جاباما
۹۷۴۳۴۷
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

بازتاب نامه هنرمندان ایران در رسانه‌های خارجی

نامه هنرمندان ایرانی به هنرمندان جهان که طی چند روز قبل منتشر شد، در رسانه‌های دنیا بازتاب داشته است.

خبرگزاری ایسنا: چند روز پیش ١٥ نفر از چهره‌های سینمایی و فرهنگی، نامه‌ای را تحت عنوان "نامه جمعی از هنرمندان ایرانی به هنرمندان جهان" تنظیم و آن را جهت امضای سایر هنرمندان سینما، موسیقی، تئاتر، تجسمی و معماری خبری کردند.

نامه مذکور به سرعت توسط مترجمان، به زبان‌های انگلیسی، ایتالیایی، فرانسه، ژاپنی و چینی ترجمه و از سه روز پیش با ۲۷۰ امضای درحال افزایش، برای خبرگزاری‌ها، رسانه‌ها و روزنامه‌های مختلف جهان ارسال شد.
بعد از اعلام خبر انتشار این نامه در بولتن خبری «بی‌بی‌سی»، سه روزنامه مهم ایتالیایی به نام‌های «کورریره دلاسرا»، «موندو» و «هافینگتون»، اولین واکنش‌ها را با چاپ این نامه در صفحات اصلی خود نشان دادند و سپس سایت «فستیوال‌های فیلم فرانسه» نیز آن را روی صفحه خود قرار داد.

در متن این نامه، از هنرمندان آگاه و مسئول جهان خواسته شده تا نسبت به تحریم ایران - جهت تهیه و ورود دارو و تجهیزات پزشکی- واکنش نشان دهند.

هنرمندان ایرانی در این نامه نوشته‌اند: «مردم ایران امروز با دو بحران مواجهند، بحران مشترکی به نام "کرونا" که شما می‌شناسید؛ و بحران "تحریم" که کاش هرگز نشناسید.

برای ما هنرمندان ایرانی، اکنون مهم است که بدانیم شما - هنرمندان جهان- در مورد وضعیت بیماران کرونایی، کودکان و سالخوردگان در آستانه ابتلا و کمبودهای خسارت‌بار جامعه پزشکی ایران در این بحران، چه فکر می‌کنید، چه می‌گویید و چه می‌کنید.»

همچنین خبرگزاری‌های «دویچه وله» در آلمان، «تلگراف» در مصر و «اسپوتنیک» در روسیه، نامه هنرمندان ایرانی به هنرمندان جهان را منتشر کرده‌اند.

سه خبرگزاری «مملکت»، «تایم» و «خبرلر» در ترکیه نیز خبر انتشار این نامه را روی سایت خود قرار داده‌اند.
متن نامه و ترجمه‌های آن قبلا روی سایت «خانه سینما» و ایسنا قرار گرفته است و نام ۲۷۰ هنرمند امضاءکننده این نامه نزد این خبرگزاری محفوظ است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه عجب یک بخاری از این به اصطلاح هنرمندان بلند شد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج