جاباما
۹۷۴۲۹۳
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

پمپئو خواستار تشدید تنش با ایران بود

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی امروز شنبه مدعی شده وزیر خارجه این کشور در نشستی در کاخ سفید از تشدید تنش با ایران در بحبوحه شیوع کرونا حمایت کرده است.

خبرگزاری فارس: «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا و «رابرت اوبراین»، مشاور امنیت ملی آمریکا در نشستی در کاخ سفید از تشدید تنش با ایران در بحبوحه شیوع ویروس کرونا حمایت کرده‌اند.

روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته پنجشنبه هفته گذشته قبل از آنکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بابت شیوع ویروس کرونا وضعیت اضطراری اعلام کرد داخل کاخ سفید مباحثه‌ای جدی بین ترامپ و مشاوران ارشد او بر سر موضوعی کاملاً متفاوت در جریان بود: اینکه آیا ایالات متحده باید اقدام نظامی علیه ایران را تشدید کند یا خیر.

یک گروه از جمله مایک پامپئو و «او براین» از این دیدگاه حمایت می‌کردند که بابت حمله راکتی چند روز قبل‌تر به یک پایگاه آمریکا در عراق پاسخی قاطع به ایران داده شود. استدلال این گروه این بود که دادن پاسخی سخت در زمانی که مسئولان در ایران سرگرم مبارزه با ویروس کرونا هستند می‌تواند ایران را مجاب به مذاکره مستقیم با آمریکا کند.

اما «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا و «مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با این مسئله مخالفت کردند.

نیویورک‌تایمز نوشته پنتاگون و نهادهای اطلاعاتی آمریکا شواهد کافی در اختیار نداشتند که حملات انجام‌شده به پایگاه‌های آمریکا به دستور ایران انجام شده و به همین جهت هشدار دادند که انجام حمله‌ای در مقیاس بزرگ می‌تواند آمریکا را وارد جنگی گسترده‌تر با ایران کند.

نیویورک‌تایمز نوشته در نهایت در آن جلسه دیدگاه نظامی‌ها غالب شد و ترامپ دستور حمله به پنج انبار تسلیحات گرو‌های هم‌پیمان ایران در داخل عراق را دارد.

نیویورک‌تایمز نوشته این خبر را بر اساس مصاحبه با بیش از ۲۰ نفر نفر از مقام‌های فعلی و سابق آمریکا، عراق و مقام‌های کشورهای غربی تنظیم کرده است.

مقام‌های آمریکایی به نیویورک‌تایمز گفته‌اند رئیس‌جمهور و برخی از مشاوران ارشد او تمایلی به آغاز جنگ خطرناک با ایران ندارند.

مقام‌های اطلاعاتی آمریکا به نیویورک‌تایمز گفته‌اند شواهد مستقیمی در اختیار ندارند ندارند که نشان دهد ایران دستور حمله ۱۱ مارس به پایگاه التاجی عراق را صادر کرده است. در این حمله دو نظامی آمریکایی و یک نظامی انگلیسی کشته شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      الهی کرونا را بنداز بجان دولتمردان امریکای ظالم جنایتکار ، اینقدر ظلم کنند تا جانشان تمام شوند انشاالله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج