جاباما
۹۷۴۷۳۴
۸ نظر
۵۰۱۴
۸ نظر
۵۰۱۴
پ

مدیر حوزه‌ها: تمنا دارم در خانه بمانید

مدیر حوزه های علمیه کشور در پیامی خطاب به مردم گفت: خاضعانه تمنا دارم وظیفه شرعی و سفارش بزرگان کشور و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا در خصوص رعایت توصیه ها را انجام و با ماندن در خانه، همه ارتباطات حضوری و دیداری را برای شکستن چرخه شیوع کرونا قطع نمائید.

ایرنا: مدیر حوزه های علمیه کشور در پیامی خطاب به مردم گفت: خاضعانه تمنا دارم وظیفه شرعی و سفارش بزرگان کشور و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا در خصوص رعایت توصیه ها را انجام و با ماندن در خانه، همه ارتباطات حضوری و دیداری را برای شکستن چرخه شیوع کرونا قطع نمائید.

به گزارش روز دوشنبه مرکز خبر حوزه، آیت الله اعرافی امام جمعه قم و مدیر حوزه های علمیه با صدور پیامی ضمن تقدیر و تشکر از مردم شریف قم و همه کسانی که به نحوی در مبارزه با ویروس منحوس کرونا تلاش می کنند از مردم شریف درخواست کرد برای قطع زنجیره این بیماری هشدارهای مسئولان بهداشتی و توصیه های رهبری معظم و مراجع تقلید و علما را جدی بگیرند و با نیروهای انتظامی همکاری لازم را داشته باشند و همچنان در منزل بمانند تا زنجیره اجتماعی انتقال و سرایت کرونا بطور کامل قطع شود.

مدیر حوزه‌ها: تمنا دارم در خانه بمانید

در پیام آیت الله اعرافی خطاب به اقشار مختلف آمده است: بهار دل انگیز و روح افزا و درس آموز طبیعت و مبعث شریف پیامبر مهر و محبت و معرفت حضرت محمد مصطفی (ص) را تبریک و شادباش میگویم و بی نهایت از همبستگی و همکاری همه اقشار، بویژه سرداران و سربازان خط مقدم مبارزه با کرونا، اعم از پرستاران پیشگام، پزشکان سرافراز، کارکنان و مسئولان پرتلاش بیمارستانها و گروه های فداکار جهادی و ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا و مسئولان بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی و همه ادارات و نهادهای صنعتی و خدماتی و امدادی و نظامی و امنیتی و انتظامی و قضایی و شهری و استانداری و فرمانداری، در پیشگیری و مبارزه با این بلای جهانگیر سپاسگزارم و نکاتی را معروض میدارم.

برخی شهروندان به عمق خطر توجه نمی‌کنند

پیام حاکیست: مع الاسف وضع موجود خانه نشینی و رعایت دستورات بهداشتی و پزشکی و سلامتی هنوز به حد کفایت نرسیده و زنجیره اجتماعی انتقال و سرایت کرونا بطور کامل قطع نشده است و برخی از شهروندان به عمق خطر توجه نمی کنند؛ (در حالی که) جهاد همگانی برای صیانت از سلامت، نیاز به ارتقا و افزایش دارد.

در این پیام آمده که خاضعانه تمنا دارم با ماندن در خانه ها، همه ارتباطات حضوری و دیداری و اجتماعات، بجز در حداقل ضروری را قطع نمائید. این توصیه شرعی، بهداشتی و سلامتی امر بسیار مهم است که بزرگان، اساتید، امامان جمعه، نهادهای حوزوی، جامعه مدرسین، شورای عالی حوزه و مدیریت حوزه های علمیه از آغاز برآن تاکید داشته و دارند.

پیام افزوده است: در این ایام معنوی، از زیارت، توسل، تضرع، دعا و انجام اعمال ماههای مبارک رجب، شعبان و رمضان و همچنین، دستورات بهداشتی، سلامتی و معنوی اسلام غفلت نورزیده و عبادت و نیایش ها را به کنج خلوت خانه ها منتقل نموده، از فرصت پیش آمده، حداکثر استفاده معنوی درتهذیب و تزکیه نفس صورت پذیرد.

پیام حاکیست: لازم است مستمرا از پرستاران و پزشکان و کادر بیمارستانها و مراکز بهداشتی درمانی و نظام پزشکی و مشاوره علمی و اسلامی تقدیر و تشکر نموده و در تجهیز و تامین نیازها، از مراکز درمانی و نقاهتگاه ها حمایت شود . این عزیزان در خط مقدم اند و وظیفه همه ما حمایت و تقدیر و تکریم از آنان است.

مدیر حوزه‌های علمیه در پیام خود آورده است: از مردم انتظار می رود با مسئولان محترم و نیروهای انتظامی و بسیجی دراجرای مقررات و کنترل رفت وآمدهای نهایت همکاری معمول دارند و از دستگاه های مسئول نیز انتظار میرود مطابق مقررات، بصورت جدی و قاطعانه بر اجرای مقررات و دستورات بهداشتی و سلامت، نظارت و در اعمال آنها اقدام نمایند تا بفضل الهی هرچه زودتر زنجیره سرایت و انتقال این بیماری گسسته شود.

در این پیام آمده است: این بلا آزمونی است برای بیداری بشر و توجه بیشتر به مبدا آفرینش و معاد آدمیان و ضمنا آزمونی است برای تلاش و پیشرفت علمی و میدانی است برای تجلی و شکوفایی فضیلت های اخلاقی و اجتماعی و اسلامی و فرصتی است برای التجاء به حضرت ربوبی و اولیای الهی و تعمیق بصیرت و تقویت روح مقاومت؛ انتظار میرود همه این محورهای سازنده مورد توجه قرار گیرد و کشور ما پیشگام حل این مشکل جهانی و حل مشکلات ناشی از آن و تقویت زیر ساخت های پدافند غیر عامل و ترقیات علمی و دانش فنی وجهش اقتصادی شود.

پیام ادامه یافته است: حوزه های علمیه، روحانیت و نهادهای حوزوی با تاسی به رهبری معظم و مراجع عظام دامت برکاتهم، وامدار ملت بزرگ ایران و شما مردم عزیز قم بوده و هستند و برسر میثاق با شما و اسلام و انقلاب و ملت شریف ایران تا پای جان و در همه مراحل و شرایط ایستاده اند و استوار خواهند ماند؛ نمونه های آن را دیده اید و ان شاءالله استمرار خواهد یافت.

تا سوم فروردین‌ماه، ۶۰۰ تن از مردم قم به دلیل مشکلات حاد تنفسی و ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های کامکار، فرقانی، امام رضا(ع)، علی ابن ابیطالب(ع) و شهید بهشتی بستری هستند. تست آزمایش کرونای ۱۷ نفر از مردم قم امروز مثبت اعلام شد و از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون آمار افراد مبتلا به کرونا که ثابت‌شده است به ۱۱۷۸ تن رسیده است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت سوم اسفندماه اعلام کرد: تاکنون ۲۱ هزار و ۶۳۸ تن در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و هزار و ۶۸۵ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۷ هزار و ۹۱۳ نفر نیز بهبودیافته‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قابل توجه به در کشانند حرم های حضرت امام رضا و حضرت معصومه

    • بدون نام

      اگه خود خدا هم نازل بشه بیاد به این ها بگه اینا نوفهمن اینا کلا نوفهمن

    • ناشناس

      کارمندها و کارگرها که تعطیل نمیشند پس چطور خانه بمانند

    • بدون نام

      حاج آقا همین چند روز پیش تو قم طلبها برنامه عزاداری داشتن چرا توبیخشون نمیکنی

    • بدون نام

      توبرای ماپول بفرست ماتوی خونہ می مونیم

    • بدون نام

      آخر این مردم تمنا سرشون میشه .فقط قرنطینه

    • ci

      حاجی ب داد میبد برس

    • بدون نام

      به ولله جمع شدن و خارج شدن از خانه حرام است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج