جاباما
۹۷۲۷۵۳
۶ نظر
۵۰۱۱
۶ نظر
۵۰۱۱
پ

قاتل ۱۹ فرد معلول در ژاپن به مرگ محکوم شد

دادگاهی در یوکوهامای ژاپن روز دوشنبه با صدور حکمی فرد متهم به قتل ۱۹ معلول ذهنی در این کشور را به مجازات مرگ محکوم کرد.

برترین‌ها: به نقل از رسانه فارسی زبان؛ دادگاهی در یوکوهامای ژاپن روز دوشنبه با صدور حکمی فرد متهم به قتل ۱۹ معلول ذهنی در این کشور را به مجازات مرگ محکوم کرد.

عامل این قتل های زنجیزه ای که سال ۲۰۱۶ میلادی صورت گرفت و به عنوان یکی از فجیع ترین آدم کشی های تاریخ معاصر ژاپن شناخته شد مردی ۳۰ ساله است.

ساتوشی یواِماتسو، فردی که به جرم قتل عمد نوزده معلول ذهنی با سلاح سرد به مجازات مرگ محکوم شده است پیش از این به اتهام وارده به وی در این پرونده هیچگونه اعتراضی نکرده بود.

این فرد قربانیان خود را در آسایشگاه معلولان ذهنی «ساگامیهارا» واقع در حومه غربی شهر توکیو، جایی که وی پیشتر در آن کار می کرد به قتل رسانده بود.

کیوشی آئونوما، قاضی دادگاه یوکوهاما روز دوشنبه به هنگام قرائت حکم صادر شده علیه فرد مجرم تاکید کرد: «جان نوزده فرد گرفته شده و جرم به شدید ترین شکل ممکن صورت گرفته؛ جای هیچگونه بخشش و ترحم در این پرونده وجود ندارد.»

گفتنی است که دادستانی کل ژاپن پیش از این از قضات و دادگاه مسئول رسیدگی به این پرنده درخواست کرده بود که برای فرد مجرم مجازات مرگ صادر کنند.

وکلای ساتوشی یواِماتسو در جریان دادرسی و محاکمه موکل خود در دادگاه با این توجیه که وی هنگام ارتکاب جنایت تحت تاثیر استفاده از مواد مخدر در حالت عادی قرار نداشته، اتهام قتل عمد بر ضد او را رد و بر بی گناه بودن اش تاکید کرده بودند.

این حالی است که قاضی مسئول رسیدگی به این پرونده تاکید کرده است که مجرم اقدام به قتل قربانیان خود را از پیش طراحی کرده و با نیت قبلی دست به ارتکاب جنایت زده است.

کیوشی آئونوما، قاضی دادگاه یوکوهاما همچنین تصریح کرده است که نمی توان تایید کرد که فرد مجرم ازناراحتی های ذهنی ناشی از مصرف ماری جوانا رنج می برد.

به گزارش رسانه های ژاپنی، ساتوشی یواِماتسو که به موجب شش مورد اتهامی از جمله قتل عمر مجرم شناخته، پیشتر ضمن تاکید بر اینکه خود را مستحق مجازات اعدام نمی داند، اعلام کرده بود که در صورت چنین مجازاتی به این حکم اعتراض نخواهد کرد.

کشتار صورت گرفته در آسایشگاه ساگامیهارا انعکاس گسترده ای در افکار عمومی و رسانه های ژاپن داشت. ژاپن از جمله کشورهای جهان است است که میزان جرم و جنایت در آن به نسبت بسیار پایین گزارش شده است.

مجرم این پرونده پیش از این با اعتراف به این موضوع که از معلولان ذهنی تنفر دارد افکار عمومی در کشورش را به شدت بحت زده و نگران کرده بود. وی در گفتگوهایی که از زندان با رسانه های محلی انجام داده بود هرگز از انجام این جنایات ابراز ندامت و پشیمانی نکرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید

      روانی اشغال

    • امیری

      عجب ... بوده،،،واقعان کمترین مجازاتش اعدامه،,,,,بی شرف،لعنتی

    • بدون نام

      بهترین کار رو کرده از زجر نجاتشون داده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هر کی داشت زجر میکشید باید بکشیمش؟...عجب راه حلی...

      • محسن

        فکر کن عزیزترین کس شما. معلول باشه باید بکشنش

      • بدون نام

        فکر کنیم خودمون معلولیم ایا دوست داریم زنده بمونیم من بودم دوس نداشتم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج