۹۷۳۹۹۲
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

توصیف سال سخت ایرانیان از زبان رهبری

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب در نخستین ساعات آغاز سال جدید، مروری بر رویدادهای سال پرتلاطم گذشته و نامگذاری سال پیش رو با عنوان «جهش تولید» بود تا از رهگذر این دستورالعمل ضمن بهره گیری از فرصت‌های موجود در کشور، اثرات این جهش تولید در زندگی مردم محسوس شود.

خبرگزاری ایرنا : پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب در نخستین ساعات آغاز سال جدید، مروری بر رویدادهای سال پرتلاطم گذشته و نامگذاری سال پیش رو با عنوان «جهش تولید» بود تا از رهگذر این دستورالعمل ضمن بهره گیری از فرصت‌های موجود در کشور، اثرات این جهش تولید در زندگی مردم محسوس شود.

سال ۱۳۹۹ هم به سیاق سال‌های گذشته با سخنرانی و نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب آغاز شد. رهبری در پیام نوروزی خود در کنار بر شمردن رویدادهای تلخ سال ۹۸ به واکنش مردم صبور ایران به این رویدادها هم پرداخته و آن را سربلندی ایرانیان در برابر سختی‌های سال گذشته توصیف کردند. ایشان تلخ‌ترین حادثه سال گذشته را ترور شهید قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس به دست نیروهای آمریکا دانستند.

بخش دیگری از سخنان رهبر انقلاب هم درباره آینده کشور و ضرورت تلاش چندبرابری برای بهتر شدن زندگی مردم بود. نامگذاری سال جدید به نام «جهش در تولید» بار دیگر از اهمیت اقتصاد و معیشت مردم در دیدگاه رهبری حکایت کرد و ایشان از ارگان‌ها و مسئولان تا جوانان خوش فکر و مبتکر خواستند در این مسیر ده برابر گذشته تلاش کنند.

توصیف سال سخت ایرانیان از زبان رهبری

سیل و آسیب‌های آن، زلزله و تحریم‌ها، شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، شهادت شماری از مردم کرمان در مراسم تشییع پیکر شهدای مقاومت، سقوط هواپیمای مسافربری و در نهایت کرونا و قربانیان آن، مهم‌ترین حوادث تلخی سال ۹۸ بود که رهبر انقلاب در پیام نوروزی خود به آن‌ها اشاره کردند.

حوادثی که هر یک داغی بر دل ایرانیان نهاد و لحظات سختی را برای آن آنان‌ها رقم زد. بارش های سیل‌آسای فروردین ماه گذشته، سیل‌های فاجعه باری در کشور به وجود آورد. بسیاری از استان‌ها، شهرها و روستاها درگیر این بلا شدند و بسیاری از هموطنان جان خود را از دست دادند یا خسارت‌های مادی زیادی متحمل شدند.

«دونالد ترامپ» در تمام ماه‌های سال گذشته با انواع بهانه‌ها، تحریم‌های خود علیه ایران را لحظه به لحظه شدیدتر کرد و زندگی و معیشت مردم هم روز به روز دشوارتر شد. دشمنی بی‌پایان کاخ سفید با مردم ایران در بامداد ۱۳ دی ماه در اقدامی تروریستی فرمانده ارشد ایران سپهبد قاسم سلیمانی را از ایران گرفت.

تلخی این حادثه با سقوط هواپیمای مسافربری خط هوایی اوکراین با خطای انسانی در شلیک موشک بود. در این حادثه همه ۱۷۶ مسافر هواپیما که بسیاری از آن‌ها جوانان نخبه ایرانی بودند، کشته شدند. رویداد تلخ آخر هم شیوع ویروس کرونا در کشور بود که تا آخرین روز سال گذشته، ۱۲۸۴ نفر از ایرانیان از جمله بسیاری از کادر درمانی و بهداشتی ایران را به کام مرگ کشاند و ایرانیان سال نو را با دغدغه حضور و شیوع این ویروس آغاز کردند.

سربلندی‌های یک سال پرتلاطم

رهبر انقلاب در بخش دیگری از سخنان نوروزی خود و پس از برشمردن تلاطم‌های سال گذشته به نحوه مواجهه مردم ایران با این سختی پرداختند.

ایشان، روانه شدن سیل مردم مؤمن و با همت برای کمک به مناطق آسیب‌دیده در قضیه سیل اول سال را از جمله زیبایی‌های سال ۹۸ برشمردند و افزودند: «هیجان عمومی و حضور ده‌ها میلیونی مردم در حادثه شهادت بزرگ شهید سلیمانی و خلق اجتماعات شکوهمند در تهران، قم، اهواز، اصفهان، مشهد و کرمان که در دنیا و در تاریخ کشورمان بی‌نظیر بود، جلوه دیگری از سربلندی مردم و مایه آبروی کشور و عزت ملت بود.»

رهبر انقلاب اسلامی با برشمردن مصادیقی از همکاری و تعاون اجتماعی مردم در این روزها مانند تولید و توزیع اقلام بهداشتی، ضدعفونی کردن معابر، کمک به افراد سالمند، بخشودگی اجاره‌ها و به تاخیر انداختن دریافت مطالبات، افزودند: «ملت ایران زیبایی‌ها و فضائل خود را در خلال حوادث سخت نشان داد و من قلباً و صمیمانه از همه این فعالیت‌ها و افراد تشکر می‌کنم و مژده می‌دهم که پاداش الهی در انتظار آنها است.» واقعیت ایران سال ۹۸ تلاطم‌های بسیار در کنار سربلندی‌های بسیار بود. در هیچ یک از این رویدادهای تلخ مردم یکدیگر و حتی مسئولان را تنها نگذاشتند و این برگ برنده همه برهه‌های سخت ایرانیان بود.

جهش تولید نیاز کشور و مردم

بخش دوم سخنان رهبر انقلاب درباره آینده و سال پیش رو بود. ایشان در این بخش ضمن برشمردن برخی نشانه‌های جریان داشتن کار و تلاش در بخش‌های مختلف کشور از جمله در بخش‌های علمی، تحقیقی، اجتماعی، دولتی و قضایی تاکید کردند: «باید با کار ده برابری، تولید به جایی برسد که در زندگی مردم اثر بگذارد. مسائل اقتصادی کشور متعدد است از جمله «اصلاحات بانکی، گمرکی و مالیاتی» و «بهبود فضای کسب‌وکار» اما نقش تولید بی‌همتا است و با راه افتادن تولید و استفاده از بازار فروش ۸۰ میلیونی در داخل و ضمناً ارتباط با فروش و بازارهای خارجی، مشکلات اقتصادی قطعاً پایان می‌یابد و تحریم‌ها به نفع کشور تمام خواهد شد.»

ایشان درباره نیاز قطعی کشور به تولید، سال ۹۹ را سال «جهش تولید» نامگذاری کرده و خطاب به دست‌اندرکاران تاکید کردند: «جوری عمل کنید که با جهش تولید، تغییری محسوس در زندگی مردم به‌وجود آید.» رهبر معظم انقلاب اسلامی جهش تولید را نیازمند برنامه ریزی دقیق دانستند و از سازمان برنامه، قوه قضائیه، مجلس، مراکز تحقیقاتی و در نهایت جوانان خوش فکر و مبتکر خواستند در این زمینه شرکت فعال داشته باشند.

رهبری در سخنان نوروزی خود تحریم‌ها را با تمام سختی‌های آن بسترساز خودکفایی اقتصادی توصیف کردند. این موضوع در بحران کرونا که به تهدیدی برای اقتصاد جهانی تبدیل شده است با برنامه ریزی دقیق و هدفمند بیش از گذشته می‌تواند سبب ساز خودکفایی در داخل شود.

همان گونه که اشاره شد اولویت معیشت و حل مشکلات اقتصادی در نزد مسولان کشور به ویژه رهبر انقلاب سال جدید را هم به این مقوله مرتبط کرد. ظرفیت‌های اقتصادی ایران در سال ۹۹ باید بیش از همیشه به کمک مردم بیاید. واقعیت اقتصادی کشور شرایط دشوار معیشتی را نشان می‌دهد و با توجه به تنوع تحریم‌های خارجی، حداقل فروش نفت و کاهش درآمدهای ارزی، تنها راه باقی مانده تکیه بر توان تولید داخل خواهد بود.

تولیدی که اگر فیتیله آن سال گذشته روشن شد، در سال پیش رو باید شعله ور شده و جهش داشته باشد تا بتواند اثرات مثبت خود را در زندگی مردم نشان دهد. به نظر می‌رسد تاکید رهبر انقلاب برای جدی‌تر شدن تولید در کشور همین احساس اثرات آن در بطن و متن زندگی مردم باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج