جاباما
۹۷۴۷۳۲
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

ابراز نگرانی چندباره از موج دوم شیوع کرونا در قم

استاندار قم برای چندمین بار از احتمال بروز موج دوم شیوع کرونا در این استان ابراز نگرانی کرد و نسبت به بی توجهی به توصیه ها و تصمیمات ابلاغی برای شکست چرخه شیوع این ویروس، هشدار داد.

ایرنا: استاندار قم برای چندمین بار از احتمال بروز موج دوم شیوع کرونا در این استان ابراز نگرانی کرد و نسبت به بی توجهی به توصیه ها و تصمیمات ابلاغی برای شکست چرخه شیوع این ویروس، هشدار داد.

بهرام سرمست روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: در خصوص موضوع کرونا ویروس به صورت مرتب و روزانه جلسه ستاد بحران و همچنین شورای تامین را داریم و مسائل را دنبال می کنیم.

سرمست بیان داشت: در سطح استان با تدابیر و پیشگیری های صورت گرفته تا حدودی مساله کنترل شده ولی این کنترل به معنای رفع نگرانی ها نیست، چرا که ما بسیار نگرانیم که شاهد موج دوم شیوع این بیماری بویژه بعد از سفرهای نوروزی باشیم.

استاندار قم در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به تعطیلی مراکز تجاری، آموزشی و اداری اتخاذ تدابیری برای پیشگیری از این بیماری ضروری است‌.

ابراز نگرانی چندباره از موج دوم شیوع کرونا در قم

این مقام ارشد اجرایی در قم با تاکید بر نقش مردم و همراهی آنها در مدیریت این مشکل در تعطیلات نوروزی، گفت: با کمک شهروندان می توانیم معضل را به گونه ای مدیریت کنیم که تعداد ورودی ها به بیمارستان ها و مراکز درمانی قم کاهش پیدا کند و سلامت شهروندان فراتر از این که است تامین شود.

استاندار قم همچنین با بیان اینکه برای مبارزه با کرونا طرح بسیح ملی را با جدیت در دستور کار داریم و تمام دستگاه ها نیز پای کار آمدند، گفت: در این راستا نیروهای مردمی، خیران سلامت و ستادهای داوطلب و جهادی یا یک همدلی بی نظیری اقدام می کنند.

وی با یادآوری اینکه مردم با ثبت مشخصات خود در سامانه طرح غربالگری کرونا به نشانی Salamat.gov.ir در تشخیص بیماری کرونا در افراد با مرکز بهداشت، فرمانداری و نیروی مقاومت بسیج استان همکاری کنند، تا یک پالایش و پایش ۱۰۰ درصدی را تا یکی دو هفته آینده در استان تکمیل کنیم، افزود: بلکه بتوانیم به صورت خانه به خانه این موضوع را مدیریت کنیم، و بر معضل کرونا فائق بیاییم‌.

استاندار قم همچنین با قدردانی از مراجع و علما و همه کسانی که با ارائه نظرهای خود، مردم را به ماندن در خانه و رعایت مسائل بهداشت فردی تشویق کردند، افزود: انتظار داریم اقلیتی که این مسائل را رعایت نمی کنند نیز به خاطر حفظ جان و سلامتی خود و کادر درمانی و پزشکی جامعه از سفرها و آمد و شدهای غیر ضروری اجتناب کنند تا بلکه به کمک‌ همدیگر بر این مشکل غلبه کنیم.

برای مقابله با سیل احتمالی آماده باش هستیم

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بارندگی های انجام شده در قم و جاری شدن سیلاب و وقوع آب گرفتگی در برخی مناطق و معابر این استان، گفت: با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر احتمال بارش های شدید در قم، طبق مصوبه ستاد مدیریت بحران مقرر شد تمام دستگاه های اعم از اورژانسی و امدادی و خدمات رسان آمادگی کامل داشته باشند و از روز گذشته با توجه به سیلابی شدن مسیرهای استان به تمام دستگاه ها آماده باش دادیم.

استاندار قم حجم بارش های صورت گرفته در قم طی شبانه روز گذشته را حداقل ۴۸ میلیمتر در سطح شهر قم و حداکثر ۷۰ میلیمتر در سطح استان عنوان کرد، و افزود: این حجم از بارندگی معادل یک سوم بارش سالانه استان است که بارش خوبی به شمار می آید.

سرمست همچنین با بیان اینکه بارش در بخش های خلجستان، سلفچگان و کهک قم به صورت برف بوده است، گفت: یخ زدگی ناشی از این بارش ها خسارت هایی را متوجه کشاورزان و باغداران این مناطق نموده که فرمانداری مامور برآورد این خسارت ها و پیگیری موضوع شده است.

استاندار قم گفت: در سطح شهر قم نیز آب گرفتگی هایی را داشتیم که با حضور به موقع نیروهای شهرداری و آب و فاضلاب شهری آب گرفتگی ها کنترل شد و یک مقداری از منازل شهروندان دچار آسیب شده که طبق برآورد صورت گرفته خسارت ها جزیی است و خسارت عمده نداشتیم.

سرمست در ادامه با اشاره به حادثه ریزش تونل در میدان کشاورز قم، گفت: حوالی ساعت ۱:۲۰ دقیقه بامداد امروز ۲ دستگاه خودرو با پنج سرنشین داخل یک گودال سقوط کردند که به علت این حادثه سه تَن جان باختند و دو تن نیز به بیمارستان اعزام شدند.

وی اذعان داشت: بلافاصله به معاونت عمرانی استانداری ماموریت دادم که با حضور دستگاه های ذی ربط و کارشناسان صاحب نظر برای روشن شدن ماهیت و ابعاد موضوع و بررسی علل و عوامل این حادثه تشکیل جلسه بدهد.

استاندار قم در عین حال گفت که آمادگی دستگاه های خدمات رسان و اجرایی استان برای بارندگی های اخیر موجب شد این حادثه که می توانست خسارت های بیشتری در پی داشته باشد مدیریت شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بینام

      خرجمون بدین قول میدیم از خونه خارج نشیم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج