جاباما
۹۷۳۵۱۵
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

نگاهی به پرسپولیس در سال ۹۸

تیم فوتبال پرسپولیس در سال ۹۸ با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم کرد، اما هواداران برای سال جدید به این تیم امیدواری زیادی دارند.

خبرگزاری میزان: سالی که گذشت طبق معمول با فرازونشیب زیادی برای فوتبال ایران همراه بود. یکی از تیم‌های لیگ برتری که فرازونشیب هم کم نداشت، تیم پرسپولیس بود. در ادامه قصد داریم نگاهی کلی به وضعیت پرسپولیس در سال ۹۸ بیندازیم.

وضعیت نتیجه‌گیری پرسپولیس

با شروع سال ۹۸ پرسپولیس برانکو که همه حریفان را یکی پس از دیگری پشت سر می‌گذاشت، کماکان به این روند ادامه داد و در اولین بازی سال جدید خود در چارچوب هفته بیست‌وسوم لیگ برتر با نتیجه یک بر صفر از سد استقلال گذشت. از طرفی پرسپولیس توانست علاوه بر این برد، ۴ تساوی و ۳ برد دیگر هم به دست بیاورد و در نهایت برای سومین بار پیاپی قهرمان لیگ برتر شود.

پس از جدایی برانکو با پایان لیگ، مسئولان باشگاه پرسپولیس سراغ انتخاب سرمربی جدید رفتند و با کش‌وقوس‌های فراوان در نهایت گابریل کالدرون آرژانتینی را به عنوان سرمربی انتخاب کردند. اگرچه کالدرون خیلی کارش را پُرقدرت شروع نکرد، اما توانست با برد‌های اقتصادی تیمش را به صدر جدول برساند و قهرمان نیم‌فصل اول لیگ نوزدهم کند.

بعد از این قهرمانی، کالدرون هم پس از چند ماه حضور در این تیم از پرسپولیس جدا شد تا هدایت پرسپولیس به یحیی گل‌محمدی سپرده شود. یحیی که از هفته هفدهم سرمربی پرسپولیس شد تا پایان هفته بیست‌ویکم لیگ برتر که در سال ۹۸ برگزار شد، آمار ۴ برد و یک تساوی را در کارنامه خود به ثبت رسانده است. گل‌محمدی همچنین در لیگ قهرمانان آسیا هم با پرسپولیس یک شکست و یک مساوی به دست آورد تا سال ۹۸ اینگونه برای پرسولیس به پایان برسد.

حواشی سال

بدون شک مهم‌ترین حاشیه سال سرخپوشان، جدایی برانکو ایوانکوویچ از پرسپولیس بود. ماجرایی که یکی، دو ماهی نقل محافل ورزشی بود و هواداران پرسپولیس را هم حسابی عصبانی کرده بود. حاشیه دیگری که پس از ماجرای برانکو رخ داد، تغییرات مدیریتی در باشگاه پرسپولیس بود که محمدحسن انصاری‌فرد جانشین ایرج عرب شد. هرچند که در ۱۰ روز پایانی سال، انصاری‌فرد هم از سمت خود استعفا داد تا مهدی رسول‌پناه سرپرست باشگاه شود.

حاشیه دیگر پرسپولیس، اما که در یک ماه آخر سال ۹۸ گریبان این تیم را گرفت رفتن استوکس از ایران بود. این مهاجم ایرلندی که به دلیل حواشی زیادش در تراکتور و یکی، دو سال اخیر به شدت معروف شده بدون اجازه از کادرفنی در تمرینات و بازی‌های این تیم غیبت کرده و به نظر می‌رسد یکی از چالش‌های پرسپولیسی‌ها در سال جدید تعیین تکلیف نهایی استوکس خواهد بود.

ستاره سال

پرسپولیس در سال ۹۸ چند ستاره داشت. اولی برانکو ایوانکوویچ بود که توانست این تیم را برای سومین بار متوالی قهرمان لیگ برتر کند رکوردی به نام خود ثبت کند. دومین ستاره مهدی ترابی بود، وینگر ملی‌پوش تیم پرسپولیس که توانست در سال ۹۸ هم به درخشش خود مثل سال‌های اخیر ادامه دهد. کنار او، علیرضا بیرانوند که ستاره شد و حتی جزو ۳ کاندیدای نهایی مرد سال فوتبال آسیا قرار گرفت. اگرچه همه اعضای تیم پرسپولیس در موفقیت‌های این تیم نقش داشته‌اند، اما شاید در سال ۹۸ بیرانوند، ترابی، شجاع خلیل‌زاده، احمد نوراللهی و برانکو بیشتر از بقیه به چشم آمدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ارش

      احسنت به شما سرداران سرخ دل پرسپولیس،و عشق است عشق

    • بدون نام

      خوب بود ولی ای کاش از وزارت ورزش وچوب لای چرخ گذاشتن تیمهای پرطرفدار میکردید نصف این رفت وامدها و اتفاقات بخاطر عدم مدیریت ورزشی وفوتبال هست !طرف مسیول ورزش هست یه سئوال فنی ورزشی تونست جواب بده حرفمو پس میگیرم .مقصر رفتن برانکو فدراسیون و مسئولین ورزشی هستند که نتونستن حفظ کنن این مربی موفق ومحبوب را

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج