۹۷۲۹۳۹
۲ نظر
۵۰۶۴
۲ نظر
۵۰۶۴
پ

میکرونیدلینگ چیست؟ چگونه انجام می‌شود؟

میکرونیدلینگ که به آن تحریک کلاژن سازی پوست نیز می‌گویند یکی از روش‌های جوانسازی پوست است که شامل استفاده از سوزن‌های ریز برای ایجاد صد‌ها زخم حفره مانند بسیار ریز در لایه‌ی بیرونی پوست می‌شود.

برترین‌ها: میکرونیدلینگ که به آن تحریک کلاژن سازی پوست نیز می‌گویند یکی از روش‌های جوانسازی پوست است که شامل استفاده از سوزن‌های ریز برای ایجاد صد‌ها زخم حفره مانند بسیار ریز در لایه‌ی بیرونی پوست می‌شود. شاید خوشایند به نظر نرسد، اما همین درمان ِ اندک تهاجمی چه توسط متخصص زیبایی یا جراح پلاستیک در کلینیک انجام شود و چه با استفاده از درما رولر در خانه (درمارولر شبیه قلم‌مو‌های غلتکی کوچک رنگ‌آمیزی زوایایی از ساختمان است که دسترسی به آن‌ها مشکل است.

میکرونیدلینگ چیست؟ چگونه انجام می‌شود؟

در سر این ابزار‌ها یک سیلندر گرد وجود دارد که حول یک محور افقی می‌چرخد و روی سطح دوار آن حداقل ۲۰۰ سوزن بسیار ریز قرار داده شده است. در قسمت بالای درمارولر هم یک دستگیره وجود دارد که از آن برای حرکت‌دادن غلتک بر روی سطح پوست صورت استفاده می‌شود)، می‌تواند در جوانسازی پوست بسیار موثر باشد.

آسیب‌ها و زخم‌های ریزی که روی پوست ایجاد می‌شوند، پروسه‌ی طبیعی التیام زخم را در بدن تحریک می‌کنند و باعث می‌شوند سلول‌ها بازسازی شده و تولید کلاژن و الاستین افزایش پیدا کند، بنابراین علائم پیری پوست، رفع شده یا از بروز آن‌ها جلوگیری می‌شود و پوست جوانسازی خواهد شد. میکرونیدلینگ عملکردی مشابه لیزر برای پوست دارد، فقط با این تفاوت که در میکرونیدلینگ، آسیب‌های پوست مکانیکی هستند، اما در لیزر با استفاده از گرما و نور این آسیب‌ها ایجاد می‌شوند.

میکرونیدلینگ می‌تواند چین و چروک‌های عمیق را کاهش بدهد

یکی از فواید اصلی میکرونیدلینگ، توانایی آن برای تحریک تولید کلاژن و الاستین است که کلید پوستی جوان و شاداب هستند. به دلیل قابلیت میکرونیدلینگ در فعال سازی تولید سلول‌های جدید پوست، متخصصین پوست دریافته‌اند تنها دو سه جلسه میکرونیدلینگ می‌تواند خطوط عمیق چروک روی پیشانی، پنجه کلاغی و همچنین خطوط ریز پوست را به میزان قابل توجهی کاهش بدهد.

این یکی از امتیازات ارزشمند میکرونیدلینگ است که می‌تواند با استفاده از توانایی طبیعی خود بدن در مکانیسم‌های ترمیمی، پوست را جوانسازی کند؛ بنابراین نتایج بسیار طبیعی خواهند بود. در میکرونیدلینگ از سوزن‌هایی کوچک‌تر از یک و نیم میلیمتر استفاده می‌شود.

میکرونیدلینگ می‌تواند اسکار‌های (جای زخم) چشمگیر را برطرف کند

در مطالعه‌ای که برای بررسی تاثیرات میکرونیدلینگ صورت گرفت، تقریبا ۱۰۰ درصد از افرادی که جای زخم داشتند اعلام کردند که ظاهر اسکارهای‌شان به میزان قابل توجهی بهبود یافت. در میکرونیدلینگ خانگی، یک رولر دستی یک و نیم میلیمتری برای بهبود ظاهر زخم کافیست. اما در مواردی که اسکار به جا مانده از جوش شدیدتر است، شاید به سوزن‌های بلندتری نیاز باشد تا بهترین نتیجه کسب شود.

ابزار‌های حرفه‌ای‌تر میکرونیدلینگ، مانند ابزار‌هایی که در کلینیک‌های زیبایی از آن‌ها استفاده می‌شود، می‌توانند به بلندی ۳ میلیمتر هم باشند که می‌توانند اسکار‌های عمیق به جا مانده از جوش را که در لایه‌ی زیر لایه‌ی سطحی پوست روی داده‌اند درمان کنند. جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ در مقایسه با درمان‌های لیزری تا چه اندازه در کاهش اسکار‌های به جا مانده از جوش موثرند؟ پژوهشی در سال ۲۰۱۶ دریافته هر دو درمان در جوانسازی پوست، موثر و قابل اطمینان‌اند، اما میکرونیدلینگ از جهت اینکه بهتر تحمل می‌شود و عوارض جانبی و دوره‌ی ریکاوری بسیار کمتری دارد، یک قدم جلوتر است.

میکرونیدلینگ می‌تواند آسیب پوستی ناشی از نور خورشید و لکه‌های تیره‌ی پوست را برطرف کند

شکی نیست که کلاژن بهترین عامل در بهبود ظاهر پوست بوده و عملکرد آن فراتر از کاهش چین و چروک‌ها می‌باشد. تحریک کلاژن سازی پوست با میکرونیدلینگ می‌تواند آسیب‌های پوستی ناشی از نور خورشید و بد رنگی پوست از جمله هایپرپیگمانسیون ناشی از ملاسما. ملاسما نوعی اختلال پوستی رایج است که در آن لکه‌هایی به رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز یا آبی- خاکستری، در صورت ظاهر می‌شود. مطالعه‌ای نشان داده میکرونیدلینگ، روشی تضمین شده برای درمان لکه‌های قهوه‌ای و کک و مکی پوست است که در اثر عارضه‌ی ملاسما روی پوست ظاهر می‌شوند. برای بهبود تیرگی ناشی از نور خورشید، سوزن‌های درما رولر باید بین ۰.۱ میلیمتر یا ۱.۵ میلیمتر طول داشته باشند.

میکرونیدلینگ چیست؟ چگونه انجام می‌شود؟

میکرونیدلینگ می‌تواند علائم پیری پوست را کاهش بدهد

میکرونیدلینگ علاوه بر اینکه می‌تواند پوست را نرم و لطیف کرده و آسیب‌های آن را اصلاح کند، قادر به سفت کردن پوست شُل و آویزان در مردان و زنان سنین بالا نیز هست. یادتان باشد که هر چه شما سن‌تان بالاتر باشد، کلاژن کمتری به طور طبیعی تولید می‌کنید. مطالعه‌ای دریافته است میکرونیدلینگ راهی جدید برای سفت کردن پوست و رفع جای زخم و در نتیجه جوانسازی پوست است.

میکرونیدلینگ می‌تواند منافذ پوست را کوچک‌تر کند

کمی ضد و نقیض به نظر می‌رسد، اما میکرونیدلینگ در واقع منافذ پوست‌تان را با ایجاد صد‌ها حفره و زخم، بزرگ نمی‌کند. بلکه یکی از مزایای میکرونیدلینگ این است که کمک می‌کند منافذ پوست بسیار کوچک‌تر به نظر برسند. میکرونیدلینگ با تحریک کلاژن سازی در داخل منافذ و اطراف آنها، اگر سبب بسته شدن آن‌ها نشود دست کم باعث می‌شود ریزتر و پُرتر به نظر برسند.

میکرونیدلینگ کمک می‌کند محصولات مراقبت از پوستی که استفاده می‌کنید بهتر اثر بگذارند

آیا می‌دانستید تنها ۴ تا ۸ درصد از سرُم‌های گرانقیمتی که برای صورت‌تان استفاده می‌کنید واقعا به پوست‌تان نفوذ می‌کنند؟ یکی دیگر از مزایای میکرونیدلینگ این است که شرایط بهتری برای جذب محصولات مراقبت از پوست فراهم می‌کند. مطالعه‌ای دریافته این درمان می‌تواند کمک کند دارو‌های موضعی که به کار می‌برید، موثرتر به پوست‌تان نفوذ کنند و در نتیجه از هر محصولی بیشترین بهره را ببرید. این منطقی هم به نظر می‌رسد، زیرا میکرونیدلینگ هزاران حفره‌ی غیرقابل مشاهده در پوست‌تان ایجاد می‌کند که آماده‌ی جذب محصولات مراقبت از پوست هستند، در حالی که منافذ مسدود پوست چنین امکانی را فراهم نمی‌کنند. سوراخ‌های ریز ایجاد شده روی پوست در واقع مثل کانال‌های کوچکی عمل می‌کنند که اجازه می‌دهند محصولات موضعی بهتر نفوذ کرده و موثرتر عمل کنند.

میکرونیدلینگ برای تمام قسمت‌های بدن کاربرد دارد

یک امتیاز دیگر میکرونیدلینگ این است که این درمان فقط مختص صورت نیست. میکرونیدلینگ برای هر قسمتی از پوست بدن که نیاز به ترمیم و بازسازی دارد قابل استفاده می‌باشد، از جمله نواحی که استرچ مارک یا اسکار به جا مانده از جوش دارند مانند پاها، سینه، کمر، پهلو‌ها و باسن. چهار تا شش جلسه میکرونیدلینگ می‌تواند تفاوت قابل توجهی در این نواحی از بدن ایجاد نماید.

آیا میکرونیدلینگ درد دارد؟

در این روش ابتدا پزشک از کمی مواد بی‌حسی بر روی پوست صورت شما استفاده خواهد کرد؛ بنابراین بیمار در طول انجام این عملیات درد خاصی احساس نخواهد کرد؛ بدون استفاده از ماده بی حسی در حد سوزش بسیار اندکی خواهد بود. در این روش پوست دچار خونریزی‌های کمی می‌شود که در این شرایط نیز با آنکه پوست صورت سوراخ خواهد شد، اما به هیچ عنوان لایه اپیدرم تخریب نخواهد شد.

میکرونیدلینگ چیست؟ چگونه انجام می‌شود؟

میکرونیدلینگ به چه افرادی توصیه نمی‌شود؟

برای برخی از افراد استفاده از میکرونیدلینگ توصیه نمی‌شود. افردای که در واقع به عنوان افراد بد زخم (مستعد کلویید) معرفی می‌شوند و زخم‌های پوستی آن‌ها به مدت طولانی بهبود نمی‌یابد نباید به سراغ این روش بروند. روش جایگزین برای این بیماران مزوتراپى و لیزر و استفاده از کرم‌ها می‌باشد. افرادی که در ۶ ماه گذشته دارای جوش‌های فعال بوده‌اند نیز کاندید مناسبی برای این روش نیستند.

میکرونیدلینگ چه عوارضی دارد؟

عوارض این روش زمانی خود را نشان می‌دهد که استفاده از آن برای شخص مناسب نباشد. در همین مطلب گفته شد که این روش برای چه کسانی مناسب نخواهد بود. به طور مثال اگر شما بر روی پوست خود جوش فعال و یا التهاب داشته باشید علاوه بر آنکه التهاب پوستی چندین برابر خواهد شد می‌تواند منجر به عفونت پوستی نیز گردد.

آیا میکرونیدلینگ برای پوست‌های حساس مناسب است؟

این روش برای پوست‌های حساس و نازک توصیه نمی‌شود. خصوصا افرادی که در چند ماه گذشته تحت درمان با دارو‌های اکوتان (ایزوترتینوین) بوده‌اند، به دلیل بسیار حساس و نازک شدن پوست به هیچ عنوان نباید از میکرونیدلینگ استفاده کنند.
مراقبت‌های بعد از میکرونیدلینگ چگونه است؟. از کرم‌های لایه بردار استفاده نکنید. میکرونیدلینگ منجر به حساس شدن پوست خواهد شد، بنابراین استفاده از محصولات با ترکیب اسیدی و یا قلیایی باعث التهاب بیشتر پوست می‌شود.

استفاده از کرم ضد آفتاب ممنوع، چرا که در این زمان منافذ پوست باز بوده و این کرم قدرت نفوذ بالایی در پوست شما خواهد داشت که منجر به تغییر رنگ پوست می‌شود. تا ۴۸ ساعت پس از این روش نباید از هیچ لوازم آرایشی استفاده کرد. عدم استفاده از نوشیدنی‌های الکلی و یا غذا‌های تند. عدم استحمام تا ۲۴ ساعت. استفاده از کرم‌های ترمیم کننده، کمپرس سرد و گرم و دست نزدن به پوسته‌های ایجاد شده کمک بسیار زیادی به بهبود شما خواهند کرد.

مزونیدلینگ چیست و چه تفاوتی با میکرونیدلینگ دارد؟

مزونیدلینگ شیوه‌ای برای جوانسازی پوست است که در واقع ترکیبی از دو روش مزوتراپی و میکرونیدلینگ می‌باشد در این روش کوکتل‌های مزوتراپی به عمق لایه مزودرم فرستاده شده و درمان در این ناحیه صورت می‌گیرد. نیدلینگ به معنای سوزن زدن و مزو هم ابتدای کلمه مزودرم است. مزونیدلینگ برای افزایش تولید کلاژن و بازسازی پوست به کار می‌رود و نتیجه‌ی آن پوستی یکدست‌تر و جوان‌تر خواهد بود. مزونیدلینگ یک درمان کامل برای از بین بردن خطوط و چروک‌های ریز پوست، اسکارها، بهبود بافت پوست و جوانسازی کلی پوست است.

هر یک از این روش‌ها به تنهایی کاربرد‌های فراوانی دارند. اما عمده‌ی آن‌ها در موارد مشابه به کار می‌روند. در واقع این مشکل فرد است که مشخص می‌کند کدام یک از روش‌ها مناسب‌تر است و می‌تواند تاثیر گذاری بیشتری در نتیجه‌ی نهایی داشته باشد.

تشخیص این که کدام یک از روش‌های مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ برای شما مناسب است، فقط در صورت بررسی توسط متخصص پوست و بامعاینه حضوری مشخص می‌شود.

آیا می‌تواند از لیزر درمانی و میکرونیدلینگ با هم استفاده کرد؟

بله مطمئنا! پزشک می‌تواند مشکلات بخصوصی را با لیزر هدف بگیرد و سپس در همان روز از میکرونیدلینگ برای جوانسازی تمام قسمت‌های پوست استفاده کند. یا اینکه شما می‌توانید هر ماه به طور متناوب یکی از درمان‌ها را انجام دهید. همه چیز بستگی به مشکل شما و نظر پزشک‌تان دارد.

مزایای درماپن نسبت به درمارولر چیست؟

یکی از امتیازات درماپن نسبت به درمارولر قابل استفاده بودن آن در نقاطی است که پهنای کوچکی دارند (از قبیل لب بالایی و اطراف بینی) و با درمارولر نمی‌توان در این نقاط میکرونیدلینگ انجام داد. همچنین برخلاف درمارولر، درماپن باعث ترومای کمتر به اپیدرم می‌شود بنابراین درد و ناراحتی به حداقل می‌رسد. به خاطر داشتن سوزن یک بار مصرف خطر انتقال عفونت وجود ندارد. به دلیل تکنولوژی پیشرفته جهت استفاده در اطراف چشم، لب و بینی کاملا بی‌خطر است.

سوزن‌های درماپن یک بار مصرف هستند و بعد از هر جلسه دور انداخته می‌شوند در نتیجه خطر ابتلا به عفونت وجود نخواهد داشت. در روش میکرونیدلینگ با درمارولر، نفوذ مواد و دارو‌ها به پوست کمتر از ۳ درصد خواهد بود در صورتی که با استفاده از درماپن تا ۹۰ درصد مواد به پوست نفوذ می‌کنند و نتایج بسیار بهتری در زمان کوتاه‌تر دیده می‌شود.

میکرونیدلینگ چیست؟ چگونه انجام می‌شود؟

منبع: msn

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روش دردناکیه من با وجود استفاده از بی حس کننده طاقت نیاوردم و نیمه کاره موند

    • تت

      ذاذذذ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج