۹۷۲۷۵۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

ناظم‌الشریعه: مبلغ قراردادم را بگویم، خنده‌تان می‌گیرد

فارغ از مسائل فنی که محمد ناظم‌الشریعه را به یکی از بهترین مربیان فوتسال ایران، آسیا و جهان تبدیل کرده، او از نظر اخلاقی هم یک چهره ویژه است.

ایران ورزشی: فارغ از مسائل فنی که محمد ناظم‌الشریعه را به یکی از بهترین مربیان فوتسال ایران، آسیا و جهان تبدیل کرده، او از نظر اخلاقی هم یک چهره ویژه است. مربی کم‌حاشیه اما سطح بالایی که درباره کسی حرف نمی‌زند، به دور از هیاهو کارش را انجام می‌دهد و حالا هم افتخار جدیدی را کسب کرده است. مربی موفق و اهل شیراز تیم ملی فوتسال به جمع ۱۰ مربی برتر دنیا رسیده اما هرگز آن را در بوق و کرنا نکرده. تفاوت ناظم‌الشریعه با بقیه وقتی آشکار می‌شود که او می‌گوید دوست دارد تیم ملی فوتسال ایران بهترین تیم جهان شود، حتی به قیمت اینکه خودش عنوان برترین مربی را کسب نکند. با او در آخرین روزهای سال ۹۸ گپ زدیم.

مهم‌ترین سوژه فوتسال در روزهای پایانی سال، معرفی نامزدهای برتر در این رشته است که یکی از آنها شما هستید. دوست داریم درباره انتخاب به عنوان یکی از 10 مربی برتر فوتسال دنیا صحبت کنید. فکر می‌کنم سال 2016 هم چنین اتفاقی برای شما رقم خورد. درست می‌گویم؟

این سومین سال است که چنین اتفاقی رقم می‌خورد اما واقعیت این است که انتخاب به عنوان یکی از ۱۰ مربی برتر فوتسال افتخار بزرگی برای من محسوب می‌شود. من به عنوان یک ایرانی نماینده همه مربیان ایران هستم. چه آنهایی که در تیم ملی همکار من هستند و چه مربیان سازنده‌ای که در فوتسال فعالیت دارند. شخص خودم زیاد مهم نیستم، باید از بازیکنانی تشکر کنم که چه از لحاظ فنی و چه اخلاقی در تیم ملی درخشیدند.

اما مگر می‌شود این انتخاب برای‌تان مهم نباشد؟

مهم است اما دوست ندارم تنها به نام من نوشته شود. همه ساله سایت فوتسال پلنت که معتبر هم هست رأی‌گیری و اسامی بهترین‌ها را اعلام می‌کند. ما امسال چند نماینده داریم، مهدی جاوید در بخش بهترین بازیکن، گلاره ناظمی در بحث بهترین داور زن، خانم توسلی در بخش بهترین دروازه‌بان زن، سپهر محمدی به عنوان کاندیدای بهترین دروازه‌بان مرد، سالار آقاپور به عنوان یکی از بهترین بازیکنان جوان و از همه مهم‌تر تیم ملی فوتسال که در زمره ۱۰ تیم برتر دنیا قرار گرفته است.

این اتفاق‌های خوبی است که برای فوتسال ایران رخ داده و نشان می‌دهد در این رشته چقدر پتانسیل داریم. پس از اعلام اسامی با دیدن نام فوتسالیست‌های بخش زنان و بانوی داور ایرانی بسیار خوشحال شدم و به عنوان یک ایرانی احساس غرور کردم. زنان ایران زمین سختی‌های زیادی را برای بازی و انجام تمرینات تحمل می‌کنند، امیدوارم با حمایت ویژه از آنها روند صعودی‌شان ادامه داشته باشد.

خودتان چقدر شانس دارید عنوان بهترین مربی را به ‌دست بیاورید؟

باور کنید زیاد دنبال این موضوع نیستم. خیلی مهم است که جزو بهترین‌ها باشم اما تعداد نفرات خارجی که رأی می‌دهند بسیار بیشتر از ایرانی‌ها هستند. من از جمله کسانی هستم که رأی می‌دهم و باید در انتخاب بهترین مربی شرکت کنم.

به خودتان رأی می‌دهید؟

من هیچ‌وقت این کار را نمی‌کنم. این حرکت اصلاً خوشایند نیست، مهم این است که افراد دیگر مرا به عنوان بهترین مربی انتخاب کنند. دوره قبل آقای جرج از پرتغال این افتخار را به ‌دست آورد و این بار هم دو، سه مربی از اسپانیا، برزیل و ژاپن میان کاندیداها حضور دارند. ملاک این سایت برای انتخاب صحیح است، به عنوان نمونه می‌بینیم که از مربیان تیم‌های موفق زیر ۱۹ و ۲۱ سال هم در این انتخابات حضور دارند.

یعنی لابی نقشی در انتخاب بهترین مربی ندارد؟

من خیلی داخل این ماجراها نیستم اما معمولاً بر اساس یکسری قواعد بهترین‌ها را انتخاب می‌کنند. شاید لابی هم در انتخاب بهترین مربی نقش داشته باشد اما من نمی‌دانم. خیلی هم خوب نیست من راجع به این موضوع حرف بزنم.

خودتان به عنوان بهترین مربی انتخاب شوید بیشتر خوشحال می‌شوید تا اینکه تیم ملی عنوان برترین تیم را به ‌دست بیاورد؟

شک نکنید تیم ملی چون اینها افتخار عمومی و ملی به حساب می‌آیند و برای همه مهم است که ایران چنین عنوان ویژه‌ای را کسب کند. این اتفاق زمانی مهم می‌شود که نام ایران در کنارش قرار داشته باشد. نام سیدمحمد ناظم‌الشریعه به تنهایی مهم نیست، هدف اصلی بالا رفتن پرچم ایران است.

با توجه به افتخاراتی که به‌دست می‌آورید، چرا آنچنان که باید به فوتسال پرداخته نمی‌شود؟

بچه‌های فوتسال و بخصوص بازیکنان بعضاً ناراحت می‌شوند و معتقدند مسئولان به اندازه‌ای که آنها برای پرچم ایران تلاش می‌کنند، برای‌شان احترام قائل نیستند. بازیکنان مرا همه می‌شناسند و می‌دانند اهل حاشیه نیستند اما خودتان دیدید که در ماه‌ها و سال‌های اخیر افراد مختلف علیه فوتبال جبهه گرفته‌اند. فوتسال به دلیل توجه مالی و معنوی اصلاً با فوتبال قابل قیاس نیست. ضمن اینکه بازیکنان ما در فوتسال بهترین‌های دنیا هستند و برای ارز‌ش‌گذاری باید یک ملاکی وجود داشته باشد. بازیکنان تیم ملی فوتسال از نظر اخلاقی هم شماره یک هستند و فقط به دلیل بی‌توجهی ناراحتند. آنها دوست دارند امکانات بیشتری در اختیار داشته باشند، بازی‌های تدارکاتی مناسبی برگزار کنند و برنامه‌ریزی بهتری برای تیم ملی فوتسال در نظر گرفته شود.

چرا هیچ‌وقت شما به این کم‌توجهی‌ها اعتراض نمی‌کنید؟

باور کنید اهل حاشیه نیستم و دوست ندارم تیم ملی فوتسال هم درگیر حاشیه شود. از من ایراد می‌گیرند که چرا حق بچه‌ها را نمی‌گیری اما من نمی‌خواهم تیمم وارد حاشیه شود. قبلاً در تیم ملی فوتسال حاشیه وجود داشت اما الان در آرامش کامل کارمان را برای موفقیت انجام می‌دهیم. مدیران اما باید حواس‌شان به این بازیکنان نجیب باشد که برای موفقیت تیم ملی تلاش می‌کنند. واقعیت هم این است که بازیکنان بیشتر دنبال توجه هستند.

حتماً خبر دارید که به مربیان تیم ملی فوتبال چند میلیون دلار در سال دستمزد می‌دهند. قرارداد شما چقدر است و آیا از این مسأله ناراحت نیستید؟

قرارداد ما که به دلار نیست، ضمن اینکه اگر بگویم چقدر است می‌خندید، چون مبلغش پایین است. نه تنها قرارداد من بلکه کمک‌هایم و همچنین بازیکنان تیم ملی فوتسال هم در چنین وضعیتی است. بازیکنان و حتی مربیان معتقدند این پول‌ها که برای آنها سرمایه نمی‌شود، حداقل مسئولان به موفقیت‌شان توجه کنند تا شخصیت‌شان حفظ شود. این مهم‌ترین خواسته از مسئولان است و بازیکنان و مربیان دلیل دیگری برای ناراحتی ندارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج