جاباما
۹۷۲۶۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

۵ استان رکورددار در تصادفات جاده‌ ای

معاون حمل و نقل پلیس راهوار ناجا با اشاره به استان‌های پر تصادف گفت: در ۹ ماه نخست امسال بیشترین تصادفات مربوط به اتوبوس‌های بین شهری در استان‌های اصفهان، سمنان، خراسان رضوی، قم و آذربایجان شرقی رخ داده است.

خبرگزاری مهر: سرهنگ وهاب زاده، در همایش فوق تخصصی بررسی سوانح جاده‌ای با تاکید بر اینکه در ۹ ماه اول سال جاری ۵۱ درصد رانندگان در تصادفات فوتی و جرحی مقصر بوده‌اند، افزود: در تصادفات اتوبوس های بین شهری راننده عامل اصلی است که به دلیل عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه، خستگی و خواب آلودگی و انحراف به چپ از مهمترین عوامل بروز تصادفات در جاده‌های بین شهری بوده است.

معاون حمل و نقل پلیس راهوار ناجا، اظهار داشت: بیشترین تصادفات اتوبوس‌های بین شهری از ساعت ۱۲ تا ۶ بامداد رخ می‌دهد.

وی با اشاره به استان‌های پر تصادف خاطر نشان کرد: در ۹ ماه نخست امسال بیشترین تصادفات مربوط به اتوبوس‌های بین شهری در استان‌های اصفهان، سمنان، خراسان رضوی، قم و آذربایجان شرقی رخ داده است.

به گفته وهاب زاده، ۱۷ درصد تصادفات اتوبوس‌های بین شهری با عابرین پیاده و ۸۳ درصد تصادفات اتوبوس‌های بین شهری با وسائل نقلیه بوده است.

۹۵ درصد تصادفات کشور جاده‌ای است

در این همایش همچنین دکتر داود فدایی- رئیس کمیته تخصصی بررسی تصادفات دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید بر ضرورت ایجاد کمیته تخصصی بین دانشگاه‌های کشور برای بررسی علمی و تخصصی موضوع تصادفات، ادامه داد: کمیته تخصصی دانشگاه های کشور باید متشکل از متخصصین دانشگاه، متخصصین صنعت، سیاستگذاران و برنامه ریزان و نمایندگان پلیس باشد.

فدایی با بیان اینکه دانشگاه نگاه آموزشی دارد، افزود: در کشور ما عامل ۹۷.۵ درصد تصادفات جاده‌ای کشور راننده است بنابراین باید با کمک دانشگاه‌ها سیستم‌های یاور راننده در اتوبوس‌ها نصب شود تا این سیستم‌ها در مواقع عدم تمرکز به کمک راننده بیایند.

بیشترین مشکلات اتوبوس‌ها

مهندس محمد طاهریان- نماینده شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران طی سخنانی در این همایش با اشاره به گزارش مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین، خاطر نشان کرد: ۶۶ درصد اتوبوس‌های مراجعه کننده به این مراکز مشکلی نداشته‌اند ودر مقابله ۱۳ درصد اتوبوس‌ها مردود شدند و ۲۱ درصد بعد از رفع عیب و در مراجعه دوم به مرکز معاینه فنی دریافت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در بررسی‌های مراکز معاینه فنی ۲۱ درصد اتوبوس‌های مراجعه کننده دارای مشکل ترمز بوده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج