جاباما
۹۷۲۵۶۷
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

منزوی: وضعیت استقلال اسفبار است

کامران منزوی، عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال گفت که وضعیت باشگاه استقلال به لحاظ مالی و ساختاری اسفبار است.

خبرگزاری تسنیم: کامران منزوی درباره شرایط باشگاه استقلال، اظهار داشت: زمانی که دوستانی چون اسماعیل خلیل‌زاده، امیرحسین فتحی و احمد سعادتمند در هیئت مدیره باشگاه حضور داشتند در اولین جلسه پس از گذشت ۴۰ دقیقه فهمیدم اشتباهی آمده‌ام و کُتم را برداشتم تا بروم. دلیلش را توضیح می‌دهم.

وی افزود: هر سازمانی تراز مالی دارد اما صورت‌های مالی استقلال شفاف نیست، نه اینکه مدیران تصمیم‌گیرنده چنین کاری کرده باشند، بلکه اطلاعات به صورت کامل نیست و به هیئت مدیره جدید تحویل داده نمی‌شود. اول سال صورت مالی را می‌بینید و بر اساس آن تصمیم می‌گیرید. مثلا ۳۵ درصد قرارداد بازیکنان را می‌دهید و پس از آن دنبال منابع می‌گردید.

عضو هیئت مدیره استقلال ادامه داد: برخی‌ها رویاپردازی می‌کنند که ۱۰۰ میلیارد هزینه کرده‌اید و باید ۵ درصد آن را به پایه‌ها بدهید، زمین خوب اجاره کنید و ... اما نمی‌دانند ۱۰۰ میلیارد بالقوه در حساب باشگاه نیست و خبر ندارند که هزینه‌های باشگاه با بدهی آغاز می‌شود و چقدر عقب است. حسابرس می‌گوید حساب‌ها مشخص نیست، درست هم می‌گوید چون به یکباره می‌بینیم فردی در سال ۹۱-۹۰ مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان به استقلال کمک کرده و چون باشگاه پولش را نداده است، امروز از دادگاه رای ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیونی گرفته است. این مسئله در صورت مالی باشگاه نیامده است.

منزوی تصریح کرد: مربی‌ای بوده که ۱۲۰ میلیون تومان طلب داشته اما چک باشگاه را به همسرش داده تا لوگوی باشگاه به حراج گذاشته شود. از او می‌پرسیم طلب شما فلان قدر بوده که می‌گوید با جریمه دیرکرد ۳۸۰ میلیون تومان شده است. چرا می‌خواستم از جلسه هیئت مدیره بروم؟ چون باشگاه ساختار ندارد. مرداد ماه سال جاری بود که به ما گفتند چون بدهی دارید کارت بازیکنان‌تان را صادر نمی‌کنیم. گفتیم مگر سال گذشته بدهی‌ها را نداده بودند؟ وقتی این مرحله را گذراندیم به مجوز صدور حرفه‌ای رسیدیم که مبلغ ۱۰ میلیارد تومان بدهی‌ها سر رسید شده بود و اگر حل نمی‌شد نمی‌توانستیم در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنیم.

وی با اشاره به وضعیت باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: با شرایطی که گفتم ۵۰۰ مدیرعامل و هیئت مدیره هم بیایند، چون با صفر شروع نمی‌کنند، قدرت برنامه‌ریزی نخواهند داشت. وقتی می‌گویم حساب‌ها مشخص نیست به استناد گزارش حسابرس و دیوان محاسبات است. وقتی ساختار مالی مشخص نبود بدهی‌ها آمد. در این شرایط می‌خواستم بروم که دوستان نگذاشتند. از طرفی، وقتی پولی به حساب خزانه باشگاه می‌آید آن هم‌ پولی که با هزار بدبختی و با دادن چک و سفته شخصی به دست آمده است، درصدی به خاطر سود فلان شرکت داده می‌شود. نه‌ تنها استقلال، بلکه پرسپولیس نیز این شرایط را دارد.

عضو هیئت مدیره استقلال افزود: استقلال سال ۹۴ با اسپانسری قرارداد بسته که خیلی جالب است بدانید نرخ تورم برای این شرکت از سال ۹۴ تا الان یکی بوده است و هر بار نیز یک حساب و کتاب اعلام می‌کنند. این تشکیلات استقلال است و هر مدیرعاملی منصوب می‌شود به یکباره علاوه بر این مشکلات، با انبوهی از آرای فیفا روبرو می‌شود و می‌بیند منابعی ندارد و به جایی هم نمی‌تواند فشار وارد کند. وقتی فتح‌الله‌زاده را دیدم به دلیل بیماری می‌لرزید و نمی‌توانست حرف بزند. اولین بار بود که او را این شکلی می‌دیدم و از او خواستم به منزلش برود و استراحت کند.

منزوی در خصوص استعفای فتح‌الله‌زاده از سرپرستی باشگاه استقلال گفت: روی کاغذ هیئت مدیره باشگاه هستیم و ما باید استعفای فتح‌الله‌زاده را بررسی می‌کردیم اما استعفایش را به ما نداده است. من با استعفای فتح‌الله‌زاده مخالف بودم و گفتم بماند. اگر قرار بود تکلیف باشگاه با رفتن و آمدن‌های مقطعی حل می‌شد ما هم توانسته بودیم مقطعی مشکلات را حل کنیم. همانطور که گفتم شخصا مخالف استعفای فتح‌الله‌زاده بودم حتی اگر گرفتاری‌های باشگاه زیاد باشد. چندی پیش جلسه‌ای با حضور علی‌نژاد معاون وزارت ورزش و جوانان داشتیم که سمت راست من سه مدیرعامل پیشین استقلال و پرسپولیس نشسته بودند که هر سه باید به دادگاه توضیح می‌دادند. آنها حیف و میل نکرده بودند بلکه عدم رعایت قوانین کرده بودند.

وی ادامه داد: هوادار استقلال و پرسپولیس می‌خواهد تیمش را قوی ببیند و کری دارند. به تازگی نیز صفحات مجازی آمده است و مشخص نیست پشت پرده برخی از آنها چیست. اشاره کردم که یکی از حامیان مالی باشگاه تا سال ۱۴۰۲ قرارداد بسته است و هر روز یک جواب می‌دهد. هوادار استقلال هم می‌پرسد چه بر سر استقلال آورده‌اید. آنها بدانند مقصر افتخاری، فتحی و فتح‌الله‌زاده نیستند و ساختار باشگاه مشکل دارد‌‌. مربی و بازیکن خارجی هم پولش را می‌خواهد. بازیکنان داخلی نیز حوصله زیادی ندارند و دنبال مطالبات‌شان هستند. دم شیخ دیاباته گرم اما در مجموع بازیکنان خارجی تا پول‌شان عقب می‌افتد، نامه‌ می‌دهند و می‌گویند اگر تا دو هفته پرداخت نشود، قراردادشان را فسخ می‌کنند‌. به ما می‌گویند چرا پول بازیکنان خارجی را نمی‌دهید، در صورتی که دلار از ۱۲ هزار تومان به ۱۵ هزار تومان رسیده و از کجا باید پول‌شان را بدهیم؟ این وضعیت است که مدیرعامل در می‌رود. متاسفانه کسی گرفتاری‌های عجیب و غریب را نمی‌بیند.

عضو هیئت مدیره استقلال خاطرنشان کرد: در لیگ برتر با سازمان لیگی طرف هستیم که به نیابت از ما با حامیان مالی قرارداد می‌بندد اما هر بار باشگاه را با ۲ میلیارد بدهی روبرو می‌کند. بله می‌دانیم حق پزشکی هست، جرائم داریم اما تصویر قراردادها را نداریم. بارها با داورزنی جلسه گذاشتیم و چند بار خودم به سازمان لیگ مراجعه کرده و خواهش کردیم تصویر قرارداد را بدهند اما تا اینجا متوجه شدیم ۶ میلیارد و دویست میلیون بدهی داریم. بابت چه چیزی بدهکاریم؟ بازی‌ها بدون تماشاگر شد و مسئله بلیت فروشی را هم همه دیدند.

منزوی با اشاره به ماجرای اختلاف در هیئت مدیره گفت: موسوی خیلی برای استقلال زحمت کشید و اگر استقلال به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا رفته، حاصل زحمات خلیل‌زاده و موسوی بوده است‌. اگر آنها کمک نمی‌کردند، اینجا نبودیم‌. نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که دلسرد شدند و علیه یکدیگر مصاحبه کردند. خدا نگذرد از کسانی که باعث این اختلاف شدند.

وی یادآور شد: شرایط استقلال را توضیح دادم و امیدوارم در اختیار کسانی قرار بگیرد که مثل ما کور نباشند و شفاف همه چیز را بدانند. آنها بدانند پیراهن استقلال در اختیار اسپانسری است که نرخ تورم برای آنها از سال ۹۴ تا ۹۹ یکسان است که خدا را شکر! به اینها باید تعطیلی لیگ را اضافه کنیم که اگر طولانی شود مشخص نیست چه اتفاقاتی می‌افتد، البته کسی مقصر نیست و شرایطی است که به خاطر ویروس کرونا ایجاد شده است. از برخی افراد در داخل کشور تعجب می‌کنم که دنبال بحث قهرمانی هستند. بهتر است اینها از یورگن کلوپ یاد بگیرند که گفته است اگر یک نفر سالم بماند بهتر است تا اینکه تیمش قهرمان شود. بهتر است آقایان از مسی و رونالدو یاد بگیرند که چه چیزی گفته‌اند‌.

منزوی بار دیگر به شرایط استقلال اشاره کرد و گفت: استقلال اوضاع خوبی ندارد و امیدوارم تصمیم عاجلی برای آن گرفته شود. آقای سلطانی‌فر وزیر ورزش نیز تلاش زیادی کرده که استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی واگذار شوند.

وی در پاسخ به این سوال که با شرایطی که درباره آن صحبت کرد، چه آینده‌ای در انتظار استقلال خواهد بود، گفت: من شرایط استقلال را توضیح دادم. حامی مالی باشگاه می‌گوید تا سال ۱۴۰۲ طلب داریم، تبلیغات دور زمین هم توضیح دادم. بحث انتقال بازیکن داریم که در شرایطی که خودمان بدون بازیکن هستیم و وسط فصل است، امکانش وجود ندارد. مبالغ باشگاه باید پایدار باشد، چون بدهی‌ها در اینجا می‌جوشد. باید فکر اساسی برای بدهی‌های شفر، منشا، پادوانی، جپاروف و ...کرد.

عضو هیئت مدیره استقلال در مورد اینکه باشگاه استقلال توسط چه کسانی مدیریت می‌شود، تصریح کرد: تنها من و خلیل‌زاده هستیم و تلفنی با هم در ارتباطیم. بنده ۵ ماه است که که استعفا داده‌ام اما کسی ابلاغی به من نداده تا بگویم راحت شده‌ام. فعلا ما کارها را پیش می‌بریم اما چسبیده به باشگاه نیستیم و خودمان را تحمیل نکرده‌ایم. خلیل‌زاده کارهای باشگاه را انجام می‌دهد و خودم نیز با امور بین‌الملل کارهای دیگر را انجام می‌دهیم.

منزوی در واکنش به بحث مدیرعاملی احمد سعادتمند خاطرنشان کرد: از این موضوع خبر ندارم. ایشان چند ماه در هیئت مدیره باشگاه بود و مشکلات را دید.

وی ادامه داد: آرزو می‌کنم سال بعد سال خوبی برای استقلال بوده و نفسش چاق باشد. ما سوء مدیریت نداریم و مقصر نیستیم، بلکه وضعیت استقلال اسفبار است. اگر مدیری بیاید که پول نداشته باشد، نمی‌تواند کاری کند‌. مدیری هم که بخواهد از جیبش هزینه کند در گذشته دیده‌ایم چه بلایی سرش آمده است. برای فتح‌الله‌زاده نیز آرزوی سلامتی می‌کنم اما ای کاش تحمل می‌کرد تا فکر اساسی برای باشگاه می‌کردیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      استقلال و پرسپولیس باید زودتر خصوصی شوند...

    • بدون نام

      همین شما ها بودید که این وضع رو برای استقلال درست کردید...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج