۹۷۴۷۹۴
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

گفت‌وگوی تلفنی ظریف و همتای ایتالیایی

وزرای خارجه ایران و ایتالیا عصر امروز در گفتگویی تلفنی درباره شیوع کرونا در دو کشور گفتگو و ضمن ابراز تاسف از جانباختن اتباع ایران و ایتالیا بر اثر این بیماری، با دو ملت ابراز همدردی کردند.

خبرگزاری فارس: محمدجواد ظریف و «لوئیجی دی مایو» وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا عصر امروز (دوشنبه) در گفتگویی تلفنی در خصوص شیوع کرونا در دو کشور گفتگو و از جانباختن اتباع ایرانی و ایتالیایی بر اثر این بیماری اظهار تاسف و با دو ملت ابراز همدردی کردند.

ظریف در این گفتگو با توجه به اصرار آمریکا بر تداوم تحریم های یکجانبه، غیرقانونی و غیرانسانی علیه مردم ایران، بر ضرورت توقف و عدم اجرای این تحریم های ظالمانه ضد مردم ایران تاکید کرد.

گفت‌وگوی تلفنی ظریف و همتای ایتالیایی

ایران و ایتالیا از جمله کشورهای درگیر با ویروس کرونا هستند. لازم به ذکر است، شمار افرادی که تاکنون بر اثر ابتلا به بیماری «کووید-۱۹» در ایتالیا جانشان را از دست داده‌اند به ۶۰۷۷ نفر رسیده است.

بر اساس آخرین آمار، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در ایران تاکنون به ۱۸۱۲ نفر رسیده است.

به گزارش فارس، ظریف در پی شیوع کرونا رایزنی‌های تلفنی را با برخی همتایان خود صورت داد و از آنها خواست که با تحریم‌های آمریکا علیه ایران همراهی نکنند. وی پیش از این با وزرای خارجه فرانسه، اندونزی، سوئد، آفریقای جنوبی، انگلیس، روسیه، چین، صربستان، کرواسی، پاکستان جمهوری آذربایجان، اتریش، نروژ، کنیا، نیجریه، بلغارستان و... و جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفتگو کرده بود.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه ۲۲ اسفند ماه در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل که رونوشت آن برای روسای سازمان‌های بین‌المللی و وزرای خارجه همه کشورها ارسال شد، بر ضرورت رفع تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران برای مقابله با کرونا تأکید کرد. وی همچنین اخیرا نیز گفتگویی تلفنی با گوترش در این خصوص داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج