۹۷۳۱۵۸
۵ نظر
۵۰۰۹
۵ نظر
۵۰۰۹
پ

تلویزیون برای تحویل سال چه برنامه‌هایی دارد؟

شاید نوروز امسال برایمان با بسیاری از نوروز‌هایی که از سر گذرانده‌ایم، تفاوت داشته باشد. همه می‌دانیم که این روز‌ها با شیوع ویروس کرونای جدید دست و پنجه نرم می‌کنیم و در این حال به استقبال بهار می‌رویم. بهاری که در آن خبری از سفر و دید و بازدید‌های نوروزی نیست.

روزنامه جام‌جم - نوشین مجلسی، فاطمه عودباشی: شاید نوروز امسال برایمان با بسیاری از نوروز‌هایی که از سر گذرانده‌ایم، تفاوت داشته باشد. همه می‌دانیم که این روز‌ها با شیوع ویروس کرونای جدید دست و پنجه نرم می‌کنیم و در این حال به استقبال بهار می‌رویم. بهاری که در آن خبری از سفر و دید و بازدید‌های نوروزی نیست. در چنین شرایطی که شاید بسیاری در لحظه تحویل سال در خانه، دور از اقوام و حتی خانواده‌هایمان هستیم، تلویزیون نقش پررنگ‌تری از همیشه دارد.

شبکه‌های مختلف سیما که هر سال زمان تحویل سال ویژه برنامه‌هایی را روانه آنتن کرده‌اند، امسال مسوولیت سنگین‌تر و دشوارتری دارند. دشواری این موضوع از سوی دیگر در آن است که یکم فروردین مصادف با شهادت امام موسی کاظم (ع) شده و همین موضوع محتوای شاد و متناسب برنامه‌های ویژه سال تحویل را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

با تمام این تفاصیل، تلویزیون برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده است که برخی از آن‌ها در روز‌های پایانی سال پخش شان آغاز شده و تا بعد از لحظه تحویل سال ادامه دارد. این برنامه‌ها رقابت تنگانگی با هم دارند و هر کدام با انتخاب مجریان و مهمانان چهره، سعی می‌کنند حواس مخاطب را در آن ساعت‌های ویژه بربایند. همین رقابت و استفاده از عنصر غافلگیری باعث می‌شود، سازندگانشان به‌سختی از جزئیات بگویند، اما ما برایتان اطلاعاتی از این برنامه‌ها آورده‌ایم.

کشف «فرمول یک» در شبکه یک

تلویزیون برای تحویل سال چه برنامه‌هایی دارد؟

«فرمول یک» چندروزی است روی آنتن رفته و قرار است تحویل سال هم با مخاطبان همراه باشد. این برنامه به گفته علی ضیا، تهیه‌کننده آن با همکاری گروهی از بچه‌های نخبه دانشگاه‌های شریف و امیرکبیر تولید می‌شود.

مجری: علی ضیا

زمان پخش: پنجشنبه ۲۹ اسفند از ساعت ۱۰ تا یک بامداد روی آنتن می‌رود و جمعه نیز یک ساعت قبل از تحویل سال شروع می‌شود و تا بعد از آن ادامه دارد.

چه خواهیم دید؟ در این برنامه از قهرمانان کرونا دعوت می‌شود و چهره‌هایی همچون اشکان دژآگه و... از مهمانان آن هستند. همچنین یک آیتم ویژه و خاص برای سال تحویل دارد. گروه مستندسازی به مناطق دورافتاده ایران رفته و تصاویر بکر، زیبا و منحصر به فردی از رقص‌های محلی آماده کرده‌اند. درواقع این رقص‌ها را گروه بازیابی کرده و برای اولین بار در سال تحویل پخش می‌شود.

«بهار جان» در راه شبکه ۵

تلویزیون برای تحویل سال چه برنامه‌هایی دارد؟

«بهار جان» عنوان ویژه برنامه تحویل سال شبکه پنج سیما به تهیه کنندگی محمد قنبری است که از ۲۶ اسفند روی آنتن می‌رود. این برنامه از ۲۶ اسفند هر شب به مدت دو ساعت از ساعت ۲۲ پخش می‌شود.

ویژه برنامه سال گذشته این شبکه نیز با همین نام روی آنتن رفت؛ از چهره‌ها و شخصیت‌های فرهنگی، هنری، دعوت کرد و از بخش‌های آن اجرای کنسرت زنده، میان برنامه و… بود. باید دید برنامه امسال قنبری چه تازگی‌هایی برای مخاطبان دارد؟

مجری: هیراد حاتمی

زمان پخش: ویژه برنامه سال تحویل «بهار جان» ۲۹ اسفندماه از ساعت ۲۲ روی آنتن می‌رود و تا ۹ صبح روز بعد ادامه دارد.

چه خواهیم‌دید؟ در کنار حاتمی، مهمانی هم در برنامه حضور پیدا می‌کند که این دو با یکدیگر به اجرا می‌پردازند. برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که این مهمان حمید گودرزی، مجری برنامه پنج ستاره است و عده‌ای می‌گویند او چهره‌ای صاحب‌نام است که تاکنون به عنوان مجری شناخته نشده است؛ حالا باید منتظر ماند و دید چه کسی با حاتمی در قامت مجری این برنامه دیده می‌شود؟ این ویژه برنامه همچنین هر شب میزبان یک خواننده است و این خواننده به همراه گروه ارکستر خود در برنامه اجرا می‌کند.

«دو نیمه ماه» با شبکه ۲

تلویزیون برای تحویل سال چه برنامه‌هایی دارد؟

اگر در روز‌های پایانی سال همراه شبکه دو باشید، دیده‌اید که این شبکه ویژه برنامه خود با نام «دو نیمه ماه» را از شنبه ۲۴ اسفند روانه آنتن کرده است. برنامه‌ای زنده با تهیه‌کنندگی محمد سلوکی کاری است از گروه اجتماعی فرهنگی شبکه دو سیما و می‌خواهد پلی باشد میان دو ماه اسفند و فروردین و سال را در کنار خانواده‌های ایرانی تحویل کند.

این برنامه که چند قسمتی از آن روی آنتن رفته، قرار است پخشش تا ۲۲ فروردین ۹۹ هر شب بعد از خبر ۲۲ و ۳۰ دقیقه ادامه داشته باشد. «دو نیمه ماه» ویژه برنامه تحویل سال این شبکه هم خواهد بود. شبکه‌ای که سال گذشته ویژه برنامه «پل فروردین» با اجرای ژیلا صادقی و امیرحسین آرمان را روانه آنتن کرد و امسال با انتخاب‌هایی متفاوت، قصد دارد رنگ دیگری به تحویل سال ببخشد.

مجری: محمد سلوکی

زمان پخش: این ویژه برنامه چهارشنبه ۲۸ اسفند همان ساعت همیشگی آغاز می‌شود، اما بیشتر از قسمت‌های پیشین، این برنامه یعنی تا حدود ساعت ۲ بامداد روی آنتن خواهد ماند. برنامه ویژه تحویل سال هم از شب ۲۹ اسفند شروع می‌شود و تا ساعت ۹ صبح یکم فروردین ادامه خواهد داشت.

چه خواهیم دید؟ «دو نیمه ماه» از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. «عیدانه» بخشی است که در آن از بازیگران و هنرمندانی که با نقش‌آفرینی درمجموعه آثار و سریال‌های شبکه دو سیما خوش درخشید‌ه‌اند دعوت می‌شود. در بخش «مکث» هم محمد سلوکی با هنرمندان، مسؤولان، نخبگان، ورزشکاران و... گفت‌وگویی سخت و ویژه (هارد تاک) خواهد داشت.

«ماه‌نگار»: بخش دیگری از این برنامه است که به اتفاقات ۱۲ ماه از سالی که گذشت، می‌پردازد. نگاهی به جذابیت‌ها و دیدنی‌های سیاحتی و زیارتی شهر تهران با حضور یک تهران‌شناس از دیگر بخش‌های این برنامه است. هر شب هم یک خواننده در سه بخش به اجرا می‌پردازد. برنامه تحویل سال هم بخش‌های متنوعی با حضور مهمانان خواهد داشت.

تحویل سال به وقت مراکز

تلویزیون برای تحویل سال چه برنامه‌هایی دارد؟

گل سرسبد برنامه نوروزی، برنامه تحویل سال است. کاویانی، مدیر شبکه شما اعلام کرده ویژه برنامه سال تحویل این شبکه با نام «نوروز شما»، در سه قسمت و با همکاری مراکز استان‌ها روانه آنتن می‌شود. اولین قسمت از برنامه نوروز شما، چهارشنبه ۲۸ اسفند از ساعت ۱۹ آغاز شده و تا ۳۰ دقیقه بامداد ادامه دارد. مراکز گلستان، فارس و آذربایجان غربی در این قسمت، نقشی فعال دارند. قسمت دوم این برنامه پنجشنبه ۲۹ اسفند هم همان ساعت ۱۹ تا ۳۰ دقیقه بامداد پخش می‌شود.

ارتباط با مراکز اصفهان، مرکزی، فارس و گیلان بخش مهمی از قسمت دوم نوروز شماست. قسمت سوم نوروز شما، روز جمعه که روز تحویل سال است از ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه بامداد آغاز می‌شود و تا اذان ظهر ادامه خواهد داشت. در این قسمت با مراکز فارس، همدان، یزد و مازندران ارتباط برقرار خواهد شد. تجلیل از جامعه پزشکی و ادای احترام به این قشر، دعوت از گروه‌های موسیقی نواحی، نوروز در ادب پارسی، نمایش هنر‌های اقوام، معرفی غذا و شیرینی نوروز، دعوت از بازیگران بنام سینما و تلویزیون، پخش برنامه نوروز در تاجیکستان و بهاریه‌های شعرا از محور‌های این ویژه برنامه خواهد بود.

تحویل سال با ویژه‌های شبکه ۳

تلویزیون برای تحویل سال چه برنامه‌هایی دارد؟

شبکه سه ویژه برنامه خود را از چهارشنبه ۲۸ اسفند روانه آنتن می‌کند و پخش این برنامه تا حدود دو ساعت بعد از سال تحویل ادامه دارد.

مجری: رضا رشیدپور

زمان پخش: ویژه برنامه تحویل سال شبکه سه از چهارشنبه ۲۸ اسفند، حدود ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه شروع می‌شود و تا سه بامداد روز بعد ادامه دارد. البته میان این برنامه سریال شبکه سه سیما و «عصر جدید» پخش می‌شود. به همین ترتیب برنامه تا ساعت ۱۰ صبح یکم فروردین ادامه دارد و آنچنان که می‌گویند احتمالا در حال و هوای برنامه اتفاق می‌گذرد.

عصر جدید ویژه: برنامه عصر جدید هم علاوه بر این​که در شب‌های نوروز بعد از اخبار شبکه هر شب روی آنتن می‌رود، برنامه ویژه‌ای هم پیش از تحویل سال در نظر دارد. این برنامه با اجرای احسان علیخانی چهارشنبه بعد از خبر ساعت ۲۲ به صورت ویژه با حال و هوای تحویل سال پخش می‌شود.

شبکه سه نوروز سال گذشته، برنامه‌ای با اجرای احسان علیخانی روی آنتن فرستاد و از حضور چهره‌های حوزه‌های علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری و همچنین نخبگان جوان کشور بهره برد. باید دید نوروز ۹۹ با اجرای رشیدپور و مهمانانش چگونه خواهد بود؟

نوبهاری متفاوت از شبکه ۴

تلویزیون برای تحویل سال چه برنامه‌هایی دارد؟

برنامه ویژه سال تحویل شبکه چهار سیما، امسال شکل و شمایل متفاوتی نسبت به پارسال دارد. این برنامه که در سطح شهر و به صورت جنگ تهیه شده است، محتوایی شاد دارد و از صبح نوروز یعنی همان ساعت تحویل سال شروع می‌شود و حدود یک تا یک ساعت و نیم ادامه پیدا می‌کند. بعد از آن پیام رهبری پخش می‎شود و سپس کنداکتور به روال عادی خود بازمی‌گردد.

«چهل تیکه» بر بال نسیم

تلویزیون برای تحویل سال چه برنامه‌هایی دارد؟

نوستالژی‌باز‌ها می‌دانند که برنامه «چهل تیکه» به تهیه‌کنندگی الهام حاتمی از خاطره‌ها می‌گوید و با دعوت از خاطره‌سازان به مرور گذشته می‌پردازد. این برنامه حالا قرار است به تحویل سال جدید هم رنگ خاطره بپاشد. علاوه بر این همه می‌دانیم ۹۹ لاجرم از سال پیش میزبان مهمانی ناخوانده و نه چندان دوست‌داشتنی به اسم کرونا است و همین به یکی از سوژه‌های این ویژه برنامه نوروزی بدل شده است.

مجری: محمدرضا علیمردانی

زمان پخش: برنامه در دو بخش روی آنتن می‌رود؛ بخشی از این برنامه ساعت ۲۲ تا ۲۴ پنجشنبه ۲۹ اسفند روی آنتن می‌رود و بخش دیگر آن جمعه صبح حدود دو ساعت قبل از سال تحویل تا نیم ساعت بعد از آن پخش می‌شود.

چه خواهیم دید؟ حاتمی، تهیه‌کننده این برنامه به جام‌جم می‌گوید: یک​سری مهمان جدید داریم که پیش از این در برنامه حضور نداشتند. افرادی هستند که ما با آن‌ها خاطره داریم. در این برنامه از این می‌گوییم که ما ایرانیان حوادث دشواری را پشت سر گذاشته‌ایم و از پس آن‌ها برآمدیم؛ کرونا هم یکی از آنهاست که می‌توانیم با مدد هم از آن نیز عبور کنیم. علاوه بر این‌ها آقای علیمردانی دو قطعه اجرا و آن را به مردم ایران تقدیم می‌کنند. دیگر بخش‌های خاطره‌بازی برنامه هم با حال و هوای نوروز روی آنتن می‌رود. این ویژه برنامه به خاطر شروع کرونا، بدون تماشاگر داخل استودیو تصویربرداری و پخش می‌شود. این اتفاقِ ناگزیر، کار را دشوار کرده، زیرا تماشاگران روح برنامه هستند.

یک هفت‌سین جمع‌وجور

تلویزیون برای تحویل سال چه برنامه‌هایی دارد؟

گذشت آن سال‌هایی که برنامه‌های ویژه تحویل سال سیما به یک سفره هفت‌سین جمع وجور و تفأل مجری برنامه بر فال حافظ محدود بود. هر چند گه‌گاه مهمانانی هم به برنامه می‌آمدند، ولی برنامه‌های سال‌های اخیر تلویزیون در نوروز و سال تحویل با آنچه پیش‌تر در این ایام روانه آنتن می‌شد، تفاوت فاحش دارد. یکی از مجریان قدیمی سیما که از آن زمان خاطرات بسیاری دارد، جلال مقامی است. مدیر دوبلاژ پیشکسوتی که اجرای برنامه دیدنی‌ها و برخی برنامه‌های تحویل سال را بر عهده داشت و همچنان چهره و صدای خوشش در خاطره بسیاری مانده است. او برایمان از برنامه‌های نوروز‌های گذشته، به‌ویژه دهه ۶۰ سیما می‌گوید:

یادش بخیر. برنامه‌های سال تحویل دهه ۶۰ مثل سال‌های اخیر نبود که پر از بخش‌های متفاوت باشد. حتی برنامه، زنده پخش نمی‌شد.

الان برنامه‌های سال تحویل زنده پخش می‌شوند و بینندگان شاهد اتفاقات بانمک پخش زنده هستند. من هم در آن سال‌ها برنامه‌های تلویزیون برای سال تحویل را اجرا می‌کردم، اما زمان سال تحویل کنار خانواده‌ام می‌نشستم و همراه با آن‌ها برنامه را می‌دیدم. به یاد دارم تبریک نوروز را به مردم می‌گفتم و بعد هم آن‌ها را به تماشای برنامه دیدنی‌ها دعوت می‌کردم.

این برنامه ویژه سال تحویل، بخش‌های بانمک‌تر پخش می‌کرد تا مردم با تماشای آن حسابی بخندند.

بار‌ها هم پیش آمده بود که هنگام سال تحویل برای دوبله سریال‌ها و فیلم‌های نوروزی در استودیو‌های دوبله بودیم و دور هم به استقبال سال جدید می‌رفتیم. گرچه سخت بود، ولی تلاش می‌کردیم فیلم‌ها را به موقع دوبله کنیم تا مردم از تماشای آن‌ها در ایام نوروز لذت ببرند. خاطره دیگری هم از ایام نوروز دارم که دلم می‌خواهد برایتان بگویم. به یاد دارم خیلی سال پیش، فیلم هندی سنگام را برای اکران نوروز آماده می‌کردیم.

تلویزیون برای تحویل سال چه برنامه‌هایی دارد؟

در استودیو مشغول کار بودیم و به لحظه تحویل سال نزدیک می‌شدیم. مدیر استودیو به ما گفت طبق قولی که داده باید فیلم به موقع برای اکران برسد، به همین دلیل باید سال تحویل در استودیو باشیم و فیلم را دوبله کنیم. به یاد دارم منوچهر اسماعیلی، زنده‌یاد ژاله کاظمی و بقیه دوستان بودند و آقای اسماعیلی هم با خنده از او خواست، چون کنار خانواده‌هایمان نیستیم، باید سبزی پلو با ماهی، سفره هفت‌سین و کادوهایمان برقرار باشد. مدیر استودیو همین کار را انجام داد و نفری یک سکه هم به ما هدیه داد.

در پایان آرزو می‌کنم سال ۹۹ برای مردم بسیار خوب و پر از اتفاقات شیرین باشد، چون اتفاقات تلخ سال ۹۸ زیاد داشتیم، ضمن این‌که دوبلور‌های شاخصی، چون آقایان بهرام زند، حسین عرفانی، محمد عبادی و... را از دست دادیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خودم

      مزخرفات و مشنگ نامه ها

    • بدون نام

      لااقل به این رشیدپور بگید اون ریشاشو کوتاه کنه ادم حالش از ریختش بهم نخوره شب عیدی والا

    • بدون نام

      من که پای اینترنت برنامه تحویل سال دهه های پیش را نگاه می کنم

    • احمد حمیدی

      مجری شبکه قرآن هم نجم السادات شریعتی هست. مبلغ اجرای او ۷۵ میلیون شنیده شده است، منبع : موثق

    • بدون نام

      ویژه برنامه‌های که درنظر گرفته بودن واقعا ضعیف بودن واقعا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج