۹۷۳۷۳۰
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

پیام دبیر کل سازمان ملل به مناسبت نوروز

دبیرکل سازمان ملل متحد در پاسخ به نامه سفیر ایران، گفت: امسال نوروز برای بسیاری با اندوه و اضطراب کووید-۱۹ همراه شده است اما امیدوارم این روز، وقفه‌ای خجسته برای آرامش فراهم سازد.

ایرنا: دبیرکل سازمان ملل متحد در پاسخ به نامه سفیر ایران، گفت: امسال نوروز برای بسیاری با اندوه و اضطراب کووید-۱۹ همراه شده است اما امیدوارم این روز، وقفه‌ای خجسته برای آرامش فراهم سازد.

آنتونیو گوترش روز پنجشنبه در پیامی به مناسبت سال جدید شمسی، افزود: نوروز را همه ساله به عنوان آغازی جدید به شمار آورده و تجدید حیات طبیعت و نخستین روز بهار را جشن می‌گیریم.

پیام دبیر کل سازمان ملل به مناسبت نوروز

وی ادامه داد: امسال، نوروز برای بسیاری با اندوه و اضطراب همراه شده و ویروس کرونا بر سرتاسر جهان از جمله مناطقی که این مراسم باستانی را گرامی می‌دارند، سایه افکنده است.

دبیرکل سازمان ملل متحد اضافه کرد: من مراتب تسلیت عمیق خود را به کسانی که عزیزان خود را از دست داده‌اند اعلام می دارم و بهترین آرزوهایم را به همه‌ی آنهایی که مبتلا هستند تقدیم می‌کنم.

گوترش تأکید کرد: امیدوارم مراسم نوروز، وقفه‌ای خجسته برای آرامش و زمانی برای دیدار با نزدیکان، لذت بردن از زیبایی تغییر فصل‌ها و یادآوری و گرامی‌داشت میراث بشری مشترکمان فراهم آورد.

وی با بیان اینکه «نوروز، آغازی مجدد است»، اظهار کرد: همانگونه که شما فرارسیدن آن را با افروختن آتش، پختن غذاهای مخصوص، رویش سبزه و سایر آیین‌ها گرامی می‌دارید، امیدوارم به حس مشترک دوستی و هماهنگی با طبیعت دست یابید. برایتان نوروزی توأم با شادی، تندرستی، آرامش و بهروزی آرزومندم.

هر سال نمایندگی‌های ۱۲ کشور حوزه نوروز، برنامه‌ای ویژه تدارک می‌دیدند که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونای جدید، تعطیل شد.

مجید تخت روانچی نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران به نیابت از این ۱۲ کشور، در نامه‌ای به دبیرکل، لغو این برنامه را اطلاع رسانی کرده و خواستار ارسال پیام شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج