جاباما
۹۷۳۹۷۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

آیا کرونا از طریق شیردهی مادر منتقل می‌‌شود؟

یک متخصص زنان و زایمان با توضیح نکاتی برای شیردهی ایمن مادران مبتلا به کرونا، به این سؤال پاسخ داد که آیا ویروس کرونا از طریق شیردهی مادر منتقل می‌‌شود؟

خبرگزاری تسنیم: دکتر ساغر صالح‌‌پور در گفتگویی با بیان اینکه هنوز شواهد علمی مبنی بر انتقال کروناویروس از طریق شیر مادر وجود ندارد، اظها ر کرد: انتقال کرونا از طریق شیردهی هنوز ثابت نشده است اما این ویروس از طریق تماس پوستی مادر با کودک و ترشحات حلق و گلوی او به کودک منتقل می‌‌شود.

این فوق تخصص نازایی افزود: مادران شیرده مبتلا به کرونا می‌‌توانند با رعایت اصول بهداشتی مانند استفاده از ماسک و دستکش و شستن مداوم دست‌‌ها به کودک خود شیر بدهند اما در مواقع دیگر کودک باید از مادر دور باشد و اگر این تدابیر بهداشتی رعایت شود، نیازی به شیر خشک نخواهد بود.

صالح‌‌پور در پاسخ به این سؤال که "آیا مادران مبتلا به کرونا برای کاهش تماس پوستی می‌‌توانند شیر خود را بدوشند و در مواقع نیاز به کودک بدهند؟" تصریح کرد: بله؛ مادرانی که مبتلا به بیماری کرونا هستند، می‌‌توانند دست‌‌های خود را به‌‌خوبی با آب و صابون بشویند، ماسک بزنند و وسایلی که شیر خود را با آن می‌‌دوشند را به خوبی شستشو دهند و با دستکش تمیز شیر خود را بدوشند.

این متخصص زنان و زایمان با تأکید بر ضرورت در خانه ماندن همه افراد به خصوص زنان باردار خاطرنشان کرد: اگرچه سیستم ایمنی مادران باردار کمی ضعیف‌‌تر است اما مطالعاتی که در چین انجام شده نشان داده است که میزان مرگ‌‌ومیر در این افراد، خیلی بیشتر از سایر افراد مبتلا به کووید۱۹ نبوده است؛ مادران باردار باید از حضور در تجمعات، مکان‌‌های شلوغ و پرازدحام خودداری کنند و در خانه بمانند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج