۹۷۳۱۹۰
۱۳ نظر
۵۰۱۰
۱۳ نظر
۵۰۱۰
پ

چهره‌های ورزشی خبرساز سال ۹۸

دنیای ورزش، همیشه یکی از پرحاشیه‌ترین و خبرساز‌ترین حوزه‌ها بوده‌است. سال ۹۸ با فراز و نشیب‌هایش به حاشیه‌های این حوزه دامن زد. حال در این روز‌های پایانی سال، قصد داریم چهره‌های ورزشی خبرساز سال ۹۸ را باهم بررسی کنیم.

روزنامه سازندگی: دنیای ورزش، همیشه یکی از پرحاشیه‌ترین و خبرساز‌ترین حوزه‌ها بوده‌است. سال ۹۸ با فراز و نشیب‌هایش به حاشیه‌های این حوزه دامن زد. حال در این روز‌های پایانی سال، قصد داریم چهره‌های ورزشی خبرساز سال ۹۸ را باهم بررسی کنیم.

۱. عادل فردوسی‌پور ؛ نمایش قدرت

چهره‌های ورزشی خبرساز سال ۹۸

روز دوشنبه ۲۷ اسفند سال گذشته بود که خبر رسید برنامه ۹۰ قرار نیست دیگر پخش شود. این تصمیمی جنجالی و عجیب بود که توسط علی فروغی مدیر جوان و پرحاشیه شبکه سه گرفته شد. حذف برنامه ۹۰ از کنداکتور آن روز شبکه سه در حالی رخ داد که عادل فردوسی‌پور تهیه‌کننده و مجری به همراه سایر همکارانش آیتم‌های آن شبِ برنامه ۹۰ را آماده کرده بودند. اما آن شب ۹۰ پخش نشد و تا همین امروز هم خبری از پخش مجدد این برنامه نشده است. مدیران شبکه سه مدعی شدند قرار است این برنامه به شکل جدیدی تولید و پخش شود.

این اتفاق هم‌زمان با آغاز لیگ نوزدهم رخ داد و برنامه "فوتبال برتر" با اجرای محمدحسین میثاقی" جایگزین برنامه ۹۰ شد، اما استقبال از این برنامه اصلاً خوب نبود. تا اینکه در اواخر آذرماه خبر رسید عادل فردوسی‌پور قصد دارد یک ویژه‌برنامه برای الکلاسیکوی اسپانیا تهیه و از طریق تلویزیون‌های اینترنتی پخش کند. خبری که به شدت مورد استقبال علاقمندان این مجری و دوستداران فوتبال قرار گرفت.

"کلاسیکو" تولید و ساعت ۲۲:۰۰ روز یکشنبه ۲۴ آذر از طریق سایت‌ها و اپلیکیشن‌های فیلیمو، نماوا و کافه‌بازار پخش شد. استقبال بی‌نظیر علاقمندان از این برنامه باعث شد برای دقایقی همه این سایت‌ها از کار بیفتد، اما مشکل حل شد و کلاسیکو رکورد بازدید را شکست! با گذشت ۲۴ ساعت از پخش یک میلیون و ۸۲۰ هزار کاربر این برنامه را تماشا کردند و عادل با این برنامه یک بار دیگر قدرت و محبوبیتش را به نمایش گذاشت.

۲. دراگان اسکوچیچ ؛ گزینه اضطراری

چهره‌های ورزشی خبرساز سال ۹۸

چند سالی بود که دراگان اسکوچیچ در تیم‌های مختلف ایران مشغول مربیگری بود. در اغلب تیم‌هایش هم نتایج خوبی گرفته بود. عملکردش آن‌قدر رضایت‌بخش بود که چند باری هم کاندید حضور در استقلال و پرسپولیس شد. او حتی نفت آبادان بدقلق و چغر را هم تبدیل به تیم قدرتمندی کرده بود.

در این مدت کسی از او خاطره یا ذهنیت بدی نداشت. اما رسیدنش به نیمکت تیم ملی ایران باعث شد یک جبهه قدرتمند مخالف بر ضد او تشکیل شود. اتهامات مختلف و متعددی به اسکوچیچ زده شد که همه‌شان از سوی مربیان ایرانی و برخی رسانه‌های داخلی بود، اما هیچ‌کدام به اثبات نرسید. گناه اسکوچیچ این بود که فدراسیون بعد از ناکامی در آوردن امیر قلعه‌نویی به تیم ملی، به او پیشنهاد هدایت تیم ملی را داد. اسکوچیچ هم با کمال میل این پیشنهاد را پذیرفت.

۳. مهدی قائدی ؛ ازدواج موفق!

چهره‌های ورزشی خبرساز سال ۹۸

اگر عکس‌ها، مصاحبه‌ها و اخبار مربوط به مهدی قائدی در دو لیگ هجدهم و نوزدهم را به یک نفر که این بازیکن و فوتبال ایران را نمی‌شناسد نشان بدهید محال است باور کند هر دوی این نفرات در واقع یک نفر هستند. نیمار ایرانی در اولین فصل حضورش در استقلال فصل پرحاشیه و جنجالی را پشت سر گذاشت.

یک تصادف منجر به مرگ هم در کارنامه‌اش ثبت کرد، پایش به دادگاه باز و مجبور به پرداخت دیه شد، اما خانواده مهدی با یک تصمیم درست و به‌موقع جلوی روند نادرست زندگی این استعداد فوتبال ایران را گرفتند. قائدی قبل از شروع لیگ نوزدهم ازدواج کرد. او با این کار، همه تمرکزش را روی همسر و فوتبالش گذاشت. نتیجه این شد که او حالا بهترین و مؤثرترین بازیکن لیگ نوزدهم است. او با ۹ گل و ۶ پاس گل بهترین عملکرد را داشته است.

۴. آنتونی استوکس ؛ جنجال سرخود!

چهره‌های ورزشی خبرساز سال ۹۸

بعد از اینکه آنتونی استوکس با هزار جور ترفند و انواع و اقسام خرابکاری، مسئولان تراکتور را مجاب کرد که او را رها کنند، هیچ‌کس فکر نمی‌کرد پای این بازیکن دوباره به ایران باز شود، اما ضعف خط حمله پرسپولیس، مدیران این باشگاه را ناچار کرد دنبال مهاجم خارجی بیفتند. آن‌ها در جستجوهای‌شان به استوکس رسیدند و از آنجا که او توانایی‌های فنی‌اش را قبلاً در تراکتور ثابت کرده بود، گزینه مناسبی به نظر می‌رسید.

البته نکته نگران‌کننده این بود که استوکس در حاشیه زندگی‌اش توانایی‌های دیگری هم داشت که آن‌ها را هم به اثبات رسانده بود و این می‌توانست برای پرسپولیس دردسرساز شود. استوکس بالاخره به پرسپولیس پیوست و حتی در دربی، پرسپولیس را از باخت نجات داد، اما ذات بی‌نظم و سرکشش اجازه نداد در پرسپولیس بماند. او حالا به بهانه ترس از ویروس کرونا قصد بازگشت به ایران را ندارد.

۵. علیرضا بیرانوند ؛ در سرازیری

چهره‌های ورزشی خبرساز سال ۹۸

علیرضا بیرانوند و بوژیدیار رادوشویچ تقریباً هم‌زمان با هم به پرسپولیس پیوستند. از همان ابتدا قرار بود بیرانوند دروازه‌بان اول تیم باشد. گاهی که بیرانوند مصدوم یا محروم بود رادو در دروازه پرسپولیس قرار می‌گرفت. با نمایش‌های خوب بیرانوند چنین تصمیمی منطقی هم بود. اما بیرو در لیگ نوزدهم افت کرده و دیگر از آن واکنش‌های کم‌نظیر و نجات‌بخش خبری نیست.

در اواخر نیم‌فصل که بیرو به خاطر اتفاقات مراسم مرد سال آسیا روحیه خوبی هم نداشت، کالدرون تصمیم گرفته به او استراحت بدهد. درخشش غیرمنتظره رادو کار را برای بازگشت بیرو به ترکیب اصلی سخت کرد، اما کالدرون رفت و یحیی گل‌محمدی دوباره به بیرانوند اعتماد کرد. با این وجود به وضوح مشخص است که او در اوج نیست و احتمال دارد دوباره جایش را به رادو بدهد. البته او به تیم رویال آنتورپ بلژیک پیوسته و در پایان فصل خواهد رفت.

۶. یحیی گل‌محمدی ؛ در فکر جبران

چهره‌های ورزشی خبرساز سال ۹۸

بعد از پایان کار گابریل کالدرون در پرسپولیس، هواداران این تیم فقط یک گزینه را برای حضور روی نیمکت پرسپولیس متصور بودند و این گزینه کسی نبود جز یحیی گل‌محمدی. پرسپولیس هر طور که بود رضایت باشگاه شهر خودرو را جلب کرد؛ رضایتی که البته ظاهراً از ته دل نبود! در هر صورت یحیی برای بار دوم سرمربی پرسپولیس شد، با این انگیزه که بتواند ناکامی دوره اول حضورش در پرسپولیس را جبران کند.

او فعلاً توانسته پرسپولیس را در صدر جدول نگه دارد. شکست دادن تراکتور و فرار از شکست در دربی نتایج خوبی برای او و پرسپولیس بودند، اما چیزی که در ارزیابی عملکرد او در پرسپولیس مؤثر است، لیگ قهرمانان آسیا است که با شروع خوبی همراه نبوده. کمترین انتظار از یحیی این است که اگر پرسپولیس را در آسیا به موفقیت بزرگی نمی‌رساند لااقل قهرمانی لیگ برتر را تکرار کند.

۷. فرهاد مجیدی ؛ وارث استراماچونی

چهره‌های ورزشی خبرساز سال ۹۸

همزمان با حضور یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس، فرهاد مجیدی هم روی نیمکت سرمربیگری استقلال نشست. البته وضعیت او با وضعیت یحیی تفاوت داشت. هر چقدر طرفداران پرسپولیس مشتاق حضور یحیی در تیم‌شان بودند، هواداران استقلال میل زیادی به آمدن مجیدی نداشتند. البته بیشتر این مخالفت‌ها از روی ناراحتی رفتن استراماچونی بود. هواداران استقلال به شدت به این مربی علاقمند شده بودند، آن‌قدر که حتی راضی به آمدن یکی از محبوب‌ترین بازیکنان تاریخ استقلال به‌جای این مربی نبودند.

اما استقلال هم گزینه دیگری نداشت و سرانجام فرهاد به وصال عشق رسید. او در شروع توانست استقلال را از دو مسابقه سخت پلی‌آف عبور بدهد و به لیگ قهرمانان برساند، در ادامه هم با وجود مشکلات و مصائب زیاد مثل مصدومیت بازیکنان کلیدی تیم، نتایج بدی نگرفت. الان هواداران استقلال مخالفت‌های اولیه را کنار گذاشته‌اند و از مربی جوان تیم‌شان حمایت می‌کنند.

۸. مسعود سلطانی‌فر ؛ متهم همیشگی

چهره‌های ورزشی خبرساز سال ۹۸

از همان روز‌های اولی که مسعود سلطانی‌فر به عنوان وزیر ورزش و جوانان کشور منصوب شد، سیل اتهامات به سوی او و همکارانش در وزارتخانه سرازیر شد. هواداران استقلال معتقد بودند و هستند که مدیران ارشد این وزارتخانه به پرسپولیس و موفقیت این تیم علاقمند هستند. حتی عده نسبتاً زیادی از هواداران استقلال قهرمانی‌های اخیر پرسپولیس را نتیجه زمینه‌چینی وزارتخانه و فدراسیون فوتبال می‌دانند.

البته که پرسپولیسی‌ها هم دلایلی برای رد این اتهامات دارند که مهم‌ترینش کوتاهی مدیر منتصب وزارت ورزش در پرسپولیس در حفظ برانکو ایوانکوویچ است. سلطانی‌فر البته خودش هم همیشه این اتهام را رد کرده است، اما عملکرد مدیرانی که او برای باشگاه استقلال انتخاب می‌کند، استقلالی‌ها را بیشتر به سوءظن می‌رساند. وزیر ورزش در سال گذشته روز‌های سختی را گذراند. مشکلات قرارداد مربیان خارجی و البته مهاجرت گسترده ورزشکاران ایرانی او را به شدت تحت فشار قرار داده است.

۹. ایگور کولاکوویچ ؛ هیس لطفاً!

چهره‌های ورزشی خبرساز سال ۹۸

تیم ملی والیبال ایران در یک برهه کوتاه درگیر چند تورنمنت مختلف بود و ایگور کولاکوویچ مربی صربستانی تیم ملی فشار زیادی روی خودش و تیم ملی حس می‌کرد. گذشته از این، او منتقدان قدرتمندی هم داشت که عموماً در تلویزیون و رادیو تریبون دارند و از هر فرصتی برای انتقاد از این مربی استفاده می‌کنند.

اولین تورنمنت سنگین امسال لیگ ملت‌های والیبال بود. ایران در مرحله اول نمایش خوبی داشت و در بین شانزده تیم، دوم شد، اما در مرحله نهایی با دو باخت از رسیدن به نیمه‌نهایی و فینال بازماند و در نهایت پنجم شد. کولاکوویچ سپس در مسابقات قهرمانی آسیا که در تهران برگزار شد با شکست دادن استرالیا، والیبال ایران را به مقام قهرمانی رساند، اما اوج کار او رساندن تیم ملی به المپیک ۲۰۲۰ توکیو بود. در مسابقات انتخابی در چین، تیم ملی موفق شد چین را شکست داده و المپیکی شود. ناگفته نماند که تعویق بازی‌های المپیک به سال اینده، به حضور کولاکوویچ در والیبال ما پایان داد.

۱۰. مهران شاهین‌طبع ؛ معجزه سبد

چهره‌های ورزشی خبرساز سال ۹۸

رسیدن تیم ملی بسکتبال ایران به المپیک از طریق جام جهانی بسکتبال اتفاق بسیار بزرگ و مهمی بود، به خصوص با نتایجی که تیم ملی در بازی‌های ابتدایی مرحله گروهی گرفته بود. مسابقات جام جهانی در چین برگزار می‌شد و بهترین تیم آسیا در رده‌بندی نهایی، سهمیه حضور در المپیک را دریافت می‌کرد.

ایران با اسپانیا، پورتوریکو و تونس همگروه بود. تصور این بود که شاگردان مهران شاهین‌طبع می‌توانند با شکست دادن پورتوریکو و تونس به عنوان تیم دوم گروه صعود کنند، اما ایران در آخرین ثانیه‌های بازی مقابل پورتوریکو، برد را با شکست عوض کرد و در نهایت به گروه‌بندی بازنده‌ها رفت. در گروه بازنده‌ها ایران موفق شد آنگولا و فیلیپین را شکست دهد و با این نتیجه تیم بیست و سوم جام جهانی شود؛ رتبه‌ای که به معنی کسب سهمیه المپیک بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      بسکتبال

    • محمد رضا

      قشنگ معلومه یه استقلالی این مطالب رو نوشته .این تراوشات یک ذهن بیمار است که مجیدی که با اون همه بازیکن ریده خوبه بعد یحیی بده.اصلا اسم قائدی برای چی آورده قائدی ۹۸ کولاک کرد یاترابی

      پاسخ ها

      • مریم

        هی
        هیس لنگی ها حرف نمیزنند

      • عباس

        یعنی چی؟؟؟؟؟
        اصلا چه ربطی داشت؟؟؟؟؟
        نویسنده کجا گفت مجیدی خوب و گل محمدی بد؟؟؟؟؟
        آدم هایی هوچیگری مثل شما ورزش و فوتبال رو خراب کردن

      • پارسا خانی

        کسی از شما نظر نخواست

      • دانیال بیاتی

        دوست عزیز آقای قایدی آقای گل و آقای پاس گل لیگ هستش..زیر پیراهنش هم چیزی نمی زاره (:

      • یک شهروند

        چرا اینقدر مریض ذهنی مهدی فوق ستارست من نمیگم ای اف سی میگه فرهاد هم که حرف نداره تو چی میگی آخه

    • بدون نام

      وزیر ورزش نیست اشتباه گرفتید ایشون وزیر تیم حکومتی بوده و هستند.

    • فرهاد

      راستش اینها دوست ندارن کسی تو مملکت محبوب باشه و طرفدار داشته باشه عادل رو ی بی ریخت از برنامه نود محروم کرد و گلزارو گنده کرد یکی دیگه ی فتوا داد و گلزار رو محروم کرد چون هردوی این عزیزان از همه اینها محبوب تر و طرفداراشون از همه رای دهندگان این دوره مجلس بیشترن

    • آرمین

      معلومه قائدی ذهن مریضتو جمع کن خواهشا

    • meli

      حرف نزن بابا فکر کردی چخبره؟شما از بیکاری میای زر میزنی چون بابا وزیر هواتونو داره:/

    • بدون نام

      چرا هادی چوپان رو ننوشتید

    • محمدرضا

      پرسپولیسی ها حرف نمی‌زنند عملی میکنند .جواب مریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج