جاباما
۹۷۴۶۳۲
۳ نظر
۵۰۳۶
۳ نظر
۵۰۳۶
پ

چطور از افراد مسن‌تر در برابر کرونا محافظت کنیم؟

ایتالیا و کره جنوبی دو کشوری هستند که با تعداد زیادی از مبتلایان به کرونا روبرو شدند. طبقه‌بندی سنی مبتلایان به کرونا و مقایسه درصد مبتلایان در ایتالیا و کره جنوبی یک تفاوت عمده را نشان می‌دهد.

برترین‌ها: ایتالیا و کره جنوبی دو کشوری هستند که با تعداد زیادی از مبتلایان به کرونا روبرو شدند. طبقه‌بندی سنی مبتلایان به کرونا و مقایسه درصد مبتلایان در ایتالیا و کره جنوبی یک تفاوت عمده را نشان می‌دهد.

تنها ۳ درصد افراد گرفتار کرونا در کره جنوبی بالای ۸۰ سال هستند، در حالیکه بیشتر از ۱۹ درصد مبتلایان در ایتالیا بالای ۸۰ سال سن دارند. این در حالی‌ست که تعداد کل مبتلایان و بافت سنی در دو کشور تقریبا مشابه است. از طرف دیگر آمار مبتلایان بین ۲۰ تا ۲۹ سال با تست مثبت در کره جنوبی ۸ برابر بیشتر از ایتالیاست.

چطور از افراد مسن‌تر در برابر کرونا محافظت کنیم؟

دلیل اصلی این تفاوت دو استراتژی متفاوت برای تست کرونا در ایتالیا و کره جنوبی است. در ایتالیا، تنها افرادی که دارای نشانه‌های بیماری باشند تست می‌شوند، در حالیکه کره جنوبی تقریبا همه افراد را تست می‌کند، حتی اگر نشانه بیماری را نداشته باشند.

پس کره جنوبی توانسته تعداد بیشتری از افراد مبتلا، ولی بدون نشانه بیماری را تشخیص دهد، و همانطور که نمودار آماری نشان میدهد تعداد بسیار زیادی از این نمونه‌ها بین ۲۰ تا ۲۹ سال هستند.

این مقایسه آماری نشان می‌دهد که احتمالا بخش زیادی از جمعیت جوان در حال حاضر مبتلا هستند و ممکن هست هیچ نشانه‌ای نداشته باشند و بهبود یابند. ولی این افراد ناقلان اصلی هستند و بدون اینکه خودشان بدانند به سرعت در حال انتقال ویروس به جوانان دیگر (ناقلان بدون نشانه جدید) و همچنین مسن‌تر‌ها که بیشتر در معرض خطر از دست رفتن جان هستند، می‌باشند.

چطور از افراد مسن‌تر در برابر کرونا محافظت کنیم؟

نتیجه گیری:

اگر جوان هستید، خود را مبتلا به کرونا، ولی بدون نشانه فرض کنید و از هر گونه نزدیکی به افراد مسن پرهیز کنید، چون ندانسته ممکن است جان عزیزان خود و دیگران را به خطر بیندازید.

اگر میان سال یا مسن هستید: حتما تا جایی که ممکن است از ملاقات با افراد جوان پرهیز کنید. این قرنطینه حداکثری قطعا کار بسیار سختی است، ولی با توجه به اینکه امکان تست کرونا فراگیر در ایران وجود ندارد، قرنطینه حداکثری و فرض مثبت بودن همه جوان‌ها تنها راهی است که می‌تواند ایران را از وضعیت ایتالیا دور و به وضعیت کره جنوبی نزدیک کند.

منبع: bbc

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این اولین باری است که از اینکه در ایران بدنیا آمدم بسیار متاسفم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من که همیشه متاسف بودم چی بگم؟

      • بدون نام

        بجای تاسف خوردن بلند شو در کار ضدعفونی معابر به نیروهای داوطلب کمک کن فقط بلدین غرررررررررر بزنین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج