران بودم، چندین بار پیشنهادهایی از لیگ آذربایجان را داشتم ولی فکر می‌کردم سطح لیگ اینجا پائین‌تر از لیگ ایران است ولی امسال که به نفتچی پیوستم، شرایط را بهتر درک کردم و سطح لیگ آذربایجان را بالاتر دیدم. تیم‌های اینجا به خاطر حضور در لیگ اروپا مجبور هستند که حرفه‌ای باشند، بازیکنان حرفه‌ای جذب کنند، تمرینات حرفه‌ای داشته باشند و مسابقات آنها حرفه‌ای برگزار شود؛ این مسائل سطح کیفی لیگ برتر آذربایجان را بالا برده است.

* چرا استقبال خوبی از بازی‌های لیگ آذربایجان نمی‌شود؟

اگر کیفیت فوتبال ایران را هم سطح لیگ آذربایجان کنیم و با احتساب جایگاه مردمی‌ای که دارد، می‌توان پیشرفت‌های بیشتری از این نظر داشته باشیم. در ایران فوتبال جایگاه خوبی دارد و استقبال زیادی از مسابقات می شود ولی متاسفانه در لیگ آذربایجان استقبال از مسابقات کم است. دلیل آن را نمی‌دانم ولی مشخصا در اینجا راهِ پیشرفت از نظر فنی در فوتبال را به خوبی پیدا کرده‌اند.

* مشکلی در ارتباط با بازیکنان نفتچی نداری؟

در آذربایجان احساس غربت نمی‌کنم و به نوعی از لحاظ فرهنگی نزدیک به هم هستیم. برای من که ترک زبان هستم، هیچ مشکل ارتباطی هم با بقیه ندارم و داخل تیم هم با تمام بازیکنان و کادر فنی ارتباط خوبی داریم. ایرانی، آذربایجانی و برزیلی بودن تفاوتی در ارتباط ما ندارد و همه چیز در نفتچی ایده‌آل است.

* شیوع کرونا در ایران، نگاه‌ها را در باشگاه نفتچی نسبت به شما تغییر نداده است؟

کرونا در اینجا خیلی حاد نشده ولی با این حال لیگ را تعطیل کرده‌اند. اصلا مگر ما کرونا داریم که نگاه‌ها به ما فرق کند؟ شیوع کرونا مختص کشور ایران نیست که بگوییم نگاه‌ها را به ما تغییر داده است. کرونا یک مسئله جهانی بوده که امیدوارم با تلاش مسئولان کشوری و رعایت و پیشگیری‌های بیشتر مردم این بحران جهانی را پشت سر بگذاریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مجيد

      تو لیگ ایران تیمی نمی خواستن حالا چطوری می خوای بري اروپا خودمون ميگره

    • بدون نام

      یادمه رفتی پیروزی ک ب بالا بالا ها برسی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج