جاباما
۹۷۴۷۷۲
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

نسخه گیاهی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

زردچوبه حاوی ترکیبی فعال به نام کورکومین است که یک آنتی اکسیدان محسوب می شود و به واسطه خواص ضد التهاب خود شناخته شده است.

عصر ایران: زمانی که موضوع پیشگیری از ابتلا به بیماری مطرح می شود، تقویت سیستم ایمنی بدن از طریق مصرف مواد غذایی سالم و مغذی یکی از مهم‌ترین اقدامات در این راستا محسوب می شود.

به نقل از "مدیکال دیلی"، گیاهان دارویی و ادویه ها از جمله مواردی هستند که می توانید مصرف آنها را برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود مد نظر قرار دهید. در ادامه با برخی از بهترین گزینه ها در این زمینه بیشتر آشنا می شویم.

زنجبیل

نسخه گیاهی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

زنجبیل یکی از مواد غذایی پر مصرف در آشپزی آسیایی است و از این ادویه می توان برای آماده کردن سوپ ها، کاری ها، غذاهای تفت دادنی، دسرها یا آماده کردن یک فنجان چای زنجبیل گرم استفاده کرد.

زنجبیل از خواص ضد باکتری برخوردار است و می تواند فعالیت ویروسی در بدن انسان را مهار کند، از این رو، می تواند گزینه ای مفید برای مقابله با باکتری ها و ویروس های مختلف باشد. برخی مطالعات نشان داده اند که ریشه زنجبیل تازه بیشترین فواید سلامت را ارائه می کند و می توان آن را در دستورالعمل های غذایی مختلف استفاده کرد.

سیر
نسخه گیاهی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

خواص تقویت کننده سیستم ایمنی بدن سیر با محتوای آلیسین موجود در آن مرتبط است. برخی پژوهش ها نشان داده اند که آلیسین از خواص ضد باکتری، ضد ویروس، و ضد قارچ برخوردار است که می تواند به پیشگیری از ابتلا به بیماری، به ویژه بیماری هایی با منشا باکتری و ویروس کمک کند.

اگرچه به طور معمول سیر در آماده کردن غذاهای سرخ کردنی و پختنی استفاده می شود، این ماده غذایی بیشترین فواید سلامت خود را زمانی که به صورت خام مصرف شود، ارائه می کند. پیش از مصرف سیر به صورت خام بهتر است آن را خرد یا له کنید تا مواد مغذی موجود در آن راحت‌تر آزاد شوند.

زردچوبه
نسخه گیاهی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

زردچوبه حاوی ترکیبی فعال به نام کورکومین است که یک آنتی اکسیدان محسوب می شود و به واسطه خواص ضد التهاب خود شناخته شده است.

برخی پژوهش ها نشان داده اند که زردچوبه می تواند با عفونت های ویروسی، مانند آنفلوانزا و هپاتیت C مبارزه کند.

افزون بر کاری، زردچوبه را می توان در دستورالعمل های غذایی و نوشیدنی مختلف استفاده کرد. اگر علاقه ای به طعم زردچوبه ندارید، می توانید پس از مشورت با پزشک خود مصرف یک مکمل زردچوبه را آغاز کنید.

میخک
نسخه گیاهی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

میخک یکی از مواد مورد استفاده در تهیه نان های زنجبیلی و از مواد پر مصرف در آشپزی هندی است.

این ادویه شیرین و خوش بو سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی مختلف است. از سوی دیگر، روغن اساسی میخک از خواص ضد باکتری برخوردار است و می تواند به تسکین بیماری های تنفسی مانند آسم و سرفه کمک کند.

شما می توانید از میخک برای آماده کردن یک چای تقویت کننده سیستم ایمنی استفاده کنید. استفاده از ریشه زنجبیل در تهیه این چای نیز می تواند هرچه بیشتر به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کند.

اُرگانو
نسخه گیاهی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

اُرگانو نه تنها می تواند به بهبود عطر و طعم غذاهای شما کمک کند، بلکه به واسطه مواد مغذی خود فواید سلامت مختلفی را نیز ارائه می کند. اُرگانو یکی از مواد ثابت در آشپزی ایتالیایی است و به نظر می رسد این گیاه دارویی مفید در شکل روغن از قدرت بیشتری نیز برخوردار است.

اُرگانو حاوی آنتی اکسیدان های مختلف است که یکی از آنها کارواکرول نام دارد و نشان داده است توانایی مقابله با عفونت های باکتریایی، قارچی و ویروسی را دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج