۹۷۳۳۰۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

پشت پرده لغو انتخابات دوومیدانی

تصمیمی که وزارت ورزش برای لغو انتخابات فدراسیون دوومیدانی گرفت آغاز راهی بود برای خروج تدریجی برخی کاندیدا‌های مدعی این فدراسیون و معرفی گزینه‌ای جدید برای ریاست.

خبرگزاری مهر: تصمیمی که وزارت ورزش برای لغو انتخابات فدراسیون دوومیدانی گرفت آغاز راهی بود برای خروج تدریجی برخی کاندیداهای مدعی این فدراسیون و معرفی گزینه‌ای جدید برای ریاست.

آخرین حکمی که مسعود سلطانی فر در سال جاری برای ورزش ایران صادر کرد، روز گذشته و به نام مهدی مبینی زده شد. به موجب این حکم مبینی به عنوان سرپرست جدید فدراسیون دوومیدانی جایگزین ایرج عرب شد که ۵ ماه پیش این مسئولیت را در این فدراسیون عهده دار شده بود.

این جابه جایی سرپرستی در شرایطی انجام شد که هفته گذشته انتخابات فدراسیون دوومیدانی با وجود حرف و حدیث های زیادی که در مورد آن وجود داشت و کرونا هم بهانه‌ای برای دامن زدن به آنها و تشدیدشان شده بود، برگزار شد و با نتیجه ای تقریباً غیرقابل پیش بینی به پایان رسید چرا که در حضور مجید کیهانیِ مدعی، رای حداکثری اعضای نصف و نیمه مجمع به نام افشین داوری به صندوق انداخته شد.

اینگونه، حواشی مجمع انتخاباتی فدراسیون دوومیدانی که از ماه های پیش آغاز شده بود وارد فاز جدیدی شد طوریکه در نهایت لغو انتخابات توسط وزارت ورزش را به همراه داشت. تصمیمی که به نظر می رسد در راستای کلید زدن یک پروژه جدید برای ریاست دوومیدانی اتخاذ شده است.

ابطال انتخابات و کلید خوردن حذف دو مدعی

از جمله افراد معترض به انتخابات هفته گذشته فدراسیون دوومیدانی و نتیجه آن مجید کیهانی رئیس پیشین این فدراسیون بود که حتی اعتراض خود را به صورت مستند به سازمان بازرسی کل کشور هم ارائه داد. شاید این اعتراض و پیگیری انجام شده برای آن بی تاثیر در لغو انتخابات نبوده اما این مسئله می تواند به معنای حضور قطعی و موفق کیهانی در انتخابات بعدی باشد؟

کیهانی که چهار سال ریاست فدراسیون را برعهده داشت با وجود جذب اسپانسر و درآمدزایی برای فدراسیون با مشکلات دیگری مواجه شده است که همین امر انتقادات زیادی را به عملکردش وارد کرده است.

در مورد رئیس پیشین فدراسیون دوومیدانی خبرنگار کسب اطلاع کرد که پیش از حضور در انتخابات از سوی سازمان بازرسی ایراداتی به عملکرد مالی وی مطرح شده و در این زمینه نامه ای به وزارت ورزش هم ارسال شده تا مانع از حضور وی در انتخابات شوند اما ظاهراً یکی از مدیران وزارت زمینه حضور بدون مشکل وی در این انتخابات را فراهم کرده است.

همین مشکل ابزاری خواهد بود که از حضور وی در انتخابات پیش روی فدراسیون دوومیدانی جلوگیری شود.

از سوی دیگر افشین داوری نیز که با رای حداکثری از مجمع توانست به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شود، با ابطال انتخابات باید منتظر روزهای آینده بماند. در مورد او هم گفته می شود پس از لغو انتخابات برخی روسای هیات ها گزارشی را به وزارت ورزش داده اند که سلامت انتخابات را زیر سوال برده است. به همین خاطر داوری هم از دید وزارت ورزش شانسی برای حضور در انتخابات پیش رو نخواهد داشت.

در این مورد گفته می شود داوری به برخی از اهالی دوومیدانی وعده های گرفتن پست و مقام داده و حتی به یکی از قهرمانان این رشته وعده داده بود که بعد از المپیک وی را به عنوان یکی از مسئولان فدراسیون انتخاب خواهد کرد.

گزینه جدید برای ریاست فدراسیون دوومیدانی

با روندی که در مورد انتخابات فدراسیون دوومیدانی طی شده و اینکه وزارت ورزش بعد از اصرار بر برگزاری انتخابات، خود تصمیم به ابطال نتیجه آن گرفت به نظر می رسد به نوعی پروژه ای برای معرفی گزینه جدید ریاست در این فدراسیون کلید خورده باشد؛ گزینه ای غیر از رئیس پیشین که در مورد صلاحیتش ابهاماتی شکل گرفته یا مدیر فعلی وزارت ورزش که ظاهراً مسعود سلطانی فر هم رضایت زیادی از او ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج