جاباما
۹۷۴۴۶۱
۴ نظر
۵۰۳۱
۴ نظر
۵۰۳۱
پ

بلایی که ویروس کرونا بر سر صنعت خودرو می‌آورد!

تقریباً هیچ گوشه‌ای از این دنیای پهناور از شیوع ویروس کرونا در امان نمانده است. نخست‌وزیر بریتانیا می‌گوید همه‌گیری جهانی کووید ۱۹ بدترین بحران بهداشت عمومی طی سالیان گذشته می‌باشد.

برترین‌ها: تقریباً هیچ گوشه‌ای از این دنیای پهناور از شیوع ویروس کرونا در امان نمانده است. نخست‌وزیر بریتانیا می‌گوید همه‌گیری جهانی کووید ۱۹ بدترین بحران بهداشت عمومی طی سالیان گذشته می‌باشد.

بلایی که ویروس کرونا بر سر صنعت خودرو می‌آورد!

سلامتی دوستان، خانواده‌ها و همه انسان‌ها اولین نگرانی و اولویت همه است، اما اقتصاد جهانی را نیز باید در نظر گرفت که زندگی همه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

صنعت خودرو به عنوان یکی از مهم‌ترین صنایع در جهان شاید بیش از همه تحت تأثیر شیوع کرونا قرار گرفته است. برای مثال در ماه فوریه فروش خودرو‌های صفرکیلومتر در چین افت ۷۹ درصدی را ثبت کرد، زیرا خریداران به خاطر جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا در خانه‌ها ماندند و نمایندگی‌ها نیز در‌های خود را بستند.

در این مقاله می‌خواهیم اثرات ویروس کرونا روی صنعت خودرو، از تعطیلی کارخانه‌ها گرفته تا نمایندگی‌ها و لغو نمایشگاه‌ها و رویداد‌های خودرویی را بررسی کنیم. همچنین می‌خواهیم ببینیم خودروسازان چه سرویس‌هایی را برای مبارزه با این ویروس ارائه می‌کنند.

اینجا خبری از توصیه‌های سلامت نیست و برای این کار بهتر است به وب‌سایت وزارت بهداشت مراجعه کنید، اما در کل خواهید توانست دیدی باز از یکی از چالش‌برانگیزترین بحران‌های بهداشتی در قرن اخیر را به دست آورید.

تعطیلی کارخانه‌ها

بلایی که ویروس کرونا بر سر صنعت خودرو می‌آورد!

ایتالیا اولین کشور اروپایی است که بیشترین تأثیر را از این ویروس گرفته و کل این کشور درگیر بیماری کووید ۱۹ شده است؛ بنابراین جای تعجبی ندارد که خودروسازان ایتالیایی اقدامات زیادی را برای کاهش شیوع کرونا در پیش گرفته‌اند. فیات-کرایسلر به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز در ایتالیا تائید نموده بخش اعظم کارخانه‌های خود ایتالیا، صربستان و لهستان را تعطیل می‌کند. کارخانه‌های این شرکت تا ۲۷ مارس تعطیل خواهند بود. دو برند مشهور ایتالیایی یعنی فراری و لامبورگینی نیز سایت‌های خود را بسته‌اند.

گروه پژو-سیتروئن فرانسه نیز اعلام کرده کارخانه‌های تولید سیتروئن، پژو، دی اس، اوپل و واکسهال را در اروپا تعطیل می‌کند. این کارخانه‌ها در بریتانیا، فرانسه، اسپانیا و اسلواکی قرار دارند.

فولکس‌واگن هم به همین منوال از اختلال در زنجیره تأمین قطعات رنج می‌برد و تائید کرده برخی کارخانه‌های خود در اسپانیا، پرتغال، اسلوونی و ایتالیا را تعطیل خواهد کرد.

متحد برای مبارزه با کرونا

بلایی که ویروس کرونا بر سر صنعت خودرو می‌آورد!

فورد کارکنان خود را به دورکاری تشویق می‌کند و کارخانه‌های خود در والنسیا، رومانی و آلمانی را تعطیل می‌کند. این غول خودروسازی آمریکایی با رقبای خود یعنی جنرال موتورز و فیات-کرایسلر و همچنین اتحادیه‌های کارگری همکاری می‌کند تا با شیوع ویروس کرونا مقابله کنند.

نیسان هم تائید کرده کارخانه ساندرلند خود را می‌بندد و واکسهال و اوپل نیز در حال گفتگو با دولت بریتانیا برای تبدیل فضای کارخانه به محل تولید دستگاه‌های تهویه پزشکی موردنیاز بیماران مبتلا به کرونا هستند. تویوتا نیز آمادگی خود برای کمک به این کار را اعلام کرده است.

مایک هاوس مدیر اجرایی انجمن خودروسازان موتوری SMMT می‌گوید: "زنجیره تأمین قطعات خودرویی در جهان شرایط پیچیده‌ای داشته و بسیار یکپارچه است بنابراین هرگونه حادثه‌ای که باعث اختلال در آن شود باعث تعطیلی کارخانه‌ها خواهد شد و این وضعیت بسیار نگران‌کننده است. ما در حال بررسی وضعیت چین هستیم و با خودروسازان همکاری می‌کنیم تا وضعیت پایداری داشته باشند. البته اولویت اصلی همه باید سلامتی عموم مردم و کارکنان باشد. "

رویداد‌های لغو شده

بلایی که ویروس کرونا بر سر صنعت خودرو می‌آورد!

یکی از مهم‌ترین رویداد‌های خودرویی لغو شده به خاطر کرونا نمایشگاه ژنو ۲۰۲۰ می‌باشد؛ اما لغو نمایشگاه ژنو تنها آغاز یک سونامی بود، زیرا پس از آن بود که مسابقاتی همچون گرندپری استرالیا، بحرین و ویتنام نیز لغو شد. فرمول E و بسیاری از مسابقات موتور اسپورت دیگر نیز به تعویق افتاده‌اند.

تأثیر ویروس کرونا روی فروش خودرو

بلایی که ویروس کرونا بر سر صنعت خودرو می‌آورد!

با توجه به تعداد رویداد‌های خودرویی و کارخانه‌های تولید خودروی تحت تأثیر ویروس کرونا، احتمالاً فروش خودرو در جهان نیز کاهش خواهد یافت؛ بنابراین اگرچه آمار فروش ماه فوریه بریتانیا افت ۲.۹ درصدی را نشان می‌دهد، اما این آمار به پیش از شیوع ویروس کرونا مربوط می‌شود و آمار ماه مارس چیز دیگری را خواهد گفت.

انجمن نمایندگی‌های ملی بریتانیا فعلاً پیش‌بینی خود از ضرر نمایندگی‌های خودرویی را منتشر نکرده، اما انجمن صافکاران ملی NBRA و انجمن تعمیرگاه‌های مستقل IGA دستورالعمل‌هایی برای اعضای خود منتشر کرده‌اند.

NBRA گفته بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا شستن متوالی دست‌ها و ماندن در خانه می‌باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انشالله ک نابود بشه

    • بدون نام

      حاضرم نصف مردم ایران بمیرن و خودم فقط این دو شرکت قاتل نابود بشن

    • بدون نام

      خدایا یعنی میزسه اونروزی که سایپا و ایرانخودرو نابود بشن ؟ من شیرینی پخش میکنم بین دوست همسایه و اقوامم

    • saftarmodarsi5372@ gmail.com

      داخل ایران شرکتهای خودرو سازی خودشون کرونا هستن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج