جاباما
۹۷۲۷۵۹
۳۴ نظر
۵۰۰۵
۳۴ نظر
۵۰۰۵
پ

تلاش مالک تراکتور برای محبوب ماندن

۲۴ اسفند ماه محمدرضا زنوزی میهمان برنامه فرمول یک به میزبانی علی ضیا بود.

ایران ورزشی: ۲۴ اسفند ماه محمدرضا زنوزی میهمان برنامه فرمول یک به میزبانی علی ضیا بود. مانند اکثر مصاحبه‌های پیشین مالک مشترک تراکتورسازی و ماشین‌سازی تبریز، شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها تا چند روز بعد همچنان متأثر از ادعاهای جنجالی محمدرضا زنوزی است.

تیم تراکتورسازی با در اختیار داشتن سه کاپیتان تیم ملی، دروازه‌بان آماده و ملی‌پوش، خرید‌های گزاف خارجی و داخلی و در نهایت استخدام مربی‌های مختلف و گران ابتدای هر فصل سودای قهرمانی را در سر هواداران تراکتور می‌پروراند اما در نهایت تراکتورسازی هر سال از کورس قهرمانی عقب می‌افتد و اکنون باید جوابی برای ناکامی‌های پی در پی و تغییرات مکرر داشته باشد.

پاسخ مالک تراکتورسازی در برابر عدم قهرمانی تیمش در لیگ برتر ایران مطرح کردن ادعای مهندسی لیگ، جانبداری داورها از تیم‌های خاص، تلاش سازمان لیگ و فدراسیون برای قهرمانی پی در پی پرسپولیس و تمایلات رنگی وزیر ورزش بوده است.

جالب است که صحبت‌های غیرحرفه‌ای، غیرمستند و هولیگان مآبانه مالک دو باشگاه در ایران تا کنون با پاسخگویی در برابر قانون روبه‌رو نشده است. از آنجایی که آقای زنوزی در مقابل دوربین ادعا کرد در فوتبال ایران فساد سازمان یافته وجود دارد بد نیست نگاهی به دو مصاحبه گذشته ایشان بیندازیم.

ششم اسفند ۹۷ پس از تساوی تراکتور سازی مقابل سایپا در تهران مالک تراکتور سازی در مصاحبه با وبسایت ورزش‎۳ چند اتهام جدی را متوجه ارگان‌های مختلف فوتبال ایران کرد.

محمدرضا زنوزی مدعی شد داوران از طرف وزارت و فدراسیون برای حمایت از سه تیم خاص تحت فشار هستند، او همچنین ادعا کرد اسنادی را در اختیار دارد که در صدا و سیما به نفع تیم‌های خاص فشارهایی وارد می‌شود. او در همان مصاحبه تهدید کرد اگر به این اتهامات رسیدگی نشود به فیفا مراجعه خواهد کرد.

با گذشت حدود یک‌ماه از آن مصاحبه، همچنان تراکتورسازی و یا مالک آن شکایتی مبنی بر مهندسی نتایج، تحت فشار بودن داوران و یا اعمال نفوذ وزارت ورزش در کمیته انضباطی، کمیته اخلاق، فیفا و دادگاه عالی ورزش ثبت نکرده است، اسنادی هم که ایشان در مصاحبه خود مدعی وجود آن شد تا کنون در هیچ رسانه‌ای از آن رونمایی نشده است.

هشتم بهمن ۹۸، دو روز بعد از باخت دو بر صفر تیم تراکتور سازی به پرسپولیس در هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر، محمدرضا زنوزی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با اشاره به اتفاقاتی که در این دیدار رخ داده است گفت: «وقتی قرار است در تبریز یک بازی برگزار شود، مخصوصاً با این دردانه‌ها نظارت شدیدی حتی یک الی دو هفته قبل بازی در تبریز دیده می‌شود، پس چرا این نظارت در تهران و استادیوم آزادی وجود ندارد؟ چرا نمی‌بینند هواداران این تیم‌ها چه شعارهای قومیتی، چه فحش‌هایی به بازیکنان، قومیت‌ها و مسئولین می‌دهند؟ فحش‌هایی که مستحق خودشان است و نثار خودشان باید بکنند.» در انتهای این مصاحبه مالک باشگاه تراکتور سازی خطاب به مسئولان فدراسیون گفت: «سه قهرمانی پرسپولیس برای شما کافی نبود؟ چقدر باید بازی‌ها را برای پرسپولیس در بیاورند؟»

اتهام دیگری که علاوه بر مهندسی نتایج به سود پرسپولیس، از سوی مالک تراکتورسازی در این گفت‌وگو مطرح می‌شود، تفاوت میزبانی و برخورد دوگانه هیأت برگزاری مسابقات بین هواداران تراکتور و پرسپولیس است، محمدرضا زنوزی مسئولین برگزاری مسابقات را به مماشات با هواداران پرسپولیس متهم می‌کند.

این اتهامات در حالی از طرف محمدرضا زنوزی مطرح می‌شود که عکس‌ها و فیلم‌های منتشر شده از رفتارهای خارج از عرف هواداران تراکتور در بازی‌های مختلف خلاف این ادعا را ثابت می‌کند. اعمالی از قبیل سردادن شعارهای جدایی طلبانه، سنگ پرانی و فحاشی به هواداران رقیب و به اهتزاز درآوردن پرچم ترکیه در سکوهای ورزشگاه بارها در بین هواداران تراکتور مشاهده شده است.

لازم به یادآوری است، سردادن شعارهای جدایی طلبانه از سوی هواداران تراکتورسازی در ورزشگاه‌ها سابقه دارد و پیش‌تر واکنش تند علی دایی را نیز نسبت به مسأله آذربایجان به همراه داشته است. رأی امروز کمیته انضباطی درباره حواشی بازی مذکور نیز خلاف صحبت‌های مالک تراکتورسازی نسبت به جانبداری از پرسپولیس را نشان می‌دهد.

آخرین اتهامی که در مصاحبه با خبرگزاری مهر از سوی محمدرضا زنوزی متوجه فدراسیون می‌شود، اتهام تبانی برای قهرمانی‌های سه گانه پرسپولیس در زمان مربیگری برانکو ایوانکوویچ است.

جدا از سکوت فدراسیون، تا این لحظه مالک تراکتورسازی در این رابطه هم مانند موارد قبلی هیچ سند و مدرکی ارائه نداده است، باشگاه پرسپولیس در طی چهار فصل با هدایت برانکو ایوانکوویچ موفق به کسب ۳ قهرمانی در لیگ برتر ایران شد، در طی همین بازه زمانی هشت سرمربی مختلف از سوی محمدرضا زنوزی انتخاب و سپس اخراج شدند. (اولیویرا، قلعه‌نویی، گل‌محمدی، حسینی، ساغلام، توشاک، تقوی و لیکنز).

آنچه محمدرضا زنوزی می‌کوشد با انجام مصاحبه‌هایی این چنین به حاشیه ببرد، ناکامی‌ها و شکست‌های فنی و مدیریتی این تیم در ابعاد مختلف است. دهم بهمن ماه رأی پرونده شکایت «کوین کنستانت» از باشگاه تراکتورسازی صادر شده و اکنون باشگاه محکوم به پرداخت ۸۲۰ هزار دلار غرامت است، بازیکن سابق آث میلان ایتالیا در پنجره نقل و انتقالات زمستانی لیگ ۹۸-۹۷ با قراردادی سه سال و نیمه به باشگاه تراکتورسازی پیوست و تنها پس از ۴۵ روز به گفته باشگاه به دلیل عدم آمادگی جسمانی قرارداد با توافق طرفین فسخ شد. اکنون کوین کنستانت بدون حتی یک دقیقه بازی در تیم تراکتور سازی اکنون یک میلیون دلار غرامت دریافت خواهد کرد.

فوتبال ایران با مالکی روبه‌رو است که مرتباً در مصاحبه‌های خود از داور گرفته تا ارکان قضایی فدراسیون، از سازمان لیگ گرفته تا وزیر را به تلاش برای عدم قهرمانی تراکتور متهم می‌کند. تلاش او برای محبوب ماندن و توجیه ناکامی‌های تراکتور نزد هواداران جنبه خطرناکی به خود گرفته است.

بر اساس بند دوم ماده ۱۶ «مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال»، اظهار شاهد تخلف بودن برای شروع تعقیب کافی است و کمیته انضباطی موظف است موضوع را پیگیری نماید، حالا ما با این پرسش روبه‌رو هستیم کمیته انضباطی فدراسیون از سال گذشته تا به حال به کدامیک از اتهامات مطرح شده رسیدگی کرده است؟ در روند رسیدگی چه اسنادی به دست آمده است؟

نتیجه رسیدگی چه بوده؟ اتهامات مطرح شده از سوی محمدرضا زنوزی صحت دارد؟ و از همه مهم‌تر، پاسخ فدراسیون فوتبال به اتهام مهندسی لیگ و تلاش برای قهرمانی پرسپولیس چیست؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهزاد

      بس کنید دیگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فدراسیون و مراجع ذیربط با این آدم هیچ برخوردی نخواهند کرد چون او مالک هواپیمایی آتا هم هست و تمام پروازهای این آقایون رو تقبل کرده ، پول داره ، جفنگیات و چرندیات هم میگه ، شعارهای ضد ایرانی در تمام بازیهای سوراختور شنیده میشه ولی همین آدم خفه است و هیچ حرفی نمیزنه

    • بدون نام

      پولدار بی اصالت

    • ارش

      بدبختی حقارت از سروروش می باره

    • محمد

      اگرسرسوزنی تعصب ایراانی داشت به هواداراش اجازه نمیداد درپخش زنده فوتبال باپرچم بیگانه بیان ورزشگاه

    • بدون نام

      حرف حق را گفته شما مگر مشکلی دارید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این کار شماست که ایقد بی جنبه اید که کسی نمیاد تبریز واسه بازیهای این دوتیم از بس بی فرهنگید

    • بدون نام

      دوست عزیز چرا متوجه نیستی. این آقا خودش آخر پارتی و رانت وپشت پرده است. هروقت به سرمایه بی شمار ایشان ورود کردن وفهمیدن ازکجا آورده اونوقت به سایر اتهامات ایشان هم ورود می‌کنند. نکته دیگه که ایشان در طول سالیان گذشته برای فدراسیون فوتبال پولهای زیادی خرج کرده وخیالش بابت حرفایی که میزنه راحته چون می نه کسی با ایشان کاری نداره. متاسفانه در کشور ما اتهام زدن اولین گزینه انسان های ناکارآمد هستش تا اینجوری ناتوانی خودشون پوشش بدهند. این آقا هم از این قاعده مستثنی نیست با هزینه های میلیاردی نتونسته نتیجه بگیره اونوقت دیگران متهم میکنه. اینهمه مربی و بازیکن خریده اما نتیجه اون کجاست. درمورد تماشاگران تبریزی هم که موضوع کاملا مشخص. البته همه فوتبال دوستان تبریزی اینطور نیستند مثل تعدادی از طرفداران سپاهان که اینا فقط برای تخریب و فحاشی به ورزشگاه میان. همه این موارد نشون میده که این آقایون برای اینکه دیگران را بکوبند حاضر هستند دست به هرعمل غیر انسانی و غیر حرفه ای بزنند. ای کاش مراجع قضایی ما برای یکبار هم که شده جلوی این قلدرها را می‌گرفت اماهیت واقعی اونا را برای مردم مشخص می‌کرد تا هم مردم شریف تبریز و اصفهان این آقايان را خوب بشناسند وهم فوتبال از شر این آقایان مافیایی خیالش راحت بشه. به امید آنروز.

    • بدون نام

      چقد با زنوزی عقده دارید به امید نابودی شما

    • بدون نام

      نیازی نیست زنوزی خود را محبوب نگه دارد زنوزی واقعا از اول محبوب بوده و هست مشکل از اونجا ناشی میشود رنوزی حقایق را که برایتون تلخ است افشا میکند نیم قرن فوتبال کشور را دو قطبی سرخ و آبی نگه داشته اند و حق تیمهای شهرستانی را پایمال میکنند کسی نیست جوابشون را بدهد حالا رنوزی مردانه جلوی این زالوصفتان وایستاده اخبار داغ تاب تحمل نداره شما در اندازه قد و قواره زنوزی نیستید شما همه جیره خوار هستید واقعا شرمتان باد که ندارید

    • کوه یخ

      زیادی از خود متشکر بودن آدمو لب پرتگاه می‌بره .
      بزرگ بودن اسباب میخواهد که تو نداری زنوز جان .... تو فقط پول داری که اونم معلوم نیست مالیاتش رو به موقع دادی یا نه ... پس فکر نکن چون پول داری بزرگی ...
      حیفه تراکتور اصیل و با مرام که نصیب تو شده ....

      پاسخ ها

      • بی نام

        پولش کجا بود این مردک بی تربیت ۵۷۰میلیاردبدهی بانکی داره .حق منو تو امثالهم را کشیده بالا

    • بدون نام

      این مال مردم خور کل پول ما تبریزیارو بالا کشیده حالا با این چرندیات میخواد مارو از شکست تیم محبوبمون منحرف کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        توالان مثلاطرفدارتراکتورهستی؟خجالت بکش تابلوهست طرفدارکدام تیم اشغال هستی

      • بدون نام

        توالان مثلاطرفدارتراکتورهستی؟خجالت بکش تابلوهست طرفدارکدام تیم اشغال هستی

      • بدون نام

        دااز
        از کی تبریزی شدی؟؟اومدی خودتو تبریزی جامیزنی.
        حالا کدووم پول؟؟؟

    • بدون نام

      ایشون نیاز به قرنطینه فکری دارند. سواد درست وحسابی که از گفتارشون معلوم هست ندارند صحبت های کوچه بازاری. مشاوره های خوبی دریافت نمیکنند اطلاعات عمومی پایین دارند اگه سواد داشت می دانست هر مصاحبه ایشون درصورت عدم اثبات می‌تواند پیگرد قضایی داشته باشد..فساد در فوتبال)

    • بدون نام

      زنوزی بخش کوچکی از فساد در فوتبال را بیان کرد و خودش هم باشجاعت اعلام کرد که من هم همانند دیگر مسئولان نظام مرتکب تخلف شده ام حالا کسی مثل زنوزی سراغ دارید که بیاید اینقدر ساده حقایق را بگوید بقول نفر اول جمع کنید

    • بدون نام

      خوب بنده خدا راست میگوید وقتی تاج با فروش قهرمانی لیگ در اسپانیا ویلا میخرد وحساب بانکی میلیون دلاری باز میکند خوب خبر دارد دیگه زنوزی وادمهاش بیشتر از ایران تو خارج رفت آمد دارند واز جریان انتقال پول کثیف توسط تاج وپسر کفاشیان وبعضی از داوران خبر دارد وقتی درآمد داوران در لیگ ایران بسیار اندک هست ولی داور معروف حساب میلیون دلاری تو استرالیا دارد از کجا میآورد نویسنده محترم انگار از هیچ چیز خبر ندارد

    • بدون نام

      طرفداران پرسپولیس و استقلال هر جا میرند با فحاشی به حریف حتی برای بازیکنان خودی ومدیران خودی ابرویی برای فوتبال ایران نگذشتند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقبقااااااااااا

    • بدون نام

      متاسفم براتون که پرچم روبهونه کردی توبازی رئال وبارساپرچم ایران رومی برن بالاکسی اونجاچیزی نمیگن چون فرهنگ دارن ولی شماهااصلامغزهاتون پیشرفت نمیکنه براهمینه ایران بجای پیشرفت میره عقب

    • بدون نام

      تلاش برترینها برای نسوختن

    • بدون نام

      محبوب هست یاشاسین تورک اوغلی...

    • بدون نام

      یاشاسین تراختور

      یاشاسین اتا زنوزی

      محبوب هست....

      پاسخ ها

      • مهدی

        یاشاسین ادم حسابیها مثل علی دایی وکریم باقری واکبر پورها و.....نه ادمی که تخم کینه رو تو دل مردم ایران میکارد..لعنت بر تفرقه اندازهای توی استادیوم وفوتبال از هر قشری که باشند ....تبریزی وتهرانی واصفهانی وکرجی واهوازی واینا هم نداره....هر ادم پولداری که دلیل نمیشه منطقی باشه شاید جو پولش رو داره ....

    • بدون نام

      زرنوزیه نه زنوزی

    • بدون نام

      اینم یکیه مثل هدایتی همبن روزا میره زندان

    • بدون نام

      برو بیچاره همه چی پول نیست بدبخت پولاتو خرج نکن وقتی عرضه قهرمان شدن نیاری نمیخواه چرت پرت بگی

    • دومان

      شما کاسه داغتر از آش نباش زنوزی محبوب هست و خواهد بود تو هم اگه میخواهی ادای روشنفکران بی تعصب رو در بیاری بهتر بود به توهینهای قومیتی تیمهای تهرانی هم اشارهای میکردی یا از خودت میپرسیدی چرا تیم پیروزی تو هر شهری میره چرا سنگشان میزنند آیا همه تجزیه طلب هستند؟
      شرف داشته باش و چاپش کن
      نمیدانم با من چه مشکلی دارین که هشتاد درصد پیامهای منو چاپ نمی کنید

    • کیوان مسعودی

      نویسنده محترم آقای اولیویرا قلعه نوعی گل محمدی و ساغلام در زمان مدیریت ایشان سر مربی تراکتور نبودن. تابلو شما نویسنده بی طرفی نیستید.

    • بدون نام

      لعنت خدا بر رسانه های فاشیستی و مافیایی مرکز! هواداری از دوتیم بیت المال خور مرکز دیگه بوی فاضلاب گرفته و باعث شده که روز به روز از هوادار بودن این دوتیم پایتخت در سایر استانها کاسته بشه

    • بدون نام

      عده ایی از این پارسی نگر ها درست مثل یهودی ها میمونن کم هستن ولی با دروغ و تضویر و فحاشی و خود رو در فلان زبان و قومیت جازدن برای تاثیر گذاری در فضای مجازی همه جور فتنه و نیرنگ و کثیف کاری میکنن
      ننگ بر افکار پارسی نگرها!

    • بدون نام

      جانم تیراکتور

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج